Tanulságok 2013-ból, tervek 2014-re

Már csak néhány óra van hátra az óévből, és ilyenkor nagyon szeretek összefoglalni, meg előretekinteni, úgyhogy most ez fog következni…🙂

Mi mindent tanultam 2013-ban? Hogyan tovább?

  • Ebben az évben egyre erősebben éreztem azt, hogy nem érdemes nagyon sokat izgulni, hanem szépen tenni kell a dolgunkat a tőlünk telhető legjobb módon, és rá kell bízni magunkat a sorsa, és akkor minden remekül elrendeződik, esetleg még jobban is, mint ahogy mi azt magunktól elképzeltük volna. A rossz élményeket is meg kell élni, át kell élni, nem szabad elfojtani a szomorúságot amikor helye van, ez igaz. De aztán a sors később kompenzál, megjutalmaz a kitartásodért és csodálatos dolgokat hoz az életedbe. Például egy jó munkahely, egy igazi szerelem, fantasztikus barátok, új élmények formájában. Ezekből jutott néhány nekem erre az évre, jövőre meg remélem lesz majd még több, én mindenesetre igyekszem majd dolgozni (minden értelemben) és együttműködni az univerzummal, és akkor talán nem lehet baj.
  • Bár már az előző posztot is az edzésről írtam, nem tehetem meg, hogy itt ne említsem, mert az idei év elsöprő mértékben szólt számomra erről. Persze, azt korábban is tudtam, hogy a testmozgás energiával tölt fel, és hogy egészséges, meg ilyesmi, de átélni, hogy hétről hétre egy kicsit nagyobb súllyal megy ez vagy az a gyakorlat, vagy esetleg egy kicsivel magasabb ismétlésszámban, és hoppá, milyen jó érzés, ahogy megfeszül a széles hátizmom, és jé, mennyivel jobban tudok egyensúlyozni, ha az egész testemet feszesen tudom tartani… Ez olyasmi, amit senki nem mondott el korábban, vagy ha igen, akkor meg nem tudtam igazán elképzelni. Megküzdeni érte hétről hétre, és aztán látni az eredményeket, cseppenként, ez csoda dolog. Éppen ezért jövőre MUSZÁJ folytatni, és most már nem úgy megyek bele, mint ahogy az idei év kezdődött, hogy mozogjunk és fogyjunk, hanem sokkal konkrétabb célokkal.
    1000 swing kihívás után - 12kg-mal teljesítve :)

    1000 swing kihívás után – 12kg-mal teljesítve🙂

    Például szeretnék még egy ilyen fényképet, mint ez itt oldalt, csak jó lenne most a kihívást 16kg-mal teljesíteni. 1 óra áll rá rendelkezésre egyébként, és abszolút elérhető célnak látom, mondjuk úgy fél éven belül szerintem sort kerítek majd rá. Ezen kívül nagyon király lenne, ha végre menne a húzódzkodás is. Idén odáig jutottam, hogy a negatív szakaszban szép lassan tudom leengedni magamat, miután valaki asszisztált a felfelé jutásban.🙂 Igyekszem majd továbbfejleszteni a törökfelállásomat, mert iszonyú jót tesz a törzsstabilitásnak (meg mindennek). Most pihent állapotban egész szépen megy 16kg-mal, jövőre remélem 20-szal is reális lesz megcsinálni. Ha már törzsstabilitás fejlesztés, akkor ennek a párja a bokamobilitásom javítása, szintén nagyon fontos. Tudnék még sorolni egy pár ilyen dolgot, de még valahogy idekívánkozik egy kicsit felszínesebb cél is, ami viszont nem elsősorban edzéssel, hanem megfelelő táplálkozással érhető el: lapos has. ^^ Summer of 2014, I’m coming!!🙂

  • Ez nem újdonság nekem, de idén megint erősen éreztem, hogy amikor valami épp nagyon jó, akkor annak örülni kell, hálásnak kell lenni érte, és el kell raktározni. Ami megtörtént, az a miénk, akkor is, ha majd egyszer elmúlik (egyszer minden elmúlik). Attól még messze vagyok, hogy képes legyek teljesen a mostban élni, és nem törődni a volttal és a lesszel, de a dolgok mulandóságát már korábban fájdalmas úton megéltem, így hát nagyra értékelem a boldogságot, amikor megadatik.
  • <3

    Minél több energiát kell belefektetni az emberi kapcsolatainkba. Sokszorosan megtérül, adni jó, szeretetet adni a legjobb, és tényleg azt kapod, amit másokkal teszel, what goes around, comes around. Szeressük hát, aki szeretni való.🙂 És ami nagyon fontos, legyünk elfogadóak és támogatóak, mert az emberi lények az elfogadás talajában növögetnek a legjobban. Hasznos a kritika, ha építő jellegű, de a feltétlen támogatás legalább annyira az.

