135305

Néhány óra alatt megnőtt a hajam – tapasztalatok a hajhosszabbításról

Ha a neten angolul rákeres az ember a hajhosszabbításra, rengeteg véleményre bukkanhat, magyarul viszont a találatok túlnyomó többségét szalonok ajánlatai teszik ki, személyes tapasztalatokat inkább csak fórumokon lehet összevadászni. YouTube-on is érdemes körülnézni, ha azon gondolkodunk, hogy ilyesmire adjuk a fejünket (hajunkat), de a személyes tapasztalat itt is ritka. Egyedül a Púderfelhő blogon találtam egy részletesebb leírást, de az is már öt évvel ezelőtt íródott, és nem tér ki mindenre, amit szerintem nem árt tudni, mielőtt az ember belevág.
Nekem még friss az élményem, idén augusztusban rakattam fel póthajat, szóval gondoltam, szaporítsuk a neten magyarul elérhető infók tárházát.  Előtte nem volt a hajammal nagy probléma, tehát például nem lett rosszul levágva, nem hullott ki – egyszerűen csak szerettem volna az életben egyszer kipróbálni, hogy milyen az, amikor az embernek szép hosszú haja van, és ráadásul színes. Régóta vágyakoztam extrém színű, mondjuk lila vagy rózsaszín vagy türkiz haj után, azonban ezek tartósan csak úgy elérhetőek, ha az ember haját először hidrogénezik, főleg, ha a természetes hajszíned sötétbarna, mint nekem. Ezt viszont semmiképpen nem szerettem volna bevállalni, mert eleve viszonylag kevés és vékonyszálú a hajam, nem élt volna túl egy hidrogénezést. Szóval úgy voltam vele, világosítgassák csak a póthajat, az enyém meg maradjon sötét, és majd szépen ombre átmenettel átmegy az egyik szín a másikba.

A White Hair szalonban csináltattam a hosszabbítást. Már régóta figyeltem a neten a munkáikat és nagyon tetszettek, meg a szalon előtt is sokszor elsétáltam nyálcsorgatva… Be kell vallanom, nem mondanám, hogy ez volt életem legkörültekintőbb döntése, mert például a fodrászom, akihez tíz éve járok és megbízom benne, nagyon ajánlott valakit, aki foglalkozik ilyesmivel, de nem törődtem vele, ide mentem. Olyan voltam, mint a kislány a cukorkabolt előtt.😀 Az ezekhez hasonló alkotások inspiráltak nagyon:

