254540-Hard-Work-Puts-You-Were-Good-Luck-Can-Find-You

Most aztán végképp nem bánom, hogy felmondtam

Bő egy hónapja nagy lendülettel megírtam, hogy mi vezetett el a karriermódosítás gondolatáig, hogy miért mondtam fel és mik a terveim. A poszt kikerülése után nagyon sok visszajelzést kaptam. Egyrészt mindenki biztatott, de jó néhányan azt is írták: inspiráló a történet számukra, ők is gondolkoznak valami hasonlón, csak még nem merték meghozni a döntést, félnek elrugaszkodni a nagy sötét ismeretlen felé. Nagyon örültem, hogy ösztönzőleg hatottam másokra, bár akkor csak az első lépést tettem meg, még nem volt – úgymond – “sikersztori”. Jelentem: most egy kicsit már az!

Amikor március 31-én utoljára kisétáltam az előző munkahelyem ajtaján, szinte teljesen biztos voltam benne, hogy most több hónapnyi munkanélküliség következik, fel voltam készülve a (nem is annyira kényszer)pihenőre. Reméltem, hogy azért mondjuk az őszre már adódik valami, számolgattam, hogy addig talán a pénzem is kitart, ha vigyázok. Ehhez képest holnap, azaz május 11-én kezdek életem első igazi újságírói állásában. Egy hírportálnál, a magyarepitok.hu -nál fogok dolgozni, híreket, cikkeket szerkesztek, meg egy idő után írok is majd. Izgatottan várom ezt az új kihívást, ami nagyon gyorsan és hirtelen jött az életembe. Igazából még én sem fogtam fel teljesen, hogy ennyi, tulajdonképpen megcsináltam azt a bizonyos hőn áhított karrierváltást, és nagyjából ott vagyok, ahol lenni akartam. Nyilván ez még a kezdet kezdete, és rengeteg a tanulnivaló, de tényleg elindult valami.

Arra legalábbis mindenképpen elég volt mindez, hogy meggyőzzön róla: igenis van keresnivalóm ezen a pályán és ebben a szakmában. Most kipróbálhatom magam, tapasztalatot gyűjthetek, és elsősorban rajtam múlik, mit hozok majd ki belőle.

Mi számomra a tanulság?

  1. Önismeret, önismeret, önismeret.

    Ez nagy-nagy meló, de muszáj vele rengeteget foglalkozni, mert ez az, amit senki más nem végezhet el helyetted. A végső választ csak te adhatod meg magadnak arra a kérdésre, hogy ki vagy te és mi a te utad. A valódi önismeret hozadéka pedig óriási.

  2. Bátorság.

    Ne félj változtatni és lépéseket tenni, ha már nagyjából sejted, hogy mi kell neked. Az én álláspontom az, hogy ha esetleg nem sikerül, még az is jobb a “mi lett volna, ha…?” érzésnél. Több lettél egy tapasztalattal, ez is hozzájárul az önismerethez.

  3. Inspiráló emberek.

    Vedd körül magad olyanokkal, akik azzal foglalkoznak illetve abban jók, amit te is akarsz (nálam ez volt az újságírósuli). Egyrészt iszonyú sokat fogsz tőlük tanulni, másrészt a megszerzett új kapcsolatokon keresztül jó lehetőségek is szembejöhetnek.

  4. Dolgozz, csináld, tegyél érte!

    Rájöttél, elrugaszkodtál, de ettől még általában nem repül az ember szájába a sült galamb. Ha feladat van, ha próbamunka van, ha tapasztaltabb embertől tanács jön, érdemes nem félvállról venni. Sokszor szokták mondani, hogy csillogjon a szemed! Bizony, a lelkesedést, alázatot, kemény munkát értékelik. Az én mottóm az, ami a fenti képen is van: annak van szerencséje, aki megdolgozik érte.

Sok sikert, ha te is hasonló úton jársz, mert belevágnál valami tök másba vagy küzdesz az álmaidért… Ha bízol magadban és teszel érte, a sors (az univerzum, Isten, vagy kinek mi) segíteni fog. De vigyázz, mit kívánsz! A végén még teljesül.😉

Most aztán végképp nem bánom, hogy felmondtam” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Mit is mondhatnék? Tegnap mondtam fel. Nagy döntés volt, van új lehetőség, és ezekről a posztokról lemaradtam, eléggé magammal voltam elfoglalva, nem olvastam sokat sehol. És most pont gondolkodtam, hogy mi lesz, hogy lesz, jó lesz-e, és akkor megláttam ezt és a felmondós posztodat.köszi!🙂

    • ❤ Nagyon drukkolok, de már ebből is látszik, hogy jó lesz, akárhogy is lesz! Az univerzum rajtam keresztül küldött neked jelet, és ez csak félig vicc.😛

Vélemény, hozzászólás?

