IMG_20130701_172641

A gyaloglás vége: visszafoglalom az utat

Történt egyszer, hogy a bringás lány messzebbre költözött, és a munkahelyi cafeteria részeként bérletet is kapott. Átszokott a tömegközlekedésre. A bringa pedig leeresztett kerekekkel sírdogált a földszinti tárolóban, hosszú-hosszú hónapokon át. De a szíve mélyén azért reménykedett, hogy eljön még az ő ideje.

Eljött. Régen volt már igazi jó bringás poszt, még annál is régebben, mint mikor utoljára rendszeresen nyeregbe ültem. 2014-ben még sokszor jártam munkába bicajjal a bérlet ellenére is, de aztán fokozatosan bekövetkezett a lustulás, 2015-ben szerintem nagyjából egy kezemen megszámolhatóak voltak a bringázások. Most viszont lejárt az utolsó, munkahely által finanszírozott bérletem, és úgy döntöttem, hogy nem sietek a következő megvásárlásával. A kerekeket egy rövid kiruccanás miatt már márciusban felfújtam, de tegnap végre újra elvittem a kislányt egy 20km-es körre a városban. Nem tudom máshogy mondani: csodálatos érzés volt. Előjött belőlem a Budapesten nyeregben töltött cirka öt év minden emléke, és óriási mosollyal hagytam le az összes villamost és buszt, miközben a fülembe John Frusciante énekelt.

Tavasz van és tegnap már olyan meleg volt, hogy simán miniszoknyában lehetett tekerni. (A fotó régi de még mindig jó, igazából viszont már harisnya se kellett tegnap.😛 ) Összeszedtem, hogy mit imádok a biciklizésben – ki kellett írnom ezeket, mert úgy éreztem, kidurranok. Hátha ti is tudtok kapcsolódni, vagy épp kedvet kaptok hozzá, hogy most kezdjétek el.

Imádok Budapesten biciklizni, mert…

  • óriási szabadságot ad. Mindenhol lehet vele menni, ott is, ahol az autó nem fér el, ahová a busz meg a villamos nem jár, meg ami gyalog messze lenne.
  • kiszámítható, hogy mennyi idő alatt fogsz célba érni. Nincs dugó, nem tudod lekésni, mindig felférsz.
  • mindig megvár, nem megy el az utolsó, nem kell másokhoz alkalmazkodni, de akkor is felülhetek, ha alkoholt ittam.
  • kapcsolatban vagyok a természettel, ami a virágillatot, a napsütést és a szelet jelenti, nem pedig a szomszéd utas testszagát vagy azt a mocskot, amibe a busz ülésén beleülsz.
  • mozgok és jókedvű leszek: az ember mozgás nélkül nem is él igazán.
  • nem szennyezi a környezetet.
  • a legtöbb szakaszon városon belül ez a leggyorsabb közlekedési mód.
  • az autónál mégis lassabb, ezért jobban lehet bámészkodni.
  • zenét lehet közben hallgatni. Annyira úgyse tud hangos lenni, hogy az autók zaját elnyomja, viszont iszonyú boldoggá tesz, sokkal jobban, mint a metrón vagy a buszon ugyanaz a szám.
  • éjjel a kihalt utcákon elengedett kormánnyal suhanhatok.

Persze azt is szeretem, ahogy kiismerem az útvonalaimat és tudom, hogy hol van kátyú és melyik lámpa mikor vált, meg azt, hogy sokkal többet megtudok így a városról, mint a kötött útvonalú tömegközlekedésen keresztül vagy az autó szélvédőjén át. Részese vagyok a város vérkeringésének. És azt, hogy egyre több helyen van bringasáv és egyre biciklibarátabb város Budapest. És még azt…

Sokáig lehetne sorolni. Valószínűleg lesz még újra bérletem, mert néha persze a tömegközlekedés is praktikus, de rengeteget szeretnék tekerni újra, főleg amíg tart a jó idő. Aki egyszer ezt megszerette, az azt hiszem belül mindig egy kicsit bringás marad.

Végezetül van egy kérésem is! Ha tudtok, kérlek írjatok nekem kommentben zenéket, olyanokat, amitől az embernek bicajozás vagy edzés közben jókedve lesz. Nem muszáj csak pörgőseket, bármi jöhet, kíváncsi vagyok, ti mit hallgattok/hallgatnátok. Nem titkolt szándékom, hogy rátegyem majd őket a telefonomra, az én zenéimet már unom picit… Köszönöm! Két kerékre fel!😉

A gyaloglás vége: visszafoglalom az utat” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Néhány számot leírok, amiket a telómon találtam és illene ide, habár bőven frissíteni kellene már az én lejátszási listáim is😀
    Aloe Blacc – The man
    Chipmunk feat Chris Brown – Champion
    Kwabs – Walk
    Awolnation – Sail
    nálam most nagyon megy a wellhello, halott pénz, red bull pilvaker vonal
    alternatív ötletként bedobnám a Disney slágereket, nekem azoktól mindig jó kedvem lesz, valahogy a gyerekkort hozza vissza gondolom🙂
    mostanában viszont inkább spotify-olok, ha zenére van szükségem, csak hát ott annyi variáció van, hogy elég nehéz tökéleteset playlistet találni

    • A 4 számból kettőt ismertem, a többinek utánanézek, köszi!🙂

      Jajjjjj, a Disney slágerek!!!😀 Azokat imádom, de tapasztalatom szerint kevés fiú meri beismerni, hogy ő is!😛 Úgyhogy most megörültem. A kedvencem a Colors of the Wind és A Whole New World, de lehet, hogy nálad nem ez a kettő a telitalálat.😛

  2. Nálam is elkezdődött a bicajszezon ismét!🙂 John Frusciante…😀 az ürgéről mindig két dolog jut eszembe, egyrészt tisztára úgy néz ki, mint az egyik exem egyik haverja, akivel inkább ellenségek voltak, mint haverok, mindenesetre én jókat szórakoztam (na jó néha nem) a vitáikon. A másik pedig, hogy ezen exem szerit, aki szintén gitáros énekes volt a lelkem, John Frusciante az a “szemét” “figyeljem meg, hogy mindig lop valakitől”😀 és lelkesen magyarázta meg mutogatta, hogy melyik riffet kitől nyúlta le…közben totál kikészült ettől idegileg!😀

Vélemény, hozzászólás?