Időpontfoglaláskor – ami hajhosszabbításnál csak személyesen történhet, hogy meg tudják nézni a hajad – megállapodtunk a hosszban, mennyiségben, színben, technikában. Nem volt könnyű időpontot találni, mert egyrészt nagyon tele vannak, másrészt a hajhosszabbítás nem egy rövid procedúra. Keratinos hőillesztéssel történő hosszabbítást csináltunk (náluk csak ez van), és az alapkoncepció az volt, hogy a póthaj vége magenta színű lesz, ami ombréval szépen átmegy a hajtő irányában egy sötétebb barnás-vöröses színbe. 70cm hosszú és összesen 120 gramm európai hajat vettem (ezt a szalon intézte), eredetileg sötétszőke színe volt.
A „beavatkozás” napján először az én hajamat festettük be, utána a póthajat igazította hozzá a fodrászlány ehhez a színhez, és felkerült rá a magenta is. Szárítás után pedig következett a leghosszabb művelet, vagyis a póthaj keratinos hőillesztése, tincsenként. Ezt úgy kell elképzelni, hogy minden hajtincs végén van egy kis keratincsomó, ami hő hatására megköt, így illesztik hozzá a te hajtincseidhez, egyesével. Egy-egy tincs gyorsan megvan, de mire az összesen végigmennek, az jó sok idő. Konkrétan déltől este 7-ig ültem ott (ebben persze a hajfestés is benne van), eközben egyszer „kiengedtek” ebédelni, tizenöt percre.😀
A végeredmény gyönyörű lett, leginkább a „hableányos” jelző jutott mindenkinek eszébe róla.😀 Első nap kb. minden tükörben megnéztem magam, és az hihetetlenül fura érzés volt, hogy milyen sok, milyen nehéz és milyen meleg ez a haj. A póthaj jóval vastagabb szálú volt, mint az én igazi hajam, ráadásul ugye augusztusban tettük fel, szóval emiatt is rendesen melegnek éreztem.
Sajnos az eredeti állapotról nincsen fotóm. A szalonban minden elkészült munkát lefényképeznek minden szögből, engem is lefotóztak, és azt gondoltam, hogy majd úgyis kikerül a Facebookra, és onnan lementhetem, mert úgyis úgy volt a legszebb, ahogy eredetileg volt. Azonban, mint azóta rájöttem, közel sem minden alkotás kerül oda fel, meg nem is kronológiai sorrendben csinálják. Persze kértem tőlük a szalonban később, hogy küldjék át, de azt mondták, hogy már át lett mentve máshová stb., nincs meg. Talán egyszer majd kikerül, figyeljem… Sajnos azóta sem került fel, de ha egyszer meglátom, ideteszem majd.
A póthaj kb. három hónapig lehet fenn, mert addigra már eléggé lenőnek a tincsek, ráadásul amíg fenn van, nem tud annyi hajszál kihullani, amennyi egyébként természetesen minden nap távozna, mert a keratin „bevonat” azoknál a tincseknél nem engedi. A három hónap letelte után le kell szedni az összes póthajat, és újrarakni, ekkor az időközben kijött saját hajszálaktól is megszabadítanak.
Eleinte a kis kemény keratincsomókat szokni kellett, főleg alváskor fura érzés, de egy-két nap után már nem zavaró. További „technikai” jellegű dolog, hogy vigyázni kell, hogy nehogy kitépd a tincseket, ezért éjjelre például érdemes befonni a hajad. Ezt legtöbbször nagyon betartottam, de egyszer-kétszer kibontott hajjal is aludtam, és szerencsére nem lett semmi baj. Vigyáztam és egy tincset sem vesztettem három hónap alatt, bár szálak azért jöttek ki, 120 gramm helyett a végére csak 110 maradt.

detangler-brush_500x500Vettem a szalonban ajánlott RUSK deepshine smooth sampont, pakolást, balzsamot és hővédő olajat is, meg egy tangle teezer típusú fésűt. A hagyományos fésűkkel necces a fésülködés a keratincsomók miatt, de ha nincs póthajad, ez a típusú fésű egyébként akkor is szuper, könnyebben kibontja a hajad vizesen és szárazon is, meg nem roncsolja annyira. Az nagyon fontos, hogy a póttincseket minden nap szét kell húzgálni, ki kell fésülni, mert a keratinos illesztések mentén, főleg, amikor már sok saját hajszál kezd kihullani, hajlamos nagyon-nagyon összegubancolódni. Szerencsére én tényleg odafigyeltem és nem volt túl vészes, de egyszer-kétszer azért előfordult igencsak fájdalmas hajbontás.
A sokat reklámozott RUSK hajfestékeket használták a póthajon, azonban rögtön az első héten nagy-nagy csalódás ért. A hőn áhított magenta szín már két hajmosás után teljesen elhalványult, három hajmosás után pedig olyan szinten kifakult a póthaj, hogy több tincs szinte fehér volt benne. A saját hajamon is RUSK festéket használtak az említett vöröses-barnás szín eléréséhez, ez szép maradt, de a többi miatt borzasztó szomorú voltam. A festés és hosszabbítás egy hétfői napon történt, a hétvégén mentem ki a Szigetre (direkt vártam, hogy a fesztiválra színes hajam legyen), és addigra már gyakorlatilag semmi nem volt belőle.
DSC_0015 (2)A kifehéredett hajammal muszáj volt kezdeni valamit. Ezért kevesebb, mint két héttel a nagy művelet után mehettem hajfestéket venni. Egy sima Palette padlizsánszínű hajfestéket vettem a drogériában, és újrafestettem vele a póthajat, nagyjából a teljes hossz feléig. Nagyjából elégedett voltam a végeredménnyel, bár a fotó nem adja vissza teljesen a színek élénkségét. Persze ez a padlizsánszín is fakult egy idő után, de azért ez nem fehéredett ki, hanem érdekes módon néhány hét után kb. ugyanolyan színű lett, mint a saját hajam.
A hosszú és sok hajat egyébként imádtam, nagyon szép volt, sokan megdicsérték meg megnézték, sőt azt is mondták, hogy nem látszik, hogy nem az én hajam, tehát természetes hatású. Jó érzés volt átélni, hogy milyen lehet annak, akinek eleve ilyen remek minőségű és sok a haja. Ha tudnám, a sajátomat is biztos megnöveszteném ennyire, de hát az szinte esélytelen. Megmosni és megszárítani persze sokkal macerásabb volt annál, mint amihez szokva vagyok, de szorgalmasan használtam az összes cuccot, amit vettem hozzá, hogy minél tovább minél jobb állapotban maradjon, és ez sikerült is. Az olaj egyébként nélkülözhetetlen volt, mert borzasztóan ki tudott száradni a póthaj vége, főleg nyáron teljesen sprőd lett nélküle. De ha használtam rendesen, akkor jó volt.

