Kirándulások Tajpejbe 4. rész

Danshui – A piros metróvonal északi végállomása. A Danshui folyó itt ömlik az óceánba, nagyon kellemes, hangulatos hely a folyótorkolat. Kétszer is sikerült eljutni ide, egyszer néhány AIESEC-es társaságában még júniusban, másodszor pedig július elsején az egyik hetedik osztállyal egy egynapos osztálykirándulás keretében (az osztályfőnökük angoltanár, ő hívott meg). Miket néztünk meg itt?

Fort of the Redheads

Fort San Domingo – a spanyolok által épített, majd a hollandok által újraépített kicsi erőd, amely börtönként funkcionált. Mindössze négy cella van csak benne, egy kis konyha és egy zsebkendőnyi udvar magas falakkal, ide jöhettek ki a rabok kicsit mozogni vagy levegőzni vagy ilyesmi. Mellette található a brit konzulátus egykori épülete. Szép a kert és jó a kilátás a folyótorkolatra, az épületekben pedig makettek és történelmi kiállítás látható. A net szerint 40 dolláros belépő van, de mi nem találkoztunk jegyszedővel vagy ilyesmi, úgyhogy ingyen mentünk be.😛

Lovers' Bridge

Fishermen’s Wharf – ez maga a kikötő, akárcsak az erődhöz, ide is busszal lehet eljutni a metró végállomástól. Sok finom seafoodot lehet enni (de van persze csirke vagy tészta is, meg tofu, disznó, az összes jellegzetes étel, plusz tea, fagyi, amit csak akar az ember), van egy nagy piac is ahol főleg szárított ételeket árulnak (hal, tengeri herkentyű, gyümölcs stb.), és egy fehér gyaloghíd, amit Lovers’ Bridge-nek hívnak. A hely egyszerűen csak szép és hangulatos, a kaja pedig finom, ezért ajánlom.😛

iron eggs

Old Street – mint a legtöbb township esetében, Danshuiben is van old street, ahol egy csomó szuvenírt lehet venni, és persze egymillió halászós játékautomata van amit a gyerekek imádnak. Kaptunk ajándékba halból készült chipset és egy csomag iron egg-et, ami fekete színű főtt tojás (de kicsit kisebb a megszokott méretnél) és tényleg elég kemény, fogalmam sincs hogy hogy csinálják. Nem rossz de annyira azért nem is finom. Ellenben a halchips nagyon finom szerintem. Az Old Streetek nekem mindenhol nagyon tetszettek, ez sem volt kivétel. Én órákig el tudnék böngészgetni az áruk között, de persze nem volt annyi hely a bőröndömben amennyi dolgot szívesen hazavittem volna.🙂

Ferry – Danshui és Bali township között jár egy kis komp, nem tart sokáig az út de szerintem megéri. Nekünk sikerült pont naplementekor átkelnünk a folyón, gyönyörű volt a kilátás egyszerűen, nem mellesleg az új fejlécem is innen van.😛 Baliból nem sokat láttunk, de bementünk egy kis étterembe kagylót enni. A folyó vize mondjuk irtó koszosnak tűnt, de hát nem is fürödni mentünk oda.😀