  • Az idén különköltöztem végre, ami nagyon szuper dolog volt szerintem, mindezzel együtt a családdal töltött időt is felértékelte.  Izgalmas felnőni és megfigyelni, hogy hogyan alakulnak át a családi erőviszonyok és szokások. Akárhogy is, a család iszonyú fontos, szóval hívd fel az anyukádat, apukádat, nagymamádat, ha még tudod, és légy együttműködő a testvéreiddel, unokatestvéreiddel, később úgyis nektek kell majd egymást támogatnotok elsősorban.
  • A Tökéletes Egészség Diéta. Az amerikai Jaminet házaspár könyve idén jelent meg itthon, korábban nem hallottam róla, viszont a kettlebelles, edzős társaság ettől volt hangos. Nem véletlenül – ha annak idején a Paleolit táplálkozást elolvasni szemet felnyitó élmény volt, akkor ez még annál is több, mert még sokkal érthetőbben magyarázza el a dolgokat, új tudással kiegészítve persze. MINDENKINEK ajánlom!!! A ‘diet’ szó fordítása diétaként csalóka kicsit, ez egy étrend, egy életmód, nem pedig egy átmenetileg alkalmazandó kúra.
  • IMG_20130929_074459

    Hajnal az ablakomból.

    Az Instagram nagyszerű találmány. Itt most nem akarok nagy-nagy feneket keríteni a dolgoknak, egyszerűen nagyon megszerettem az idén, és sokat használtam. Ez is csak egy módja, hogy a mindennapok apróságainak jobban örülhessünk, néhány szép szűrő és effekt segítségével méghozzá.😀

  • Szükség van az új, ismeretlen területek meghódítására és arra, hogy kihívások elé állítsuk magunkat. Ettől nem félni kell, hanem tárt karokkal várni, mert a tapasztalatokból épülhetünk a legjobban, az első kézből származó információ a legértékesebb. Jó, ha él bennünk egy kis Yesman.🙂 Ezt a pontot azért írom, mert az idén elvégeztem egy sminkes tanfolyamot (lesz majd külön poszt erről), és bár valószínűleg nem ez lesz a fő foglalkozásom a jövőben sem, borzasztóan örülök, hogy nem hagytam ki az életemből, meg már amúgy is nagyon régóta érdekelt.

És mi lenne még jó jövőre? Sokkal többet olvasni (idén nagyjából megvolt az 1 könyv/hónap arány, de ez kevés), újra elutazni valahová (erre most nem volt se pénz, se idő), és nem utolsósorban találni valami igazán testhezálló munkahelyet…

Meséljetek nekem!🙂 Kinek mit tanított 2013? Mit visztek magatokkal, és mit szeretnétek bevonzani 2014-ben?

Tanulságok 2013-ból, tervek 2014-re” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Előre bocsi, hosszú komment lesz🙂

    Éppen ma készítettem egy évrendező füzetet (nem reklámnak szánom, de ha érdekel, a Láthatatlan Egyetem nevű “közösség” dobott ki egy nyomtatható pdf-t, a FB oldalukon elérhető), vagy két órát elszöszmötöltem vele. Az a lényege, hogy végül is milyennek értékelem 2013-at, és mi a tervem 2014-re, hasznos kis mondatok, kérdések vannak benne, ami rádöbbentett arra, hogy számomra 2013 minden szemszögből A mélypont volt eddig az életemben. Az apróságok, az “örülnivalók” pedig sajnos eltörpülnek a sok negatív élmény, emlék, tapasztalat mellett. De ami miatt ezt megemlítem, az az egyik kiegészítendő mondat benne, amire végülis rákérdezel:
    A legnagyobb lecke, amit megtanultam 2013-ban, hogy… 1. semmi sem tart örökké, 2. felnőttnek lenni a legnehezebb dolog a világon. Szinte semmit sem akarok magammal vinni ebből az évből idénre.

