Szépségből mocsok és kapzsiság

Az internet bugyraiban ma ráakadtam egy blogposztra, ami igencsak felkavarta az én ártatlan lelkivilágomat… Konkrétan erről a bejegyzésről van szó, olvassátok el. Nem is tudom, hogy hol kezdjem. Talán ott, hogy számomra az egyik legfelkavaróbb dolog a világon az, amikor a női testet tárgynak tekintik, használják, vagy erőszakoskodnak vele. Iszonyatosan undorítónak tartom, még filmen nézni is nagy büntetés nekem.
Azt pedig végképp nehezen fogom fel, hogy vannak nők, akik önként vállalkoznak erre, tehát nem azért, mert drogosok és a függőség kényszeríti rá őket, vagy nem azért mert emberkereskedők eladták őket és naponta megverik, rettegésben tartják.

Hanem kizárólag a pénzért. Azért a rohadt pénzért. Az idézett poszt írójával nagyrészt nem akarok vitatkozni, mert nincs tapasztalatom a téren, de azért van egy rész, amivel nagyon nem tudok egyet érteni. Méghozzá az, hogy levezeti, hogy a vidékről Budapestre feljövők 80%-ának nincs is nagyon más választása, mint hogy elmegy kurválkodni valamilyen szinten… Jó, most nyilván sarkítok. Mindenesetre én rengeteg lányt ismerek, aki nagyon jól kibírta az egyetemi éveket kollégiumban… Azt kijelenteni, hogy annál rohadtabb dolog nincsen, csúnya túlzás. Arról nem is beszélve, hogy a “tisztességes” munkalehetőségek az egyetem/főiskola ideje alatt szerinte gyakorlatilag kimerülnek az éhbérért végzett diákmunkában.
Szóval én ezzel nem értek egyet, az azonban valószínűleg igaz, hogy a hostess munkáktól, aki hagyja magát vagy kapható az ilyesmire, annak viszonylag egyenes az út a kurvává válásig, mert hogy a pénz mindenre képes.

Annyira szeretném, hogy ez ne legyen igaz és ne így legyen. Tragikus világban élünk, ha Budapesten több tízezer fiatal lány adja el a testét, a gazdagságért, egy állítólagos jobb életért. Tudom, hogy én könnyen beszélek, hiszen az életkörülményeim jók és nem tapasztaltam meg soha a szegénységet, de abban is biztos vagyok, hogy attól még hogy valakinek áldozatokat kell hoznia a megélhetésért, nem feltétlenül hülyül meg egyből a pénztől, a pénz ígéretétől, az ilyen lehetőségektől. Pontosan ez a blogposzt a bizonyíték arra, hogy ez az élet nem lehet a normális embereknek kívánatos út. Mit mond a 20 éves Andi? “…mit érez amikor le kell feküdnie egy olyan fostalicskával akivel nem akar? Azt válaszolta, őt ez már nem érdekli, mert olyan mintha kezet fogna valakivel.” Gratulálok, húsz évesen eljutott oda, hogy egy lelkileg érzéketlen, kiégett nővé vált. De cserébe van pénze. Amiből vehet magának rohadt jó cuccokat, hogy még vonzóbbá tegye magát, és még több pénzt tudjon keresni azáltal, hogy “fostalicskákkal” fekszik le? Mert egy boldog életet nem vehet. Ráadásul gondolom ezeknek a lányoknak a nagy része titokban tartja amit csinál, elképzelni se jó, milyen nehéz lehet folyamatosan ilyen hazugságban élni, titkolózni. Lesznek így igazi barátaik? Vagy csak olyanok, akik szintén kiégett, érzéketlen kurvák, mint ők?
Megdöbbentő és gyomorforgató számomra, hogy a poszt tanúsága szerint köztünk élnek ezek a lányok, és rengeteg van belőlük. Hát milyen ifjúság van itt felnövekvőben? Milyen világban élünk?

Eladod a tested a pénzedért,
Eladod a lelked a hatalomért,
Eladod a mádat a holnapért,
De ki fizeti érte az órabért?
Ha senki nem hoz egy újabb kört,
Elfogy a levegő, beteg a föld,
Nem tudom van-e még folytatás,
Mért legyek más?
Ha nincs megoldás?

…énekli Szekeres Andris a Junkies egy régi számában. Szerintem azért érdemes másnak lenni és van megoldás…de engem is baromira elkeserít ez a helyzet, ma, 2011-ben, pedig ez a szám 1997-es. Ezek a lányok magára a női nemre hoznak szégyent azzal amit csinálnak. Részben ezért él még mindig sok sztereotípia nőkről – amíg vannak olyanok, akik pénzért odaadják magukat és tárgyként kezelik a saját testüket, addig hogyan is várnánk el, hogy maradéktalanul tisztelni tudják a nőket a férfiak? Márpedig az az érzésem, hogy sajnos ilyenek mindig lesznek…hiszen tudjuk, ősi foglalkozás. Ez ugyanakkor mit sem változtat a véleményemen és az undoromon.

