Tűz, víz, levegő és föld – asszociáció

Valamilyen oknál fogva ma különösebb mondanivaló híján is nagy késztetést éreztem arra, hogy írjak egy bejegyzést. Hirtelen az az ötletem támadt, hogy leírom, mi jut eszembe a négy elemről, mire asszociálok róluk az életem történéseiből – talán az is kiderül, melyik elemhez fűz a legszorosabb viszony. Ez csak amolyan random eszmefuttatás – néha ilyen is kell.

Föld – A legelső dolog vicces módon, ami a földről eszembe jut, az a kis magról nevelt avokádóm. Igaz, őt vízbe lógatva kellett kicsíráztatni, de aztán mégiscsak földbe ültettem, ahol azóta is jól eléldegél. (Mondjuk a telet látszik, hogy nem szereti, hiányzik neki a napocska, az utóbbi pár hónapban alig nőtt.)
Erdők jutnak eszembe, ahol tájfutottam, meg ahol kirándultunk sokat annak idején. Ezen kívül még a nagymarosi telkünk, mert ha úgy vesszük, az az én kis földdarabom – a sok gyümölcsfa, az uborka, paradicsom, málna stb. ami ott nő vagy nőtt. A rengeteg sátorozás, amiben tizenévesen részem volt: a földbe vertük a cölöpöket, ami a sátrat tartotta, és egy vékony műanyag, polifoam és hálózsák alkotta réteget leszámítva azon is aludtunk.🙂 Magyarország szántóföldjei, elhajtani mellettük autóval, és találgatni, hogy melyiken mi nő. Feküdni a fűben nyáron, és nézni a hullócsillagokat. Svájc zöld rétjei, ahol egy kiránduláson még aludtunk is egyet.

Levegő – Repülőgépek, amik segítségével eljutottam az USÁ-ba és Tajvanba. Aztán furcsa mód eszembe jut egy álom: már rengetegszer álmodtam azt, hogy repülök. Csak úgy, magamtól, segédeszköz nélkül. Mindig valahogy úgy kezdődik, hogy elrugaszkodom a földtől, és egyszer csak egyre följebb és följebb szállok, el a fenyőfák, a házak fölött. Nagyon jó érzés, csak félni szoktam, hogy hogyan fogok visszatérni a földre, és valami furcsa rosszban sántikálás érzés is, hogy nekem ezt nem kéne vagy nem lenne szabad, mégis iszonyú jó. Aztán a sós szél, ami a tengerparton megcsapja az embert. A menetszél biciklizés közben és a szél a hidakon, ami majdnem nekifúj az autóknak. Jógalégzés az erkélyen, amikor apa mutatja, hogy kell csinálni. Szabadság-érzés.

Tűz és Nap – A fehér bőröm, ami nyaranta nagyon le tud égni – a tajvani hőség, ahol én pár helyen rákvörösre sültem, Prashant meg csokibarnára. Nyár. Apa ahogy kiabál velem, hogy “ordítani fogsz a fájdalomtól”, mármint ha nem vigyázok a bőrömre. Tábortűz, szalonnasütés (rengeteg hely és alkalom villan be). Horgászás Petivel, ahol meg az ő karja égett rákvörösre. A nagymarosi kályha és a hatalmas tüzek, amiket a hátsó udvarban raktunk. A sütő a konyhában, ahol nagyon szeretek mindenfélét sütni. Gyertyák, a szobám, születésnapok. D-vitamin. Stromboli, Etna és Vezúv.

