Idén az erős lett az új vékony

Gyönyörűek.

Gyönyörűek.

Éppen ma 11 hónapja, hogy elmentem életem első kettlebell edzésére. Voltak még jó döntések az életemben, de ez mindenképpen a legjobbak között kell, hogy szerepeljen… Annyira sokat adott nekem a sport az azóta eltelt idő alatt, hogy szinte azt sem tudom, hol kezdjem. Már réges-rég halmozódik bennem a mondanivaló erről, épp itt az ideje, hogy végre kiírjam magamból.

Hosszú idővel ezelőtt irkáltam már párszor a sporttal való kapcsolatomról, sírtam amiatt, hogy mennyire meghíztam az utazgatások alatt meg a balesetem miatt, és megemlítettem a több mint szerencsétlen próbálkozásaimat a konditeremben is. Így visszatekintve kicsit viccesek ezek, mert annyira megváltozott azóta, hogy mit tudok és gondolok a sportolásról általában. Még hozzá kell tegyem, hogy amikor tavaly elmentem Pakisztánba, szerintem akkor voltam a legrosszabb állapotban fizikailag, főleg mert az állandó hasmenések az extrém fűszeres konyha miatt még egy lapáttal rátettek az amúgy sem túl rózsás helyzetre. Utána amikor hazajöttem, újból elkezdtem bringával járni, de ez még mindig nagyon kevés volt. Egy párszor elmentem futni is, meg néhány bikram jóga órán is megfordultam (az mondjuk nagyon király volt), de tudtam, hogy ez így kevés lesz, és rendszer kell az életembe. Történetesen a volt barátom olyan ember, aki 50kg-ot adott le, így némileg “szaktekintélyként” fordultam hozzá a problémámmal tavaly decemberben:
” – Peti, januártól új, stabil munkahelyem lesz, ami mellett szeretnék egy normális napirendet kiépíteni és rendszeresen sportolni, csak nem tudom, mit. Mondd meg, mit csináljak!”😀
” – Gyere kettlebellezni, januárban indul új csoport.”

És lőn.🙂 Január elsején feliratkoztam a csoportba, 14-én elkezdtem az új melót, 21-én pedig elmentem a Lurdy Házba, ahol akkoriban még az edzések voltak. Bár minden újévi fogadalom úgy jönne össze, ahogy ez összejött…

Őszintén azt kell hogy mondjam, hogy teljesen függővé váltam: 11 hónap alatt összesen három edzést hagytam ki, ebből kettőt azért, mert akkor épp a Balatont kerültem meg biciklivel, egyet pedig azért, mert költözködtem, egyébként minden hétfőn és szerdán, amikor volt óra, én megtalálható voltam az edzőteremben.🙂 Sőt, márciustól körülbelül november elejéig még péntekenként is, mert akkor Primal Move-ra jártam. Sajnos mostanában ez utóbbit abba kellett hagynom (anyagi és munkahelyi gondok…), de azóta sem maradt ki az életemből, csak más felállásban, kicsit rendszertelenebbül van most.

Hogy miről is szól ez a két sport, illetve a StrongFirst rendszer, azt sokkal szakszerűbben leírva meg lehet találni az interneten, mint ahogy én valaha is tudnám, ezért nem próbálom most meg jellemezni a gyakorlatokat vagy ilyesmi. A lényeg, hogy súlyzós és saját testsúlyos edzések ezek, ahol a megfelelő technika nagyon nagy hangsúlyt kap. De inkább arról akarok írni, hogy mit tapasztaltam én magamon általuk.

Nem tudok jobb kifejezést találni annál, mint hogy átalakultam, más érzés a testemben lenni, és más érzés egy csomó mozdulat. Olyan izmaim fejlődtek, amikről korábban nem is igen tudtam, hogy léteznek. Már nem a kilókat számolom, mert elég irrelevánssá vált azáltal, hogy az izom jóval nehezebb, mint a zsír. Eleinte méricskéltem a centiket, motivált, mikor lejött a hasamról 10-15cm, meg a fenekemről, combomról is jócskán tűnt el több centiméternyi zsír, de most már nem ez a lényeg. Egyszerűen boldog vagyok, és az új célok már sokkal inkább arról szólnak, hogy korrigáljam a mobilitás- és stabilitásbeli hibáimat, meg arról, hogy többet, nagyobb súllyal legyek képes végigcsinálni. Többnyire 8kg-os kettlebellekkel kezdtem az edzéseket, mostanában 12-vel vagy 16-tal dolgozom.