És most nézzük kicsit a másik oldalt, a férfiakét, amit nyilván én sokkal kevésbé érzek át. Rögtön az elején egy legénybúcsúval kezdődik ugye a történet. Én eleve nem mennék hozzá olyan férfihoz, aki a legénybúcsún lefekszik egy kurvával, hogy ezáltal elsirassa azt a szabad életet, amit a házasságért fel kell áldoznia. Ez mekkora ellentmondás? Az ilyen ember készen áll a házasságra? Nem tartom valószínűnek. Persze tudom, a legénybúcsúnak nagy hagyománya van, de nekem akkor is furcsa ez az egész. Valaki magyarázza már el, hogy ennek mi értelme van.
Valószínűleg az eddig leírtak alapján az sem lep meg senkit, ha nem szimpatizálok a posztban említett férfiakkal, akik hetente 6 különböző lányt rendelnek maguknak. És nem derogál nekik egyáltalán, hogy fizetnek azért hogy valaki lefeküdjön velük. Gondolom nekik a pénz olyan, mint a farkuk meghosszabbítása.
Ha már úgyis idéztem egy dalszöveget, most álljon itt még egy, amit találónak érzek.

There’s a hole in the world, like a great black pit,
And the vermin of the world inhabit it,
And its morals aren’t worth what a pig could spit,
And it goes by the name of London.

At the top of the hole sit a privileged few,
Making mock of the vermin at the lower zoo,
Turning beauty into filth and greed – I, too,
have sailed the world and seen its wonders,
For the cruelty of men is as wondrous as Peru,
But there’s no place like London…

Akkor most Londont helyettesítsük be Budapesttel, és máris helyben vagyunk…

Szépségből mocsok és kapzsiság” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Hát, ez a legősibb mesterség… az egyetemista lányokat nem értem, nálunk is volt olyan, akit nem támogattak a szülei, mégsem állt be prostinak. Az ő esetükben nem azzal van a gond, hogy ezt csinálják, hanem inkább a magyarázattal. Mert a többségnél nem arról van szó (szerintem), hogy nincs mit enni, hanem arról, hogy több ruha kellene, meg jó lenne koktélozni a bulikban, meg utazgatni, stb., erős nagyravágyás ez, és erre nem tudnak várni, ameddig mondjuk bejezik a sulit, és lesz munkájuk. Anno találkoztam egyszer ilyen csajokkal, le is írtam a tapasztalataimat: http://smariareka.wordpress.com/2010/11/20/showgirls-szriptizbarban-jartam/

    • Igen, olvastam annak idején ezt az írásodat, de most újra elolvastam, és nagyon érdekes. Szóval tényleg ők is emberek, el lehet velük beszélgetni, ez is egy más világ stb. Azt az anyukát, akiről írtál, sajnálom, és őt még valamennyire meg tudom érteni, de a nagy részüket valószínűleg soha nem fogom tudni. Főleg azokat, akik tényleg csak azért csinálják ezt, hogy bulizzanak meg utazgassanak meg jó cuccaik legyenek, azoktól felfordulok. Ilyen áron nekem soha nem kellene…
      Ahogy te is írod a posztban, a test nekik csak egy eszköz, és én ezt nem bírom bevenni valahogy. Persze lehetne úgy felfogni, hogy tényleg ez az egész csak illúzió, semmit nem jelent…de sajnos jelent. Egyrészt nem véletlenül néznek ki sokkal idősebbnek, amit írtál ott a végén…másrészt belülről is megváltoztatja őket, nem hiszem el, hogy nem.

  2. “nem degradál nekik ”
    Derogál.

    “eleve nem mennék hozzá olyan férfihoz, aki a legénybúcsún lefekszik egy kurvával”
    Legénybúcsún nem feltétlen akad kurva, általában csak jól berúgnak🙂 De nőt tényleg nem szabad vinni.

    Mondjuk én alapból nem értem meg azokat, akik a barátnőjüket/feleségüket megcsalják, de mindenki a saját hülyeségének kovácsa, szóval a bejegyzéssel alapvetően egyetértek.

  3. aranyos poszt, de mire ez a nagy rácsodálkozás: elég az index bulvár rovatát olvasni etc, hiszen évek óta ezt nyomja a média – szerintem ez a linkelt poszt kulcsmondata is – kurvának lenni menő, kurvának lenni státus. (lásd az igévé vált ‘dubajozás’ szó.) egyébként ha karriert akarsz, munkahelyeden is prostituálódsz, és dobhatod a kukába az erkölcsöt meg a gerincedet. ugyanakkor sokszor pont ellentétesen, de gyönyörűen elválik a hivatáserkölcs és a magánéleti, de már így is túl hosszút írtam.

    • Szerintem nem olyan aranyos ez a poszt, de biztos sokan gondolták egyébként az elolvasásakor azt, amit te is írsz. Én mondjuk nem olvasok index bulvárt, meg úgy általában keveset foglalkozom ezzel, és valószínű hogy tényleg naiv vagyok vagy túl ártatlan vagy ilyesmi. Vállalom.
      Persze nyilván nekem se volt újdonság maga a jelenség, inkább csak az hogy ekkora méreteket öltött. És akkor már leírtam az érzéseimet a kurvákkal és használóikkal kapcsolatban.

  4. A csóka úgy adja elő a frankót, mintha ez lenne a természetes. Érdekes, az én barátaim nem kurvulnak, és nekem se jutott eszembe. Nem tudom, a szerző hol mozog, biztos az ilyen Bad Beach-Rio-Morrison háromszögben, ami tele van ribancnak öltözött 15 évesekkel. (Hol vannak a szüleik?) Érti ezt a fene.

Vélemény, hozzászólás?

