A legjobb TED előadások 4. – ami még kimaradt

Muszáj vagyok még egy negyedik bejegyzést is szentelni a TED-en elhangzott kedvenc előadásoknak – egyszerűen túl sok jó van köztük. Van még néhány, amit feltétlenül szeretnék megosztani veletek, de már nem tudom témák szerint csoportosítani, mint eddig, mert nagyon szerteágazó területekről vannak. Szóval álljon itt még néhány nagyjából ömlesztve, rendszerezés nélkül, tetszőleges sorrendben nézhetőek.🙂 Azért egy kis ajánlót mindhez írtam.

1. Lebilincselően izgalmas lehetőségekről szóló előadás egy magyar származású vállalkozótól, aki laboratóriumban állít elő állati termékeket, köztük bőrt és húst is. A Föld fogyatkozó erőforrásait figyelembe véve nagyon fontos terület ez, és ráadásul a magamfajta társadalomtudósok számára is érthető módon adja elő.🙂 A laboratóriumban előállított bőrből gyártott ruhadarabok lehetnek az első lépések afelé, hogy később esetleg az innen származó húst is hajlandóak legyenek megenni az emberek.

2. Könnyekig meghatódtam, amikor először meghallgattam Solomon itt előadott történeteit családokról, ahol a gyerekek valamilyen szempontból nagyon eltértek az átlagtól, és a mellé társuló feltétlen szülői szeretetről. Gyönyörű, tényleg.

3. Ha próbáltál már írni/festeni/előadni/alkotni valamit, akkor ez neked szól:

4. Tudjátok, hogy engem izgat a multi-kulturális környezet, a nemzeti és kulturális identitás kérdése, az AIESEC-es múltam miatt, meg egyébként is.🙂 Ha ezt a blogot olvassátok, akkor lehet, hogy némileg titeket is. Ennek az írásnak a szellemiségében Pico Iyer előadását is nagyon ajánlom.

5. Nagyon-nagyon tanulságos történet ma, amikor az online világban élünk, közösségi médiával kelünk és fekszünk, és a gyerekeink már a klaviatúráról tanulják meg a betűket.

6. Épp a napokban hallottam egy történetet arról, hogy valakit először nem akartak felvenni a munkahelyére (állami alkalmazottként, irodai munkára) mert a pszichológiai tesztje alapján “túlságosan introvertáltnak” bizonyult. Nyilván ez a tulajdonság néha jó és néha nem jó, de az extrovertáltság is éppen ilyen. Nem véletlenül mutat 7 és fél milliót a nézettség számláló.

 

7. Rövid, de motiváló kis beszéd: arról, hogy mindannyian számítunk, minden tettünkkel nagyban befolyásolhatjuk környezetünket, mások életét, még ha nem vagyunk tudatában, akkor is. Legyünk tudatában!🙂

8. Mi a pletyka szerepe a társadalomban? Mit tudhatunk meg belőle saját magunkról, hogyan tart elénk tükröt az, ahogyan megítéljük a hírességeket és tetteiket?

 

9. A vallás okos és tisztelendő dolog. Mit tanulhatunk, mit érdemes átvenni belőle még akkor is, ha a szó klasszikus értelmében nem is hiszünk benne?

10. Végül egy lejátszási lista a boldogságról. Képtelen voltam választani belőle, ez mind zseniális.🙂

What makes us happy?

A legjobb TED előadások 4. – ami még kimaradt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Dan Gilbert boldogságról szóló TED talk-ját pont ma vettem elő újra (pár hónapja láttam először, de annyira sok minden volt benne, hogy biztos voltam benne, érdemes lesz visszatérni rá)…és eszembe jutott a blogod.🙂
    Mi nem igazán ismerjük egymást, de ugyanazokat a szakokat végeztük az egyetemen, csak te 1 vagy 2 évvel korábban kezdted.
    Már nem tudom pontosan, hogyan találtam rá a blogodra, de nagyon szerettem olvasni. Tetszenek a meglátásaid, a dolgok, amik érdekelnek és amikre reflektálsz, és kíváncsi vagyok arra is, hogyan alakul a személyes életed. Szóval, ha olvasod ezt a kommentet esetleg, csak azt a kis üzenetet szeretném eljuttatni hozzád, hogy nagyon remélem, visszatérsz a bloghoz. Ha más nem, egy évösszegzés lassan időszerűvé válna.😉

    • Szia Bea! Olvastam a hozzászólásodat, és őszintén szólva nagyon meghatott!🙂 Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és megírtad ezt. Röviden: igen, vissza fogok térni a bloghoz! A kommented egy plusz löketet is adott!🙂 Évösszegzést nem ígérek, de úgyis személyes tapasztalatokból fognak merítkezni a posztok, úgyhogy akkor elvileg sok minden kiderül.😀
      Még egyszer köszi!

Vélemény, hozzászólás?

