Svájc (2001)

A második Miczek-túránk célpontja Svájc volt elsősorban. Ennek ellenére volt benne egy kis Olaszország, Franciaország, Liechtenstein és Ausztria is🙂 Utóbbiról nem lesz kép, de a többi országból igen. Ezek a képek már sokkal szebbre sikerültek, mint az egy évvel azelőttiek, úgyhogy jóval többet is fogok mutatni belőle. Ezen kívül végig feliratozva is vannak, úgy látszik itt már rendes voltam, tehát mindről tudom, hogy nagyjából mi van rajta. Ettől függetlenül nem teszek fel képet minden egyes helyről ahol jártunk, az nagyon sok lenne, inkább továbbra is arra törekszem hogy szép képeket mutassak, esetleg egy kis sztorival.

Garda-tó, Olaszország. Svájcot Olaszország irányából közelítettük meg, és ezért ott is megálltunk egy-két szép helyen, ez volt az első megálló. Azt hiszem egy kicsit fürödtünk is, legalábbis lábáztatás szinten.

A másik olaszországi megálló Torino volt. Nem láttunk belőle nagyon sokat, mindenesetre ezt a képet szeretném megmutatni: ez Kossuth Lajos mellszobra. Kossuth élete végén emigrációban Torinóban élt, ezért állították a mellszobrot. A házat is láttuk, ahol lakott (gyakorlatilag a szobor mögött lévő háztól eggyel balra lévőben), a rajta lévő táblán a “Luigi Kossuth” felirat áll, a többit nem tudom leolvasni🙂
És akkor most jöjjenek a hegyek.

A Mont Blanc vagy Monte Bianco masszívum területén készült ez a kép, ahogy a soron következő többi is. Itt az olasz, francia és svájci határ nagyon közel fut egymáshoz, úgyhogy ide-oda lépkedtünk köztük, nem tudom megmondani, hogy melyik kép pontosan a hegyek melyik részén készült. Inkább csak nézzétek🙂

A kis tükröződés a képen azért van, mert mi is egy ilyen kis felvonófülkében ültünk, amikor készült. A képaláírás szerint ez visz fel az Aiguille du Midi-re, ahonnan szép a kilátás.

Hegyi “patak” Courmayeur környékén. Lábáztatás itt is megvolt🙂 Úgy elmennék ezekre a helyekre újra, csak hosszabb időre, túrázni. Ma jobban tudnám értékelni és jobban fel is készülnék rá, mint akkor.

“Virágóra” a Jardin Anglais-ben, Genfben, ez már tehát Svájc.

Gruyeres. Háttérben a vár, előtérben pedig látható, hogy milyen hangulatos városka.  (Ezen kívül tájkép látható rólunk is – igen, a család megjelenik a fényképen.) Ebben az utcában még középkori mérőeszközt is láttunk, gyakorlatilag kőbe vájt szabályos mélyedésekről van szó, gondolom pontosan tudták, hogy melyik mélyedésbe mennyi fér. Gruyeres-ről persze valószínűleg mindenkinek inkább a sajt jut eszébe – voltunk a sajtgyárban is! De erről sajnos egy kép sincs😦

Euseigne. A kép jobb oldalán különleges geológiai képződmények láthatók, földpiramisok. Egy kis természetföldrajz óra következik🙂 A földpiramisok az utolsó jégkorszak végén keletkeztek. A gleccserek sok hordalékot hagytak maguk után, amelyben nagy sziklák is megtalálhatóak voltak. Amint a sziklák az erózió során kiszabadultak, az alattuk lévő földréteg felett egyfajta védősapkaként szolgáltak a továbbiakban – a víz így ezeket a földdarabkákat nem tudta elpusztítani, elhordani, hanem megmaradtak ilyen piramis formában. Elég sok van belőlük, még egy kis átjárót is kellett fúrni beléjük, ahol átmehet az út. A legtöbb piramis tetején még ma is ott van a szikladarab, ami megvédte. Egyébként nem csak Svájcban találhatóak ilyen földpiramisok, mindenesetre nagy becsben tartják őket.

Ez itt már Zermatt környéke, konkrétan Gornergrat. A képen egy gleccser látható.

Panoráma kecskével😀

Ugrás: ez a Madonna del Sasso búcsújáró templom, Locarnoban, a Lago Maggiore partján. A Lago Maggiore nagy része egyébként Olaszországhoz tartozik, de ez az északi csücsök már Svájc.

A fenti három kép egy nagyon-nagyon jópofa kiállításról készült, aminek a neve Swissminiatur. Gyakorlatilag a legfontosabb svájci látványosságokat mutatja be miniatűr méretben, azaz pl. egy templom nagyjából a válladig ér. Kis utcácskákon lehet sétálni a makettek között. A háttérben lehet látni az igazi hegyeket, villanyoszlopokat stb., azok valós méretűek, a többi kicsinyített. Szerintem Magyarországon is csinálhatnának egy ilyet.

Vízesés, Grindelwald.

Gleccservízesés, Trümmelbach.

Kleine Scheidegg. Ez itt a kisvasút végállomása vagy kiindulópontja. Egyébként nem utaztunk rajta, de egy iszonyatosan szép 10km-es túrát tettünk a környéken. Svájcból ezek a túrák élnek az emlékezetemben a legélénkebben, annyira szépek voltak a hegyek és a növények és minden. Emlékszem hogy egyszer még valamelyik domboldalon aludtam is egyet a fűben, a nyári napsütésben. És mindenhol kecskék meg bocik legelésztek. Tényleg tök jó lenne újra eljutni ezekre a helyekre…

Az öcsém is túrázott🙂 Itt még olyan kicsi!

Visszatérés a civilizációba: Bern, a főváros. A folyó pedig az Aare.

Luzern. A képen látható a Reuss folyón átvezető Kapellbrücke, ami 1333-ban épült. Több festmény is található benne, amelyek Luzern történetét ábrázolják. A torony a Wasserturm, ami azonban leginkább börtönként meg kincstárként funkcionált (ez utóbbit wikipédiáról puskáztam, hiába, 9 év telt el).

Zürich. Nem egy hatalmas kép, de azért Zürichről szerettem volna egyet betenni. Egy kicsit már európai-nagyvárosos feelingje volt, ha ez a képen annyira nem is látszik. A folyó a Limmat.

Rheinfall, Schaffhausen. A vízesés közepén lévő kis szikla tetején, ha jobban megnézzük, emberek állnak – ez egy külön turista attrakció, hajóval viszik el őket oda. A wikipédia szerint ez Európa legnagyobb vízesése.

Appenzell – csak mert olyan szépek ezek a házikók:)

Végül két kép következik Liechtensteinről. Csak nagyon rövid ideig voltunk itt, úgyhogy sajnos nem tudok sokat mesélni. Vaduzt látogattuk meg, ami a főváros.

A képen a hercegi vár látható. Ennél közelebb nem jutottunk hozzá🙂 A vár Vaduzra néz egy dombról, állítólag a város szinte bármely pontjáról látható. Vaduznak egyébként kb. 5100 lakója van, 17,3 négyzetkilométeren.

A képen a St. Florin katedrális tornya látható, a vár mellett talán a másik legjelentősebb látványosság a városban. Be is mentünk ide egyébként, de az ott készült kép nagyon sötét. Úgyhogy sajnos Liechtensteinről csak ennyi képem van, azért ez is több, mint a semmi.

Ennyit szerettem volna mutatni a svájci útból. A következő évben Dél-Olaszországba mentünk, úgyhogy azt fogom legközelebb feltölteni.