Kezdetek

Egy pár kép a legelső külföldi utazásaimról.
1998 júliusában a családdal észak-magyarországi utat tettünk, voltunk Szilvásváradon, Egerben, Aggteleken, de Szlovákiába is átugrottunk. Azt hiszem talán ekkor voltam először külföldön.
Apukám Rozsnyón járt iskolába, ami akkor még Magyarország volt, ma Rožnava néven Szlovákia része. Emiatt jöttünk ide, és megnéztük még Krasznahorka (Krásna Hôrka) várát, ami néhány kilométerre keletre van Rozsnyótól. Apa mindig elmeséli, hogy amikor kicsi volt, gyakran sétált el a várhoz, és mindig azon gondolkozott, hogyan tudták a hegy tetejére felépíteni.

Amilyen kis mániákus voltam már akkor is, a belépőjegyeket egy jegyzetfüzetbe ragasztottam és rövid naplószerű bejegyzéseket írtam hozzájuk (minden említett város esetében). Krasznahorkához ezt írtam: “Nagyon szép volt, de semmit nem értettünk, mert az idegenvezető szlovákul beszélt.”

Még ugyanabban az évben megvolt a második külföldi út is: valamilyen iskolai kirándulás keretében Grazba mentünk. Már nem emlékszem a részletekre, de azt hiszem ez valamilyen jutalomút lehetett, mert nem az egész osztály ment.

Ezeket a képeket tartom értékelhetőnek vagy feltöltésre érdemesnek a grazi útról. Az összes kép persze analóg géppel készült, és vegyük figyelembe azt is, hogy itt 11 éveske voltam. Egy pár másik képbe vagy belesétált valaki, vagy belelóg valakinek a feje. Arra emlékszem, hogy Graz nagyon tetszett, meg hogy a szüleimnek ajándékba vettem néhány karácsonyfadíszt, amik azóta is megvannak.

1999 tavaszán megint kirándultunk egyet az általános iskolával, ezen viszont az vehetett részt, akinek a szülei kifizették a részvételét. Párizsba és a párizsi Disneylandbe mentünk busszal. Jött egy csomó tanár is, meg néhány gyerkőcöt a szülei is elkísértek, plusz volt egy Szilárd nevű idegenvezetőnk. Ez valamiért nagyon vicces lehetett nekünk akkoriban, hogy így emlékszem rá. Azt hiszem nagyjából 2 napos volt az út, és Disneylandben kb. ugyanannyi időt töltöttünk, mint Párizsban. Dehát 11 évesek voltunk továbbra is, úgyhogy élveztük a dolgot. Mondjuk szerintem Disneylandet ma is ugyanúgy élvezném🙂

Arra emlékszem, hogy ennek a kastélynak a tornya a vidámpark minden pontjáról látszik.

Ez meg, bár nem látszik rajta, egy hullámvasút. Olyan, mintha űrutazáson vennél részt, többször átfordul, és egy pillanatra megáll a “Hold” előtt, ami szépen rádmosolyog. Baromi nagy élmény volt (a budapesti vidámpark “fapados” hullámvasútja után), bár kicsit rosszul lettem tőle, de szerencsére nem hánytam🙂 Van egyébként még néhány jó kép Disneylandből, de azt hiszem ennyi is elég lesz.

Bizonyíték, hogy Párizsban is voltunk, nem csak Disneylandben🙂 Ez kilátás a Szajnára az Eiffel-toronyból. Jártunk még a Sacre Coeur-nél, meg nagyjából busszal áthajtottunk a városon. Illetve még amire Szilárd időt szánt, az a bevásárlás volt. Szerintem baromi nagy hülyeség volt egy csapat 11 éves gyereket rászabadítani a bevásárlóközpontra, a zsebpénzünket csokikra meg ilyesmikre költöttük. Ráadásul csomó idő el is ment vele, mivel erre senki nem felügyelt, és a végén még Szilárd volt dühös ránk, hogy mit csináltunk ennyi ideig. Emiatt a Notre Dame-ra nem jutott idő. (Azóta szerencsére jártam még egyszer Párizsban, és bepótoltuk a hiányosságokat.) Azt tudom, hogy vettem még egy kis  párizsos hógömböcskét a Champs Elysées-n, az még most is megvan: a Diadalív, a Sacre Coeur, az Eiffel-torony és a Notre Dame vannak benne. Meg Eiffel-tornyos kulcstartóm is lett.
Szóval valószínűleg nem ez volt a turisztikailag leggazdagabb utazásom, de tény hogy nagyon jól éreztük magunkat, még arra emlékszem, hogy rémtörténeteket meséltünk egymásnak a buszon. Ha véletlenül egy németvölgyis idetévedne, írja már le, mire emlékszik az utazásból, nagyon kíváncsi lennék🙂

Végül továbbra is 1999, de már nyár: ekkor voltam életemben először és mindeddig utoljára Horvátországban. Ez családi nyaralás volt, a Vir-szigeten laktunk, ami Zadarhoz van közel (Zadart is megnéztük egyébként).
Nagy élmény volt a mediterráneumot látni, mások voltak a növények, és csak úgy zengett az erdő a kabócáktól. Ezen kívül volt egy kis búvármaszkunk meg pipánk is, úgyhogy sokat úszkáltunk a tengerben, néztük a halacskákat, a növényeket meg a tengeri uborkákat. És persze az öcsém és én ekkor voltunk életünkben először tengerparton is, megtapasztaltuk, hogy milyen a sós víz🙂 Amennyire emlékszem, nagyon jó nyaralás volt.

Ennek a háznak az egyik apartmanjában laktunk (bal fent a család látható), és grilleztünk is párszor a képen látható kis kerti grillen.

Adriai-tenger

A kép bal oldalán a férfi és a nő már nem tudom, hogy kik, mindenesetre ők is ugyanabban a házban laktak, sokat mászkáltunk velük együtt. A jobb oldalon anyukám, és mi🙂