vector modern like, follower, comment icons

A kedvenceim Instagramon – és te kit követsz?

Több mint 3 éve, 2012 novemberében hoztam létre az Instagram profilomat. Akkor még nem gondoltam, hogy ennyire fogom szeretni, csak ki akartam próbálni, mi is ez. Mostanra az az állapot állt be, hogy naponta többször végignézem a friss képeket a feedemben, kb. hetente egyszer posztolok valamit (összesen valamivel több, mint 300 fotóm van eddig), és néhány ismerősömön kívül követek még egy csomó, számomra tök izgalmas idegen felhasználót. Összességében jóval több idegent vagy félig-meddig hírességet, esetleg brandet követek, mint ismerőst. Az Instagram feed nekem többfunkciós: szórakoztató, információforrást jelent a világ különféle pontjairól, sokszor nagyon-nagyon inspiráló, legtöbbször meg egyszerűen csak szép, vagy éppen aranyos. Szoktam magamban nevetni azon, hogy az Instagram egy kicsit olyan nekem, mint mondjuk a barátom számára a 9gag – ő azt nézi naponta többször, bár az ott feltöltött képek nagy része inkább csak a szórakoztató kategóriába tartozik.🙂

Végigtekertem a követett felhasználóim listáját, és összegyűjtöttem, hogy kik a kedvenceim, hátha kedvet kap hozzájuk más is. Mivel elég sokféle usert követek, a kedvencek csak egy részét mutatom itt be, és őket is három kategóriába soroltam. Például a kedvenc sminkes accountokat most inkább nem teszem ide (az akár külön posztot is megérne, YouTube-bal összekötve).

1. Külföldiek, akiknek a kameráján keresztül bepillantást nyerhetünk a világ különböző szegleteibe

12338739_1639786172937761_451908167_n

@esejapan

Yuya Matsuo egy japán fényképész, aki járja a világot, és közben lélegzetállító képeket készít. Akkor akadtam rá, amikor épp Budapesten járt, aztán követtem őt Ausztriába és Horvátországba is. Még mindig Európában van, most éppen Montenegróban fotózgat. Azt szeretem benne, hogy a természeti szépségeket, a városokat és az embereket is egyaránt remek érzékkel fotózza, mindhez van szeme.


 

12357458_965386890174822_1596413557_n

@astragalus227

A sorban még egy japán következik, Sakou, aki viszont a hazáját fotózza, de szerencsére pár szóban angolul is mindig szokott írni a képekhez valamit. Sokat nem tudok róla mondani, de Japán gyönyörű.🙂


 

 

 

12292761_558143621004078_413210088_n

@vdubl

Maradjunk még Ázsiában egy kicsit, de ugrunk csaknem 3000 kilométert: a következő úticél Hong Kong, és Vivian Liu építész fényképei. Bár nem kizárólag Hong Kongban készít képeket, engem mindig azok nyűgöznek le a legjobban. Hihetetlen, hogy így is élhetnek emberek – gyakorlatilag, mint egy óriási kaptárban, minden kis “cella” egyforma. Egy időre kipróbálnám azért, milyen lehet egy ilyen házban lakni.


 

 

11235968_827087300674351_468946645_n

@paleyphoto

Matthieu Paley a National Geographic sok fotósa közül az egyik, s a szívembe először a Belső-Ázsiában élő népekről készített fényképeivel lopta be magát. De számos más területen is dolgozott, és 2015-ben jelent meg kötete Man & Food, the Origins címmel, melyhez rengeteg nép életmódjáról, táplálkozásáról készített képeket, például a tanzániai vadászó-gyűjtögető hadzákról is. Lebilincselő.


 

 

11849243_713820685418958_962895046_n

@daliakhamissy

A Bejrútban élő Dalia Khamissy fényképein nagyon el szoktam érzékenyülni: a háború sújtotta emberek életéből villant fel képeket. Nagyon aktuális a téma ráadásul. Libanoniak, szírek és palesztinok egyaránt szerepelnek a fotóin, megrázónál megrázóbb történetekkel, amik viszont sokszor az emberi nagyságot is ékesen bizonyítják.


 

 

Van még néhány külföldi kedvencem, őket már csak linkekkel sorolom fel: Paul Nicklen (@paulnicklen, National Geographic), Idun Emilia (@idunemilia, Oslo), Matej (@mivanus, Szlovénia), Rob Ceos (@ceos_downbeat, New York), High Fashion Pakistan (@highfashionpakistan, értelemszerűen Pakisztán).


