static1.squarespace.com

Gyógyíthatatlan mehetnék 1. rész

Régen volt már utazós téma a blogon, ami nem csak azért van, mert elhanyagoltam az írást, hanem különösen azért, mert sajnos 2012 óta gyakorlatilag nem jártam külföldön. Egész hihetetlen számomra, hogy három év eltelt így, mert előtte meg 15 évig biztosan nem volt ilyen. Persze lélekben megmaradtam nagy utazónak, és folyamatosan tervezgetem, hogy hova kellene elmenni vagy visszamenni, csak hát mióta a Mama Hotelből elköltöztem és a saját lábamra álltam, a pénzemet nem utazásra fordítottam, hanem leginkább rezsire, bútorokra, kajára meg sportra, szóval némileg hétköznapibb dolgokra. De talán majd jövőre…

Abban viszont semmi nem tud megakadályozni, hogy legalább gondolatban utazzak, úgyhogy most pontosan ez fog történni – tartsatok velem!
A látnivalók, amiket most felsorolok, mind olyan országban találhatóak, ahol már jártam – ezek a dolgok sajnos kimaradtak, de nagyon szeretném megnézni őket, ha valaha újra eljutok az adott országba. Először azt hittem, hogy egyetlen posztba be tudom sűríteni a vágyaimat, de írás közben rájöttem, hogy már azok a helyek is kitesznek egy posztot, amiket gondolkodás nélkül felsoroltam magamban Tajvanból. Ezért több részletbe fogom csoportosítani az úticélokat. Lássuk most a Tajvan edition-t, aztán majd jön a többi is.

Taroko Nemzeti Park

Tajvan, bár harmad akkora, mint Magyarország, kilenc nemzeti parkkal büszkélkedhet (oké, ebből a Kinmen szigetén lévő mindössze 35km²-es), viszont közülük csak egyben, a Kenting Nemzeti Parkban jártam annak idején. Nagyon híres, és a helyiek elmondása, na meg a képek alapján is csodálatosan szép a Taroko-szurdokról elnevezett park is. A szurdokot márványba vájta bele a Leewoo folyó. Álom lenne tenni egy túrát itt:

taroko-gorge-42

taroko_gorge_temple_p1100532ee

Eternal Spring Shrine

 

Yehliu Geopark

A sziget északi csücskén található Yehliu-fok nevezetessége, hogy az erózió sziklatornyokat, ún. hoodoo köveket alakított ki itt. Nagyon változatos alakjuk van, és soknak a tajvaniak nevet is adtak, megnézhetjük például a gombákat, a tündércipőt, vagy a leghíresebbet, a királynő fejét. Az erózió persze továbbra is dolgozik, ezért félő, hogy egyik-másik szikla esetleg el fog törni. Szeretném még látni őket, mielőtt még mondjuk a királynőnek leesik a feje. 😀

yehliu_2

 

source: jollyjunketeer.com

 

Sun Moon Lake

Ez Tajvan legnagyobb tava, és egyszerűen gyönyörű. Jó lenne látni a partján található templomokat, felülni a felvonóra, meg elcsónakázni a tavon lévő Lalu szigetére…

sun-moon-lake-ropeway-sun-moon-lake

Körbebiciklizni Tajvant

A tajvaniak körében elég népszerű a biciklizés, ráadásul saját világhíres bicikli márkájuk van, a Giant. Az ország bővelkedik hegyekben, természeti szépségekben és bringaútvonalakban, jó lenne egyszer a lábam között egy Gianttel két keréken is jobban megismerni mindet. Annak idején háromszor is bicikliztem hosszabb-rövidebb szakaszokon a sziget különböző részein, de nem volt elég!🙂

Hualien Farglory Ocean Park

Nagyon izgalmas lenne elmenni egy delfin show-ra – még soha nem láttam ilyet, de szerintem fantasztikus lehet, és tudom, hogy Tajvanban több helyen is van, például a Hualien megyében található Farglory Ocean Parkban. Ez a hely mondjuk lehet, hogy gyerekeknek való, de ahogy magamat ismerem, ettől függetlenül élvezném.🙂

dolphin

Műszempilla!!!

Ha egyszer az életben még eljutok újra egy Night Marketra, akkor nagyon be fogok vásárolni műszempillából. 4-5 évvel ezelőtt a smink iránti szenvedélyem még nem tartott ott, ahol most tart, és bár már akkor is megcsodáltam egy-egy extrém darabot, egyet sem vettem. Pedig töménytelen mennyiségben, minden méretben, formában és színben kaphatóak, ráadásul olcsón. Az ázsiai nőknek gyakran nem túl sűrű a szempillája, bár nem tudom, hogy konkrétan ez-e az oka a műszempilla imádatnak. Mindenesetre ott rengetegen hordanak, és én örömmel fogok csatlakozni hozzájuk.😀

DSCN3576

Saját fotó – miért nem vettem?!?!

Vélemény, hozzászólás?

