Mini holiday in Kaohsiung & Kenting – part 1

Az angol tábor befejeztével a tanárbácsi és tanárnéni, azaz Prashant és én úgy döntöttünk, hogy jól megérdemelt nyaralásra megyünk Tajvan déli részére. Az első úticél Tajvan második legnagyobb városa, Kaohsiung volt. Vonattal nagyjából 4 óra alatt értünk oda. Van Tajvanban high speed railway, amivel nagyjából másfél óra alatt is oda lehetett volna érni, de az ár ennek megfelelően több mint a duplája. (Korábban az élmény kedvéért kipróbáltuk 1 megállóra Taoyuan és Banqiao között, az is 125 NT dollárba került.)

Nagyjából két napot töltöttünk Kaohsiungban, aminek a nagy részében szerencsétlenségünkre szakadt az eső, merthogy egy tájfun épp akkor haladt el a sziget mellett. Mondhatnátok, hogy mért nem néztünk időjárásjelentést mielőtt nekiindultunk volna, de az az igazság, hogy nem nagyon lett volna már más időpont, amikor el tudtunk volna menni, úgyhogy ezzel kellett beérni. Azért így is sikerült pár nagyon szép helyre eljutni.

Számomra az egyik legfontosabb a brit konzulátus épülete. Akik nem ismernek vagy nem régóta olvassák a blogot, azok talán nem tudnak a Postcrossing nevű hobbimról – annak idején, mikor elkezdtem, írtam róla egy bejegyzést is. Ott is említettem már, hogy kaptam Tajvanból képeslapot – ez volt a második, ami valaha érkezett. A képeslap a kaohsiungi brit konzulátust ábrázolta.🙂 Azt hiszem, a legérdekesebb az lesz, ha megosztom veletek a levelet, amit a képeslap küldőjének néhány hete írtam.

“Dear Kirk,

you may have forgotten about this, but in October 2010 you sent me a postcard showing the building of the Former British Consulate in Kaohsiung. It was the second postcard I ever received via Postcrossing. Guess what, this summer I spent two months in Taiwan on an internship, and on the 14th of July I visited the building:) This is such a cool experience and I am really grateful to you for the card!!!
There is more to the story! In Kaohsiung we stayed at Hostel Hamasen, and the receptionist guy happened to know Postcrossing, what is more, he is a friend of Paulo Magalhaes, the founder of Postcrossing. So many coincidences…

And one more thing. In October, I had no idea that I was going to go to Taiwan, but I showed your postcard to my father and we talked a little bit about your country. He was very ill at the time and unfortunately we lost him in January. So he never knew about my internship but at least I talked to him about Taiwan a little, because of your card.

Words can’t describe how much this whole thing means to me…
Thank you again and I wish you all the best and happy postcrossing in the future, too:)

Zsófi from Budapest, Hungary”

Ebben a levélben nem akartam részletezni, de nem nehéz megérteni, hogy a legnagyobb fájdalmam a tajvani úttal kapcsolatban, hogy apa már nem tudott róla, nem mesélhettem neki semmit, nem adhatott tanácsot, nem lehetett büszke rám, nem hozhattam neki onnan semmit…
Így hát a pár szó, amit a képeslap kapcsán mondott, az minden ami kézzel fogható reakció, és nem csak olyasmi, amit én magam képzeltem el, hogy mit mondott volna.

Szóval ez az egész nekem fantasztikus, és az a kis sztori amit a hostelről meséltem a levélben, még hab a tortán.🙂

Íme a kép, ami készült rólam a brit konzulátusnál.

me @ the Former British Consulate in Kaohsiung

Azt kell mondjam egyébként, hogy belülről annyira nem érdekes a konzulátus épülete, ellenben a környezete nagyon szép (kert és templom), és jó kilátás adódik innen a kikötőre és a város egy részére. A hostelből gyalogosan jutottunk fel ide, aztán jól elkapott minket az említett felhőszakadás. Mikor kicsit alábbhagyott, sikerült lejutnunk. Eredetileg azt terveztük, hogy biciklit bérelünk, és úgy járjuk be Kaohsiungot, merthogy itt nagyon jól kiépített kölcsönbicikli rendszer van, az úgynevezett C-bike. De az eső miatt inkább valami fedett programot találtunk ki: elmentünk a Tuntex Sky Towerbe, amit leginkább mindenki csak 85 Buildingnek hív (85 emelete van). 347,6 méterével ez Tajvan második legmagasabb épülete. Itt sikerült egy kicsit eltévednünk, ami elsősorban a tajvaniak fantasztikus angoltudásának volt köszönhető. Az épületet gond nélkül megtaláltuk, azonban odabent ahelyett, hogy a kilátóba jutottunk volna fel, mint utólag kiderült, egy elektronikai cikkeket bemutató expora keveredtünk. Persze mindenkinek mondtuk, hogy fel szeretnénk menni az épület tetejébe, ennek ellenére mindenki csak ide irányított, még a 100 NT dolláros belépőt is megvettük, mert azt mondták, ez az, ha erre megyünk, feljutunk. Aztán mikor már egy ideje hiába kóvályogtunk a standok között, és egyértelművé vált, hogy innen sehogy sem fogunk feljutni, visszamentünk a földszintre, ahol ezúttal azonnal megtaláltuk a view deck jegypénztárát. Én nem hittem benne, de Prashant állhatatosságának köszönhetően még az expo belépőre fölöslegesen elköltött pénzünket is visszakaptuk – sosem gondoltam volna, de valaki egy idő után megértette a reklamálásunkat.

Bár viszonylag sok időt elvesztegettünk mindezzel (főleg a kóválygással persze), végre feljutottunk a 74-ik és 75-ik emeleten található view deckre. A lift itt is nagyon tetszett, mert be volt sötétítve és csillagok voltak a mennyezetén. Fent aztán megint viszonylag sok időt töltöttünk el, mivel a kilátás innen se volt utolsó. Szavak helyett beszéljen pár kép.

The 85 Building

Folytatása következik!🙂

Mini holiday in Kaohsiung & Kenting – part 1” bejegyzéshez ozzászólás

    • Hehe, köszi.🙂 Asszem még messze vagyok attól hogy nerd legyek. Majd lehet hogy egyszer megkérdezem tőle hogy tényleg miatta választotta-e az angol nevét.
      Igen most kicsit összekaptam magam, remélem még így utólag is elolvassák majd az emberek. Amíg kint voltam mindig hallottam anyukámtól hogy hány kolléga olvassa és nagyon örültem neki (meg a statisztikákon is látszott), aztán mikor volt egy hosszabb kihagyás akkor biztos elvesztettem az olvasóközönségem nagy részét.😀

  1. Biztosan nagyon büszke lenne rád, hogy ilyen nagy utazást végigcsináltál. Az Utazás térben rovatot pedig – ha úgy érzed, hogy eljön az ideje – folytasd bátran!

Vélemény, hozzászólás?

