Rés a fogak között, összetorlódás, overbite – nem ciki!

Mindenkinek van valami olyan testi adottsága, amit nem szeret annyira, amivel nehezen tud kibékülni, vagy amiről azt gondolja, hogy mások csúnyának tartják. Lelki egészségünk szempontjából pedig nagyon fontos lenne, hogy elfogadjuk magunkat olyannak, amilyenek vagyunk. Persze apróságokon mindig lehet javítani, mindent lehet egy kicsit kozmetikázni, de attól még ne felejtsük el, hogy aki valamilyen külső tulajdonságunk miatt nem szeret minket (állítólag), az valójában egyáltalán nem szeret, és ez csak egy kifogás. Szóval azt akarom mondani, hogy ne hagyjuk, hogy az “óriási” bőrhibáink, a “rendetlenkedő” hajunk, a “nagy” orrunk és hasonló (valójában nemlétező vagy jelentéktelen) dolgok megakadályozzanak minket bármiben is. Az igazság az, hogy alapvetően minket zavarnak a legjobban ezek a dolgok, mi generáljuk a feszültséget, és a mi viselkedésünkből fakad az esetleges negativitás, nem az adott tulajdonságból. Mindenhez lehet pozitívan hozzáállni. Nyilván vannak súlyosabb esetek is, amikor nehezebb, de soha nem lehetetlen!

Ennyit a kissé női magazinos felvezetésről. Most konkrétan egy ilyen “tökéletlenségről” szeretnék írni, méghozzá a fogakkal kapcsolatos dolgokról. A mai embernek kisebb az állkapcsa, mint őseinknek, viszont ugyanannyi foga van. Ezért van az, hogy rengeteg ember küzd manapság a fogai összetorlódásával meg a kinőni igyekező, de helyet nem találó bölcsességfogaival. Virágzik a szájsebészeti szakma és a fogszabályozás, egyre fejlettebb, modernebb technikát alkalmaznak. Vannak persze olyan esetek, főleg a bölcsességfogaknál, ahol az egészségünk miatt indokolt a beavatkozás, de a fogszabályozás esetében szerintem szinte mindig csak az esztétikumról van szó. 13 éves koromban az én fogaimat is megszabályozták alul-fölül, mert előreálltak. Tulajdonképpen kíváncsi lennék, hogy ha ez nem történt volna meg, és a mai napig a szabályozás előtti fogazatommal élnék, más lett volna-e az életem bármiben is. Elégedett vagyok a mostani állapottal, ugyanakkor nem emlékszem arra sem, hogy különösebben szorongtam volna a fogaim miatt a szabályozás előtt. Bár az is igaz, hogy még elég fiatal voltam ahhoz, hogy az ilyenek ne a prioritásaim között szerepeljenek. Inkább magával a fogszabályzóval, a bájos fémes mosolyommal lehetett bajom, de mivel az osztályban egyszerre több lánynak is volt velem együtt (a legnépszerűbbeknek is :)), azért nem okozott túl nagy lelki törést a dolog. (Van mondjuk más hibám, amivel többet szenvedek/szenvedtem, szóval mindenképp át tudom érezni az elégedetlenkedés lelki tusáit.)

Az a helyzet, hogy a média azt sugározza feléd, hogy legyen tökéletesen egyenes, hófehér fogsorod – de hány embernek van ilyen minden beavatkozás nélkül? És egyáltalán, miért olyan jó az? A fogfehérítést az előbbiekben még meg sem említettem, pedig ez is nagy üzlet: rengeteg embernek varázsolnak természetellenesen fehér fogsort, olyat, ami egyébként, csupán a megfelelő szájhigiénia betartásával nem is létezhetne. Persze, a “fehér” fogak az egészségesek, de egy bizonyos szint fölött már ez is túlzás.

Mindennek a médiakampánynak sokan áldozatául esnek, és szerintem ennek tökéletes példája ez a skót lány, Karris, akit amúgy nagyon aranyosnak tartok (igaz, eredetileg a skót akcentusa miatt kezdtem el nézni a videóit YouTube-on, aztán terhes lett és a babás videói is érdekeltek :)), de bedől az ilyeneknek. Én abszolút nem gondolom, hogy gáz lett volna a foga, mégis kifehéríttette és most már fogszabályzója is van. A videó végén, úgy a 11. perctől lehet látni, hogy milyen volt a foga a fogszabi előtt, és milyet raktak rá.

Szerencsére azonban vannak emberek, akik nem dőlnek be a média által sugárzott üzenetnek, és a természet adta fogsorukat büszkén vállalva nagyon sikeresek. Ha már YouTube-ról hoztam a fogszabis példát az előbb, kapásból itt van szintén onnan egy ellenpélda. Ruth Crilly, vagy felhasználónevén AModelRecommends, ezek után nem meglepő módon sikeres modell, smink és egyéb szépségvideókat csinál a YouTube-on, ő az.