2. Jógások, akiket csodálok

12144180_1654303664843692_838659332_n

@laurasykora

A New Jerseyben élő jógatanár, Laura Sykora instant szerelem volt, amikor megláttam néhány olyan fotóját, ahol a néhány éves kislányával ugyanolyan szerkóban csináltak különböző jógapózokat. Persze ő ennél jóval több: nagyon erős ez a nő, és csak ritkán lehet a talpán állva látni.😀 Nagyjából tíz évvel idősebb nálam, talán van egy fikarcnyi esélyem negyed olyan jónak lenni, mire annyi leszek, mint ő most.


12317616_830237253761415_471050700_n

@yogabeyond

Az ausztrál jógás házaspárral, akik a YogaBeyond-ot alkotják, szintén nem tudok betelni. Claudine és Honza mindig pozitív energiát sugároznak, gyönyörű helyeken szoktak tanítani, és a másik accountjukon, az @acrovinyasa nevűn részletes segítséget nyújtanak minden ászanához. Akrojóga, szerelem, vidámság, mi kell még?


11939672_512557842238429_369564710_n

@cuchira

Az argentin származású, Amerikában élő Tamara Levinson-Campos olyan mobilitással és erővel rendelkezik, amiről az emberek 99%-a nem is álmodhat. Annak idején ritmikus sportgimnasztikában indult az olimpián, aztán sikeres táncos karriert futott be, végül rátalált a jógára, s megalapította saját, tánccal ötvözött irányzatát Yogance néven. Ő is közelebb van már a 40-hez, mint a 30-hoz, de ez nem látszik rajta, kivéve a bölcsességén. YouTube-ra is szokott videókat feltölteni, elsősorban önismeret, önelfogadás, saját magunk és mások szeretete és tisztelete témájában. Imádom, példakép.


1530650_1540153742942871_1262557592_n

@nolatrees

Végül, de nem utolsósorban a legújabb felfedezettemet szeretném itt bemutatni, név szerint Dana Falsetti-ről van szó. Ő csodálatos példája annak, hogy XL-es mérettel is lehet erősnek lenni, és így is el lehet fogadni, szeretni lehet magunkat. Több ilyen példa kellene a szemünk elé, akkor talán az utálkozó kommentek száma is csökkenne.


3. A magyarok

12277394_1010596165676925_262555113_n

@grofjardanhazy

Imádom Vincze Miklós fényképeit, mert rajtuk keresztül az ember rácsodálkozhat Budapest (illetve alkalmanként más városok) rejtett szépségeire, a szocializmus itt maradt emlékeire, a magyar valóság abszurditásaira, groteszk részleteire, de néha jót is nevethet ezeken, miközben mindig tanul valamit. Remélem, még jó sokáig lehet a kalandjait követni.


11325102_1038554746154598_1482167078_n

@kardosildi

Imádott Budapestemet olyan gyönyörűen fényképezi ez a nő, Kardos Ildikó, hogy nem lehet nem szeretni. Több követőt érdemelne!




10576220_1689009617989118_970485536_n

@koolkasko






DJ Kool Kasko zenéjét nem szoktam hallgatni (sorry ’bout that), de a fotóit nagyon bírom, szerintem iszonyú tehetséges. Mivel nem sokat tudok róla, itt sajnos nem tudok olyan részletes jellemzést írni, de a képek magukért beszélnek, érdemes megnézni őket.


A lista természetesen közel sem teljes, de már így is elég hosszú szerintem, valamennyit pedig muszáj volt szelektálnom. Talán majd írok egyszer második részt. Addig is, ha fenn vagy Instagramon, írd meg kommentben a kedvenceidet, vagy a te profilod címét, nagyon kíváncsi vagyok mindenre! Tök jó lenne új kincsekre bukkanni.🙂

A kedvenceim Instagramon – és te kit követsz?” bejegyzéshez ozzászólás

    • Én is csak mobillal fényképezek, szerintem úgy is lehet szépeket azért. A perspektíván és szerkesztésen sok múlik.🙂 Ezt a te fényképeid is bizonyítják.🙂

  1. Annyira örülök, hogy rátaláltál a blogomra és nem hagytad, hogy én ne találjak rád!🙂 Bár az ízlésünk valóban már (kicsit most felszínesnek érzem magam, hogy a fotós énem mindig felülkerekedik és ‘húdeszépkép-követem!!-módon használom az instagramot, de…Jaj, hát ilyen vagyok🙂 Mindenesetre itt is le vagyok nyűgözve, főleg a jógásoktól (erre például sosem gondoltam, hogy emberek ilyen képeket posztolnak!), mindenképpen követni fogom őket! Köszi a javaslatokat🙂

Vélemény, hozzászólás?

