Az egyetem házhoz jön – a legjobb TED előadások 1.

indexKörülbelül egy éve kezdtem el rendszeresen előadásokat nézni a TED.com-on. Aki esetleg még nem ismerné, a Technology, Entertainment és Design szavak kezdőbetűiből összeálló rövidítés mögött ahhoz hasonló nonprofit kezdeményezés áll, mint Magyarországon a Mindentudás Egyeteme volt – évente több kisebb-nagyobb konferenciát szerveznek (ezek némelyike tematikus, vagy egy bizonyos közönséget szólít meg), illetve mindig van egy TED globális csúcstalálkozó is, fantasztikus előadókkal. Ez már önmagában is elég király dolog lenne, de ami a legjobb az egészben, az az, hogy az előadások legnagyobb része ingyen elérhető online a honlapjukon, illetve a YouTube-on keresztül. Zseniális az egész, teljesen friss kutatásokat és újszerű megközelítéseket, ötleteket ismerhetünk meg. Korábban is sokat megnéztem közülük, de az utóbbi időben jobban ráértem, és be kell valljam, eléggé ráfüggtem az oldalra. Néha úgy érzem, napokat el tudnék tölteni azzal, hogy ezeket a videókat nézem és csak szívom magamba a tudást. Persze van sok olyan videó is az oldalon, ami vicces meg szórakoztató, vagy művészi, ezek általában inkább csak egy-egy tanulságos történetet vagy példát mesélnek el.

Tudjátok milyen vagyok, imádok rendszerezni meg felírni mindent, ezért most kedvet kaptam hozzá, hogy összeírjam néhány témakörben azokat a videókat, amik nagy hatással voltak rám, hátha nektek is bejönnek. Biztos lesz 3-4 poszt, most kezdjük egy olyan témával, ami úgyis mindenkit foglalkoztat: a szerelem és a párkapcsolatok. Az első három videó hosszabb, meg komolyabb hangvételű (viszont annál inkább tanulságos), a harmadik inkább vicces meg könnyedebb, ha valakinek épp ahhoz lenne kedve.🙂




Az egyetem házhoz jön – a legjobb TED előadások 1.” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

