Főzőcske és avokádómag

Az elmúlt két hónapban elég sokat főzőcskéztem itthon, csak a blogolás maradt el eléggé.  Összesen 30 receptet főztem már meg a paleo szakácskönyvből. Most kedvem van egy-két képet feltenni azokról a dolgokról amiket főztem, meg mellé ajánlani egy blogot. És írok majd a végén még egy kis apróságról, ami engem felvillanyozott, és meg akarom osztani.🙂

Mai vacsora: vegyes gyökérzöldség citrommal és rozmaringgal + sült csirkecomb majorannával és vöröshagymával.

Ez nagyon egyszerű egyébként, és szerintem nagyon finom lett.🙂 A zöldség receptje a Paleolit szakácskönyvből van, a csirke receptje anyukámtól.

A héten két sütit is megcsináltam Mezei Elmira blogja alapján. (Ő írta a paleo szakácskönyvet, és a blogjára csomó jó új receptet is tesz fel rendszeresen.)

Banános-mandulás muffin

A recept itt található, ha valakit esetleg érdekelne. A banán isteni finom benne, egyébként meg nagyon tömör és laktató, mint a paleo muffinok általában. Az is motivált ennek a muffinnak az elkészítésében, hogy mivel a Fővám téri vásárcsarnok mellé járok egyetemre, mindig bemegyek a csarnokba és csábítanak a szép zöldségek-gyümölcsök és magok, amik olcsóbban kaphatók, mintha a boltban bezacskózva venném meg őket. A héten nagyon a fejemben volt ez a recept, és mikor megláttam a csarnokban a mandulát, nem tudtam neki ellenállni.

Ma anyukám hagyományos almás pitét csinált, és rögtön tudtam, hogy akkor nekem is muszáj valami egészséges süteményt gyártanom, mert lehet hogy különben nem fogom tudni megállni, hogy egyek belőle. Így született meg ez a mákos-lekváros süti.

“Legjobb mákos süti”

Ezen kicsit módosítottam az eredeti recepthez képest, mert nem volt itthon vörös áfonyám. Helyette aszalt meggyet tettem bele. A lekvárral való megkenés sem volt a legegyszerűbb dolog, mert a cukor nélküli szilvalekvár nagyon sűrű, viszont ennek a sütinek a masszája nekem egy picikét folyós lett – tehát gyakorlatilag a lekvár, amivel meg kellett volna kennem, szilárdabb volt nála.🙂 De azért valahogy összehoztam, ráraktam, itt már felszeletelve látható a végeredmény. A kenés ellenére sajnos eléggé le is ragadt, úgyhogy ezt legközelebb sütőpapírral csinálom azt hiszem. Nagyon fincsi ez is amúgy.

És végül az én kis izgalmam: nagyjából 5-6 hete csináltam avokádókrémet meg egy salátaszerűséget, amihez szintén kellett avokádó. Az avokádó magja nagyon megtetszett nekem, olyan szép nagy és barna, korábban még sosem láttam. Nem volt szívem eldobni. Rákerestem hát a neten, hogy van-e esetleg mód elültetni, vagy valahogy növényt nevelni belőle. Ezt találtam (kicsit lejjebb kell tekerni az ültetéssel kapcsolatos dolgokhoz). Ennek megfelelően három avokádó magocska az elmúlt bő öt hetet fogpiszkálók segítségével  felfüggesztve, befőttes üvegben vízbe lógatva töltötte a fürdőszobában (a lakás legmelegebb része). És láss csodát, tegnap este az egyik magocska kicsírázott.

Kicsírázott avokádó mag

Mobillal készült a kép, ezért nem a legjobb minőségű, de a mag alján az a kis fehér izéke volna a csíra (ami körül barna foltok vannak – azok már ilyen alga szerűségek amik ennyi idő után képződtek a vízben). Én nem vagyok egy nagy kertész, de nagyon remélem, hogy tovább fog növögetni és ha elültetem, tényleg lesz belőle szép szobanövény. Ahogy írják, teremni sajnos nemigen fog az én életemben, de azért nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz. Majd esetleg megmutatom megint, ha már nagyobbra nőtt. Drukkoljatok a kis csírának.🙂

Főzőcske és avokádómag” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Voltam a sajtóeseményükön, közös főzésen-kajáláson, egész jók voltak a cuccok. Hosszútávon viszont nem az én ízlésem, mert mindent kenyérrel és krumplival tudok csak enni. Viszont jól néznek ki a cuccok, nagyon-nagyon ügyes vagy!

    • Köszi!🙂 Nekem nagy élmény, hogy főzök, korábban csak néha süteményt sütöttem, nem gondoltam volna, hogy ez tulajdonképpen nem is olyan bonyolult.
      Igazából lehet ám kenyeret enni a paleoban is, csak nem gabonából sütöttet, hanem pl. lenmagból, szezámmagból stb. Mondjuk az íze más, de a funkcióját ugyanúgy be tudja tölteni.
      Krumplit tényleg nem lehet… de helyette szintén van más, pl. van a könyvben egy zellerpüré recept, ami szerintem tök jól kiváltja a krumplipürét, és finom.
      Na mindegy, lehet, hogy nem győztelek meg.🙂

  2. The chicken dish looks like a nice, tasty winter dish, even something I would try. The banana and almond muffins are a new concept to me. The poppy-seed cake looks like pieces of broken road or runway surface🙂, and the last item looks like a horrible experiment which I would probably avoid.🙂 Are these your photos? Are these what you made?🙂

    • Haha, I can see google translate must have done an awesome job again. So in reply to this and the previous comment:😀
      Yes, I made these, I’m experimenting with cooking. The muffin, the cake and the chicken with the vegetables are all part of the paleolithic nutrition/diet, that I have been following for a few months now. This is probably why the banana-almond muffin is a new concept to you. And no, it does not have to go to the oven, it’s already baked.
      I apologise for the quality of the pictures – I took them with my phone. I know I should probably use my proper camera but I’m lazy sometimes. But the poppy seed cake wouldn’t have looked better in a high quality picture either.🙂 It’s not pretty but it’s healthy and delicious. And unfortunately it was a bit stuck to the bottom of the oven pan, that’s why I couldn’t really cut it up in nice pieces.
      As for the last photo, that’s not food.😀 That’s an avocado seed that I hung up with the help of toothpicks, so that the bottom of it would reach the water. I wanted it to sprout, and after a bit more than five weeks, it sprouted! I’m going to wait for it to grow and then I’ll plant it. Hopefully I’ll have a nice avocado plant at home.🙂

  3. Visszajelzés: Meghízni | Sophie writes

Vélemény, hozzászólás?