Imádom azt a közeget is, ami edzésen van, annyira sok a motiváló ember körülöttem minden alkalommal. Egyszerűen te sem adhatod alább, nem adhatod fel, mikor melletted mindenki keményen küzd. A nyáron voltam edzőtáborban is a Balatonnál, ami külön nagy élmény volt. Kétszer teljesítettem az 1000 swing kihívást, először még csak 8kg-mal, tegnap este pedig 12-vel. (Jövőre jó lenne 16-tal is megcsinálni.🙂 ) A sorsomat pedig végleg megpecsételte azt hiszem, hogy augusztus óta egy kettlebell edző a barátom.😀 Ráadásul az edzésre járó lányok közül többen is vagyunk így…mindig megbeszéljük, hogy milyen nagy utat jártunk be január óta, és mennyire el sem tudtuk annak idején képzelni, hogy miket fogunk átélni.

Zenét szoktunk hallgatni edzés közben, ami külön király, mert plusz energiát ad, és ráadásul azok a számok, amiket ott rendszeresen hallok, bármikor képesek jobb kedvre deríteni. Félek, hogy túlzónak hangzana, ha leírnám, hogy milyen érzést kelt bennem ez a szám például…

Egyre több a belles ismerős, vasimádó és jóbarát, és sem az elért eredményeket, sem az átélt élményeket nem adnám semmiért. Nem tudom, hogy meddig és hová fog vinni ez, de szerencsére bőven van még hová fejlődni, szinte kimeríthetetlen ez a rendszer, és hát a súlyokon is van még mit növelni. Egy jó darabig biztosan nem szeretnék kiszállni, kell a rendszeres kettlebell dózis.😛

Idén az erős lett az új vékony” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Muszáj idekommentelnem, pedig elvem ellen való valahogy hogy ezt írjam, mert nem szabad kifogásokat gyártani😀
    Szóval hogy annyira szeretném már én is kipróbálni, csak a mocskos anyagiak mostanság igazán nem engedik… De ugye te voltál az utolsó löket a bringázásnál is anno hogy belekezdtem, szóval majd ha túl leszek az államvizsgán, amíg még állás nélkül Bp-n leszek (májusig szinte tuti), valakivel (Anyu vagy Kedves) megfinanszíroztatom hogy mehessek, tőled meg tanácsot fogok kérni hogy merre, és ha van valaki jófej aki partnerként szegődne ismeretségi körödből, azt is, mert nekem egyedül nem nagyon mennek a dolgok…🙂

    • Wow, ennek tökre örülök, fogalmam se volt róla, hogy téged is érdekel a kettlebell!🙂 Elöljáróban annyit, hogy minimum három hónapot rá kell szánni, ez az az időszak, ami alatt legalább az alapgyakorlatokhoz megtanítják a helyes mozgást, ennyi ideig tart egy kezdő kurzus. Utána rajtad áll, hogy otthon csinálod-e tovább, de szerintem mondjuk mindenképpen érdemes edzőhöz járni, mert otthon nagyon nehezen veszi rá magát az ember. Edzők terén mindenképp tudok tanácsot/tippet adni!🙂 Az ismeretségi körömből mondjuk nem tudom, hogy szegődne-e bárki, de miért nem kezditek el pl. Tamással együtt?

      • Engem minden érdekel kábé, csak egyedül nem csinálok semmit, és sokszor anyagi korlátjai vannak.
        Nem tudom hogy Tamást rá tudom-e venni, bár most hogy megszűnnek a tanyai tennivalók, van rá némi esély hogy felszabadulnak testi energiái és annak tekinti hogy itt is együtt vagyunk…

Vélemény, hozzászólás?