Azzal együtt, hogy nagyon szerettem, a legnagyobb problémám a saját hajam miatt adódott: egyszerűen túl kevés hajam van ahhoz, hogy normálisan eltakarja a keratinos illesztéseket. Frissen mosott állapotban nagyon jól nézett ki, de mondjuk két naposan néha már rendesen cikinek éreztem. Viszont ennyi hajat naponta megmosni…
Ezért döntöttem három hónap után úgy, hogy nem rakatom fel ismét, hanem csak szedjék le. Szép volt, jó volt, de elég volt. A leszedés kellemetlen művelet – a tincseket gyorsan kiszedik, de egy csomó kemény keratindarabka a hajadban marad, amit aztán kb. egy órán át fésülgetnek ki, ami sajnos eléggé fáj, jól megtépnek. Azért túl lehet élni, nem egy fazongyanta, de mondjuk jóval tovább tart…😀
A felrakáskor átélt sokk a leszedéskor is megvan: a nagy sörény után az igazi hajammal úgy éreztem magamat, mint egy pelyhes kismadár. A fejem tetején van valami izé, ami nagyképűen hajnak hívja magát, de igazából csak három szál kóc. Egy hónapig szedtem kovaföld kapszulát utána, hátha lesz valami hatása, és szeretném azt képzelni, hogy volt, de hát úgyis mindegy. Elfogadtam, hogy nekem ilyen hajam van, csak most már a különbséget is pontosan átérzem.

Az anyagiakról még nem írtam, de enélkül nem kerek a történet, mert közel sem olcsó a dolog: a póthaj megvétele kerül a legtöbbe, de a festéssel, a felrakással, a speckó termékekkel és a leszedéssel együtt a teljes végösszeg 110 ezer forintra rúgott nekem. Én egyszer az életben nem haltam bele ebbe a pénzbe, és ahogy írtam, örülök, hogy megtapasztaltam mindezt, de azért az anyagi tényező is hozzájárul ahhoz, hogy nem folytatom. Persze mivel már megvan a póthaj, a további műveletek olcsóbbak lennének (30-40 ezer Ft három havonta), de akkor sem szeretném már.

Összességében nem bántam meg a hajhosszabbítást, nagyon jó élmény volt és tetszett is, de a szín miatti csalódás és a kilátszódó illesztések nekem túl nagy problémát okoztak ahhoz, hogy tovább is hosszabbított hajjal éljek.

A póthajat egyébként újrakeratinoztattam, nagyon jó állapotban van és ismét felhasználható. Ha valaki szeretné, eladó!

Vélemény, hozzászólás?