Szerintem sokkal több hozzá hasonló pozitív példára lenne szükség – és a helyzet az, hogy szerencsére van is. Na most itt el kell mondjam, hogy valamiért vicces módon sok “résfogú” ember van, akit nagyon szeretek vagy felnézek rá, erre egy ideje felfigyeltem és azóta szinte gyűjtöm őket gondolatban. Nem azért, mert szép vagy csúnya lenne, hanem mert valamennyire különleges, mintha mondjuk az összes barátom balkezes lenne, vagy ilyesmi. A magánéletemben eleve három ilyen ember van, de most nem velük fogok példálózni, hanem kisebb-nagyobb hírességekkel, akik ilyen vagy olyan okból de mind nagy hatással voltak rám valamikor, vagy vannak még most is. Tessék róluk példát venni: ők aztán nem sokat vacakoltak a fogukkal, hogy olyanok legyenek, mint az a bizonyos hamis ideál, mégis sikeres és boldog emberek.

Elijah Wood

Tizenéves koromban dúlt az általános Gyűrűk Ura láz, hiszen akkor jött ki filmen a trilógia. Zsákos Frodó megtestesítője volt Elijah Wood. Így visszatekintve furcsa, de 13-14 évesen én nem Viggo Mortensenért vagy Orlando Bloomért voltam oda, hanem őérte.😀 Biztos a nagy kék szemei miatt. Mindenesetre előtte meg azóta is volt pár jó filmje, és bár már a tinédzseres rajongás rég alábbhagyott, azért még mindig szeretem. A legrégebbi barátnőmet leszámítva ő volt az első, aki réssel a foga között belopta magát a szívembe – ekkor még nem figyeltem fel a tendenciára.😀

flea

15 évesen kezdődhetetett, és tart azóta is nálam a szerelem a Red Hot Chili Peppers iránt. Nos, az ő basszusgitárosuk, Flea, a legnagyobb gap tooth tulajdonosa, amit valaha láttam, neki a tetkók és az élénk színű haj mellett ez az ismertetőjele. Imádom Flea-t, rengeteg interjút néztem és olvastam vele, jószívű, intelligens, barátságos ember, nem szállt a fejébe a siker. Van egy jótékonysági kezdeményezése is, a Silverlake Conservatory of Music, itt szegény gyerekek kapnak lehetőséget zenetanulásra. Amikor lefutotta a maratont, akkor is értük kampányolt. Tudnék még róla ódákat zengeni, de inkább csak még ideteszem az általa tervezett basszusgitár, a Fleabass logóját.

az aláírásába is bele szokta rajzolni

mindenki Morpheusa

A következő a sorban megint egy mindenki által ismert figura: a Mátrixban Morpheus-t alakító színész, Laurence Fishburne. Tulajdonképpen felé nincs olyan kötődésem, mint Elijah vagy Flea iránt, de a Mátrixot mindig is jó filmnek, Morpheust pedig jelentős szereplőnek tartottam a mozik történetében, úgyhogy neki is itt a helye a listán. Plusz hozzá talán többen is tudnak kötődni. Szeretjük.

Két ember van még a listámon – az egyik szintén a mozivászonról, illetve a tévéképernyőről ismert, a másik viszont talán meglepő lesz. Lássuk.

Kükü

Kükü

Aki Budapest kerékpáros-barátabbá tételével foglalkozik, vagy legalább egy kicsit is érdekli az ilyesmi, az már nagy valószínűséggel találkozott Kürti Gábor nevével, vagy ahogy leginkább emlegetni szokták, Küküvel. Ő a Critical Mass egyik főszervezője, éveken át futárként dolgozott. Az én szívemhez borzasztóan közel áll a biciklisek ügye, erről már sokat írtam korábban. Szóval nagyon támogatom az ő tevékenységét, és egyébként is nyugodt, szimpatikus embernek tűnik számomra. Persze a gyerekeit is már a biciklizésre neveli. Róla nem találtam olyan képet, amin jól látszana a rés, de higgyétek el, neki is van.🙂

Anna Paquin

A felsorolást egy gyönyörű lánnyal zárom, aki tudatos szinten még csak nem rég került fel a listámra, de igazából már őt is hosszabb ideje ismerem, és szeretem az alakítását. Az X-men sorozatban ő játszotta Vadóc/Rogue szerepét. Azóta tinilányból érett nővé vált, és most a True Blood című sorozat főszereplőjeként Sookie Stackhouse-t alakítja. Ha lenne olyanom, hogy girl crush, talán ő lenne az.🙂

A listát szívesen bővítem. Persze, fel lehetne rá írni Madonnát, de ő mindenkinek úgyis kapásból az eszébe jut. Mondjatok még példákat, biztosan van, akit kihagytam!

Szóval, összegezve, csak természetesen, ahogy a plasztikai műtétekre, úgy a fogszabályozásra sem biztos, hogy mindig szükség van…

Rés a fogak között, összetorlódás, overbite – nem ciki!” bejegyzéshez ozzászólás

  1. ps.: Amúgy az az év vicce, h ahogy megnyitottam a posztodat, a másik ablakban ez volt nyitva tök véletlenül:

    I felt bad about the gap in between my two front teeth. When I’d complain about it on car rides, my mom would look at me in the rearview mirror and say, “Lauren Hutton has a gap in her teeth”… és utána azt sorolja, kinek volt még.

    Kimentem vécére, és mire visszajöttem, véletlenül ahhoz tértem vissza a te pár bekezdésed után. Kajakra azt hittem, még a te posztodat olvasom, aztán a vége felé leesett, h nem is angolul írtad. Teljesen összezavarodtam, h MILYEN NYELVEN IS OLVASTAM? :DDD Ja, hogy kábé ugyanarról szól a két poszt, igen! – esett le a tantusz!

Vélemény, hozzászólás?

