Kirándulások Tajpejbe 2. rész

A szabad hét keddjén a Nemzeti Palota Múzeumba látogattunk el, Prashant, én és Becky. Becky angoltanár, bár nem a mi iskolánkból, hanem abból a senior highból, ahová a fogadó családomban a legidősebb lány, Celia jár. Előző héten elmentem Celiával az iskolájába, és ott ismerkedtünk meg, aztán kedvesen felajánlotta, hogy szívesen elvisz valahová. Szerencsés, hogy ide vele mentünk, mert a metró után még buszozni is kellett, és az kicsit nehézkes volt számunkra, a buszokon nincs minden olyan jól angolul kiírva, mint az MRT-n.
A belépő emberi árkategóriában van, a diákjegy 80 NT dollár. (Elfogadták a nemzetközi diákigazolványomat. Az indiait nem. :P)

A múzeum épülete nagyon impozáns, hosszú lépcsősor vezet fel hozzá és gyönyörű kerttel van körülvéve. A gyűjtemény pedig állítólag olyan gazdag, hogy nem tudják egyszerre az egészet kiállítani, folyamatosan cserélik, hogy bizonyos ideig minden látható legyen. Vannak persze időszakos kiállítások is, ottjártunkkor éppen Alfons Mucha műveit lehetett megnézni – mondjuk ezt kihagytuk, mert én már láttam Prágában, Prashant meg annyira nem volt oda az ilyesmiért (sőt általánosságban az egész múzeumért😀 ) és volt bőven más is amit nézhettünk. A legérdekesebbek nekem az elefántcsontból faragott dísztárgyak voltak, fantasztikus, hogy milyen iszonyú részletesen és aprólékosan vannak kidolgozva, néhányat nagyítóval is érdemes volt megnézni, némelyiket meg nem is tudtuk elképzelni, hogyan csinálták, úgy volt összerakva. Nagyon tetszettek még a “kincsesládák” is, amiket csomó helyen ki lehet nyitni, mindenféle titkos rekesz van rajtuk. Ezenkívül gazdag kiállítás volt a jádekőből faragott tárgyakból. Ezek közül a leghíresebb egy jáde káposzta, amin két rovar is mászik – nem igazán értettük, hogy miért pont ez, de az egész múzeum tele van a “jadeite cabbage” felé mutató nyilakkal, és a giftshopban is végtelen variációban kapható.

Van kerámia kiállítás is, ami nagyon szép volt, de nekem őszintén szólva jobban tetszett az Yingge-ben található kerámia múzeum. Ott bemutatták a kerámia mindenféle használatát, meg azt is hogy mit hogy készítenek, itt meg inkább csak arról szólt, hogy ez és ez alatt a dinasztia alatt ilyen és ilyen stílus volt a jellemző. Azért nem tagadom, lenyűgöz a sok sárkány-, madár- és halminta az edényeken, de az annyira nem tudott felvillanyozni, hogy az egyik dinasztia alatt zöld, a másik alatt meg kék volt az alapszín.🙂 Megnéztünk még ezeken kívül is egy-két kiállítást, amit viszont úgy döntöttünk, hogy kihagyunk, az a kalligráfia és ritka könyvek voltak: úgysem tudunk elolvasni belőle semmit, meg láttuk azért pár helyen már – így is lejártuk a lábunkat.

A múzeumhoz tartozik még egy tavacska és a körülötte lévő kert is, a Zhihshan Garden – állítólag nagyon szép, és a múzeumi belépővel ide ingyen be lehet menni. Sajnos nem volt szerencsénk, a látogatásunk napján épp zárva volt valamilyen rendezvény miatt.😦

Nem tudok sok saját képet mutatni, mert a múzeumban tilos volt fényképezni, de azért legyen itt egy a külsejéről. A múzeum honlapján egyébként bele lehet nézni a kiállításokba, ott van néhány kép, ha érdekel valakit.

Nemzeti Palota Múzeum

Összefoglalva, nagyon szép volt a múzeum és mindenképp megérte elmenni, de azért az is igaz, hogy nem ez volt a legfantasztikusabb élményem Tajpejből.🙂

Kirándulások Tajpejbe 2. rész” bejegyzéshez ozzászólás

1. Nagymamám el lenne ragadtatva! Na nem az orientális tárgyaktól, hanem Muchától. Nagyon szereti a munkáit; több nagyon igényes, általa készített “reprodukció” lóg a falán.

A jade káposztával kapcsolatban egy cikk azt írja, hogy az utolsó ismert tulajdonosa egy bizonyos Jin Fei volt, aki valószínűleg nászajándékba kapta, amikor összeházasodott Guangxu császárral 1889-ben. A női erények megtestesítőjeként a káposzta fehér szára a tisztaságot, sötétzöld levelei a termékenységet, a rászálló rovarok pedig gyerekeket jelképeztek. Jin Fei várandós volt, ahogy a császár két másik felesége is. Furcsamód a káposzta nem hozott szerencsét, egyik feleség sem volt képes trónörököst nemzeni a császárnak.🙂

• Nálunk is van Mucha a falon, Prágában nagyon-nagyon tetszett, de itt nem ez volt a fő cél.🙂
      Köszi az infót a káposztáról.😛 Mondjuk még ezzel együtt se értem hogy miért pont ez a nagy szenzáció, tuti egy csomó tárgynak van ehhez hasonló története.😀 De végül is ezt sok műalkotással kapcsolatban meg lehetne kérdezni, meg nyilván kell valami ami jól eladható a giftshopban. Na befejeztem a hozzáértés nélküli kritizálást.🙂