A hot pot étteremben

Valahogy úgy érzem, a kulturális sokk eddig legerőteljesebben az étkezés területén jelentkezik. 90%-ban olyan dolgokat eszem, amik teljesen eltérnek attól, amihez én szokva vagyok, és bár minden finom, azért néha elég fura érzés, hogy azt se tudom mit eszem, meg hogyan kezdjek neki. Itt nem úgy van mint nálunk, hogy egyik fogás a másik után, hanem minden cuccot kitesznek az asztalra, és össze-vissza esznek belőle, mikor mi jól esik.

Tegnap az egyik tanár meghívott, hogy tartsak vele és néhány diákkal, mert mennek egy hot pot étterembe. Persze örömmel elfogadtam a meghívást, így hát ebédidőben átsétáltunk.
A hot pot lényege, hogy az asztalban mindenki előtt van egy lyuk, amibe vízzel teli edényt tesznek, és szépen felforralódik benne a víz. Ebbe kell beledobálni mindenféle húst/zöldséget/tésztát, amit meg szeretnél főzni. Az étteremben fix összeg ellenében korlátlan fogyasztás van, úgyhogy fogtam a tányéromat, és mindenféléből ráraktam egy kicsit, aztán beledobáltam őket a hot potba. A kaja mellé még szedhetsz magadnak szószt is, és bár elmondták nekem, hogy melyik micsoda, nemigen tudtam attól még, milyen ízű lesz. Sikerült egy rohadt csípőset csinálnom, úgyhogy a végén nem is bírtam az egészet felhasználni, annyira könnyezett a szemem és folyt az orrom tőle.😀 De a hot potos kaja szósz nélkül is fincsi volt. A szósz és a hot pot mellett lehet még enni salátát, gyümölcsöket, meg van többféle desszert, popcorn, csoki szökőkút, fagylalt, üdítők…baromi nagy a választék. Csináltam egy csomó képet, amik sokkal többet mondanak, mint az én leírásom, úgyhogy most következzenek azok. Enjoy!🙂

Ez itt az én hot potom, mellette a barna benne paprikával meg hagymával a csípős szósz, és a sárga pedig édesburgonya, na az nagyon fincsi volt. Persze nem közvetlenül a hot potból kell enni, van még egy kis tányérkája mindenkinek, ahová kiszedi a dolgokat, csak az nincs a képen.
Innentől pedig a választékot láthatjátok nagyrészt.

A hot pot étteremben” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Úúúúúú már csak a látvány is gasztrorgazmus, tanulj meg főzni pár dolgot tőlük amit aztán megtanítasz nekem😛 Cserébe tudok felajánlani indiai vagy japán receptet😛 (lehetőleg nagyjából számomra is elérhető alapanyagokból legyen😀 )

    • +1 bár én nem igérem hogy bármit is megtanítok főzni😀
      Azt tudtam hogy a japánoknál népszerű a Sukiyaki, de azt nem hogy mindenhol a környéken😀 De így hogy utánanéztem kiderült hogy mivel Kinából terjedt el, ezért a legtöbb kelet-ázsiai államban szeretik🙂

  2. Jol neznek ki a kajak!🙂 Viszont nekem mas jellegu lesz a kerdesem, hozzaszolasom.🙂
    Arra lennek kivancsi, hogy milyenek az arak ott? Akar az ettermekben, de nagyon erdekelnenenk az alapelemiszerek, hasznalati targyak arfekvesei is. Meg milyen a berezes, mondjuk suli reven, mennyi egy tanar atlagkeresete? Szoval ilyesmik. Meg a lehetoseged nyilik ra, kivancsi lennek arra, hogy milyen mondjuk egy szupermarket, kepekkel illusztralva. :):) Szoval, ha lesz egy kis idod ilyesmire, gondolj ram.😀

    • Jól beszél az asszony; ezek a dolgok engem is izgatnak.🙂

      A szupermarketes poszthoz még két oldalhajtást javasolnék (akár külön posztokként is, ha van rá lehetőséged és kedved): Egyrészt egy – gondolom gyakorlatilag nemlétező – tej-, joghurt-és sajtkörképet; másrészt pedig egy bolti édességkörképet, különös tekintettel a nyugati márkák itthon nem kapható fajtáira, és a keleti márkákra.