Víz – Kiskoromból az, ahogy a fürdőkádban meg a Balatonban azt játszottam, hogy sellő vagyok. Úszni tanulni a Kondorosi úti uszodában, úszótábor a Margitszigeten, szombat reggeli úszóedzések a TF uszodában. Balaton minden mennyiségben, Flóráéknál, Ákoséknál, Ildinél, anya munkahelyének üdülőjében, Petivel az utószezon után.🙂 Adriai-tenger. Földközi-tenger. Atlanti-óceán. Duna Budapesten és Nagymaroson. Csendes-óceán. “Búvárkodás” Horvátországban. Ugrándozás a hullámokban mindenütt. Amikor a Földközi-tengernél egyszer elkapott egy hullám és lenyomott a tengerfenékre és nagyon megijedtem. Amikor Danit is elkapta és a hátát végighorzsolták a kövek. Pancsizás a Balatonban amíg az öcsémnek már lila a szája, de én még akkor sem akarok kijönni. Lebegés a Földközi-tengerben kb. 14 évesen, ahogy arra gondoltam, hogy milyen jó nekem és béke van és minden fantasztikus. Vízibicikli. Evezés Fadd-Domborinál a Duna holtágban, ahol nagyon bénák voltunk. Ahogy Ati mutatja, hogy a vízilabdások hogy ki tudnak jönni a vízből. A tajvani tengerpartok, az undorítóan koszos víz és a nagyon szép tiszta.
Peti akváriuma, benne a garnélarákocskákkal. Delfinek, pingvinek és fókák, állatkert…
Bőrig ázni, főleg biciklizés közben, és röhögni magamon. Az eső illata. Amikor nagy esők közben és után folyik le víz az utcánkban, már-már egy kisebb patak. A megáradt Duna, amikor a rakparton belementünk a vizébe. Tajvani felhőszakadás, ami után még elviselhetetlenebbül párás a levegő.
*** A vízhez kötődik a legtöbb dolog, ez egyértelmű, még szerintem kb. ezer dolgot fel tudnék sorolni itt, sokkal-sokkal többet, mint a másik három elemnél. De még akarok a jégről is írni. A félelmetes jégeső, ami elkapott minket Andorrában a hegyen. Az ovi, amikor megkóstoltuk a jégcsapokat. Korcsolyázás télen, amikor az első alkalommal kifordult a bokám, és később, amikor már sokkal jobban ment. Jégtáblák a Dunán, és várni, hogy befagy-e a folyó. Amikor az erkélyen hűtött kaják és innivalók megfagytak. Mélyhűtő, és ahogy anya aggódik, hogy kiolvadnak a kaják ha áramszünet van. A lefagyott út amin félelmetes biciklizni. És persze a hó. Arra ébredni, hogy minden fehér, és borzasztóan örülni neki. Amikor már a születésnapomon havazott, októberben. Hóembert építeni a kertünkben. Tájfutó edzés a Gellért-hegyen, ahol közben végig hógolyóztunk. Öcsi amikor iszonyú fontos neki, hogy ő lépjen elsőnek a szűz hóba. Olyan emberekkel beszélni és találkozni, akiknek a hó egzotikus, és csak a hegyekben látták eddig, vagy ott sem. Szánkózás az utcánkban, a Normafánál, a Tabánban.

Kinek van kedve asszociálni még egy kicsit? Kíváncsi vagyok, kinek mi jut eszébe a négy elemről. Egyébként nekem felemelő érzés volt végiggondolni és leírni mindezt. Szeretem a természetet és a vele való kapcsolatot.❤

Tűz, víz, levegő és föld – asszociáció” bejegyzéshez ozzászólás

    • Ne haragudj, hogy csak most hagytam jóvá! A WordPress nem szereti a linkeket, emiatt a spam mappába került a kommented mind a háromszor, és csak most vettem észre.
      Egyébként hallottam már a lucid dreamingről, ki kéne próbálni majd, hátha sikerül.🙂

  1. Aha, gondoltam hogy valami spamszűrő van. Negyedszer csak nem küldtem el aztán🙂 Nálam működött dolog. Megjegyeztem ezeket az álom ellenőrzős módszereket (óra, meg tükör), és egyszer csak “ráébredtem” hogy álmodok, mert minden óra mást mutatott. De sok mindentől függhet, mert évek óta nem volt ilyen. Mindenesetre vicces jelenség🙂

Vélemény, hozzászólás?