    Biztosan van annak egyfajta terápiás jellege, hogy az ember értékelést tesz/ír, én eddig nem voltam híve, és nem vagyok benne biztos, hogy hiszek abban, hogy segít, esetleg a bevonzásban (más kérdés, hogy alapvetően abban sem vagyok biztos, hogy a magam irányítója vagyok-e vagy a sors irányít-e), mert egyelőre csak az tűnik fel, hogy kesergek 2013 miatt, mondjuk mert beismerem, hogy az esetek többségében én voltam a balf…, 2014-re pedig talán túlzó és irreálisnak tűnő terveim vannak minden szinten, hogy a nagy számok törvénye alapján sem jöhet be minden, amit szeretnék, hiába szuggerálom nap, mint nap. Eddig is ezeket akartam (konkretizálva egy nekem megfelelő jólfizető állást meg egy normális szerelmi kapcsolatot, persze lehet, ez így mégsem olyan konkrét, pláne nem rendhagyó módon egyedi kívánság :P), és eddig is ezekre gondoltam minden nap, mégse adatott meg.

    Btw, te hiszel abban, hogy ebben az életünkben van valami, amit meg kell tanulnunk, el kell sajátítanunk, és ha rossz dolgok történnek, az csak próbatétel, hogy azáltal tanuld meg, amit a karmád megkíván? Én hajlandó vagyok ezt elhinni, de lehet hogy ez csak védekező mechanizmus.

    A negatív hangulatom ellenére Boldog Újévet kívánok neked, és hogy a terveid mind bejöjjenek, valamint sok-sok kitartást, erőt és jó hangulatot hozzá!🙂
    Üdv

    • Bianka, neked is nagyon boldog új évet, és köszönöm a jókívánságaidat, meg a hosszú kommentet (minél hosszabb, annál jobb😛 )!!
      Annyira szuper ez az évrendező munkafüzet, nagyon köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet, ki fogom tölteni szerintem.🙂 Meg megmutatom majd másoknak is, tényleg nagyon tetszik!
      Értékelést írni szerintem tök szuper dolog, nekem egy kicsit már hagyománnyá vált itt a blogon, azt hiszem ez a harmadik alkalom, hogy írtam hasonló jellegű posztot. Biztos, hogy segít ha mérlegel néha az ember valamilyen formában.
      Szerintem a normális szerelmi kapcsolat és a jó munkahely egyáltalán nem irreális célkitűzés, viszont nagy dolgok. Mindenki küzd értük, de sajnos nem kizárólag rajtad áll, hogy megadatik-e, szóval nem szabad nagyon ostorozni magadat, ha még nem jött össze. Minden nap gondolni rá amúgy jó, a gondolatnak nagy ereje van, de azért nem korlátlan…🙂
      Egyébként is, csak ritkán nagyon sikeres az ember minden téren. Nekem pl. tavaly összejött a jó kapcsolat, de a munkahelyemet meg pont elveszítettem. Magasra tenni a lécet egyrészt hasznos, mert akkor keményebben küzd az ember, de amellett kellenek kisebb, mindenképp teljesíthető célok is, mert az elégedettség érzését ezek is megadják, kell a tudat, hogy valamit kipipáltál a listáról, valamit letettél az asztalra. Szóval legyenek ilyenek is!🙂
      Nagyon érdekes, amit kérdezel a karmával és a próbatételekkel kapcsolatban, mert ez nekem is eszembe szokott jutni. Azt kell mondjam, hogy valamilyen szinten hiszek benne, de én átfogalmaznám: vannak az életben visszatérő problémák, ha úgy tetszik tényleg próbatételek, és ezek nagyon gyakran persze azon a téren jönnek elő, ahol még fejlődnünk kell. És amíg nem léptük meg azt a szintet, addig újra és újra előjön ugyanaz a probléma – nevezhetjük ezt akár karmának is, ha úgy jobban tetszik. Amit mondani akarok, az az, hogy sok esetben valószínűleg tényleg nem véletlenül történik velünk az adott rossz dolog; egy idő után kénytelen szembenézni vele az ember, nem söpörheti a szőnyeg alá.

Vélemény, hozzászólás?