      Bevallom, az édességes poszt esetén e poszt első bekezdésének kiterjesztése lebegett a szemem előtt.🙂

      • Srácok, bevallom, hogy még csak tegnap lett tajvani pénzem, idáig nem kellett költenem semmit. Ha kajáltunk valahol, meghívtak. De most már én is nagyon várom, hogy bemenjek pár boltba és felfedezzem a helyi árut, és az áraikat.😀 A közeljövőben sor kerül rá mindenképp.
        A bérekre is rákérdezek majd ma ebédnél.🙂
        Jöhetnek amúgy még ilyen kérések-kérdések nyugodtan!
        Az jutott eszembe, hogy otthon már nem is lesz mit mesélni, egész jó dokumentáció ez a blog.😛

    • Na, meg is kérdeztem a tanári fizetés dolgot: nem tudom tajvani dollárban, mert azt nem mertem, de egyértelműen kiderült, hogy nagyon jól fizetettek a tanárok, nagyon megbecsült dolog, mert az oktatást iszonyú fontosnak tartják. Akitől kérdeztem, mondta, hogy mikor ő idekerült, 8 állást hirdettek meg, és 400-an jelentkeztek rá, pedig ez egy kicsi iskola egyébként, nyugis helyen. Nagyon sokan tanulnak az egyetemeken is tanárnak, van presztízse a dolognak. Aztán azt is elmondta, hogy mivel itt az elektronikai ipar nagyon fontos, a mérnököket is baromi jól megfizetik. Nagyon jól fizetett állás még az orvos.
      Felhozta még ellenpéldaként, hogy Vietnámban meg csak fél napot dolgoznak a tanárok, gyakorlatilag részmunkaidőben, délután meg vállalnak valami más munkát. Szóval vannak Ázsiában is bőven különbségek.

      • Ha már közgazdász vagyok, utánanéztem pár adatnak:

        Egy New Taiwan Dollar (NT$) úgy 6-7 Ft körül ingadozik mostanság.

        Idén január elsejétől az alapfizetés – ami gyakorlatilag a minimálbért jelenti – 17780 NT$, azaz úgy 114000 Ft.

        Példaképpen egy angol anyanyelvű, TEFL képesítéssel rendelkező angoltanár, 40 órás munkahéttel 62000-70000 NT$-t keres havonta, ami nagyjából 400000-450000 Ft-nak megfelelő összeg. A hazai tanárok – gondolom – még többet.

        Egy orvos átlagfizetése 2008-ban nagyjából 92000 NT$ volt, ami körülbelül 590000 Ft-nak felel meg.

        Egy külföldi mérnök úgy 80000 NT$ kezdő fizetést kap, ami hozzávetőleg 510000 Ft.

  3. Azt hiszem, hogy egy kicsit megkésett a kérdés; de még senki sem érdeklődött: a jetlaggel volt problémád ezen a héten?🙂

    (Sajnos sikerült megint próbára tennem a WordPress rendszerét: egy hosszabb, több linket tartalmazó kommentem eltűnt az elküldés után (most egyáltalán nem jelenik meg). Amikor pedig megpróbáltam újra elküldeni, egy hibaüzenet fogadott, miszerint a rendszer érzékelte, hogy ez a komment egy korábbival azonos, és már elküldésre került. Várjak még, vagy változtassak rajta minimálisan?)

    • Az előző fennakadt komment a “függőben” szekcióba került, ez meg szegény egyenesen a spambe ment, de szerencsére meg tudtam menteni:) Máskor is szólj, ha ilyen van, mert a függőkről kapok értesítést de a spamről nem, és nem mindig nézem meg a mappát.
      Ismételten nagyon köszönöm az információkat, zseniális hogy miket gyűjtesz össze!!
      A jet laggel az első 1-2 napban volt csak gondom. Igazából eleve nem aludtam sokat indulás előtt, és aztán a repülőn próbáltam, hogy mire odaérek, friss legyek, de persze nem sokat sikerült. Úgyhogy szombaton délután aludtam egy pár órát, aztán estére felkeltem, akkor voltunk a thai étteremben. Utána éjjel pedig megint alvás volt, és ezzel nagyjából át is álltam, vasárnap reggel felkeltem 8 vagy 9 körül. A hét első napjaiban mondjuk még totál fáradtnak éreztem magamat, főleg estére, de mostmár minden OK. Viszonylag könnyen felkelek negyed 7 körül, és 7:10-kor szoktunk indulni a suliba:)

  4. oke, ha már mindenki kér akkor én sem maradhatok ki:)
    engem a shoppingbol a ruhak erdekelnek:) hogy milyen boltok vannak, hoyg nez ki a tajvani high street if you know what i mean. es vannak kifejezetten tajvani boltok is? es vannak anyagboltok szem elott, vag ymindenki ott is csak kesz ruhakat vesz?
    egyebknet szuper hogy mindenrol irsz oylan erdekes, mert ez telleg elkepzelhetetlen inenn, es megegyszer hangsulyoznam mennnnnnyire orulok h eljutottal es remelem nagyon nagyon jolerzed ott magad, megerdemled:) pussssz

Vélemény, hozzászólás?

