2010-ből 2011-be – értékelés és “fogadalmak”

tűzijáték

Boldog új évet!

Eljött 2010 utolsó napja, s jó eséllyel az idei év utolsó blogbejegyzése következik. Az új év új kezdetet jelenthet, szeretjük a tiszta lapot, jó néha megállni egy kicsit és megnézni, mit is műveltünk: min kellene változtatni, és mi az amit érdemes továbbra is megtartani jó szokásaink között.

Ha visszagondolok 2010-re, akkor úgy érzem, az év egy kicsit kettétört nyár elején. Februárban Salzburgban töltöttem egy pár napot, utána nagyjából a szokásos életemet éltem, angolt tanítottam, egyetem, vizsgák, barátok, néha egy-két buli. Aztán nyáron  sok szervezést igénylő dolgot kellett letudni: lakásfelújítást csináltunk (festés és új bútorok), meg az amerikai rokonaink itt töltöttek több mint két hetet. Apukám pedig egyre rosszabbul lett.
Eljött a szeptember, és nekem eléggé iskolaundoritiszem volt és van azóta is. Valahogy erre az ötödik és egyben utolsó évre már nem voltam felkészülve, már nagyon nem hiányzik. Az ősszel két hét nagyjából ki is esett a fogműtéteimmel, a családban érthető okok miatt nem volt a legjobb a hangulat, és Petivel is volt egy pár dolog, amit el kellett rendeznünk, el kellett döntenünk, de szerencsére ez végig békésen zajlott és megoldódott, bár lelkileg nem volt könnyű. Nagyon dióhéjban így tudnám összefoglalni az idei évet.

Van néhány dolog amik újonnan jöttek az életembe 2010-ben és nagyon pozitívak:
Postcrossing: azóta is nagyon szeretem, és szeretnék 2011-ben még több képeslapot küldeni és kapni;
– levelezőtársak: elkezdtem két német lánnyal levelezni (postán), ezek közül azt hiszem csak az egyik lesz igazán tartós, de majd meglátjuk. Jövőre jó lenne még más, messzi(bb) országokból is elkezdeni levelezni pár emberrel;
– sorozatok: ez nem teljesen új azért, néhányat már korábban is néztem, de idén még több sorozatot töltöttem le a netről és nagyon élveztem. Dexter, How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, Vampire Diaries. Ezek azok, amiket rendszeresen néztem, bár nem mindegyikkel vagyok up-to-date, mert azért ez elég sok. Jövőre még jó lenne a listához hozzáadni a True Blood-ot mindenképp, aztán majd még meglátom, mire lesz időm;
– a blog: ez is új, a 2010-es év terméke. A kettővel ezelőtti posztban már leírtam, milyen nagy élményt jelentett, hát ebben a szellemben találkozunk itt jövőre is remélem;🙂
– paleolit táplálkozás: ez, ahogy már korábban is megemlítettem, egy külön posztot érdemel. 100%, hogy még hallani fogtok róla a blogon, mert ez most nagyon központi dologgá kezd válni az életemben, és a sporttal kapcsolatban is ez a tervem;
– Magyar Kerékpárosklub: idén léptem be, részt is vettem néhány eseményen meg rendezvényen, kellemes társaság és jó olyasmiért tenni valamit, amit teljes szívvel tudok támogatni és amit én magam is űzök.🙂 Az idei év még a tavalyinál is több bringázást hozott, remélem 2011 még annál is többet fog.

Néhány negatívum következik, meg hogy mit akarok másképp csinálni az újévben.
Nos, be kell valljam, hogy az év elején volt néhány buli ahol nem kis mennyiségben folyt az alkohol, ebből egy alkalmat pedig legszívesebben törölnék az emlékezetemből, annyira szégyenletes véget ért a részemről. Már idáig is levontam a tanulságot: azóta egy alkalommal sem ittam kettő pohár bornál vagy kettő korsó sörnél többet, de úgy az esetek 80%-ában inkább csak egyet. Nem is hiányzik. Ennél többet jövőre sem akarok inni semmiképp, de esélyes, hogy ennyit sem fogok.
Összeszámoltam, és (hacsak nem felejtek ki valamit, de több most sehogy sem jut eszembe) 2010-ben összesen 11 könyvet sikerült csak elolvasnom (tehát olyat, ami nem egyetemi olvasmány). Ez nagyon kevés, kevesebb mint egy könyv havonta. Jövőre legalább dupla ennyit akarok, de nyilván minél több, annál jobb.

A legfontosabb dolog 2011-re a következő: rendszert kell vinnem az életembe. Elegem van belőle, hogy mivel az egyetemen alig vannak óráim, totálisan szétcsúsznak a napjaim, egyszer korán kelek fel, máskor későn, és soha nincs olyan hogy most ettől eddig reggeli, aztán egyetem, aztán ebéd, aztán akármi. Muszáj lesz beiktatnom valami alapvető vázat legalább, mert ez így nem mehet tovább.
2011 amúgy is teljesen furcsa évnek ígérkezik. Már látom, hogy ez az év is “ketté fog törni”: júliusig egyetem van. Meg kell írnom a szakdolgozatomat és le kell tennem a záróvizsgát + az egyéb apró feladatokat is meg kell csinálni, úgy mint a szakmai gyakorlatot, a kutatásban való munkámat, az egyéb tárgyakból a vizsgákat. Szóval bármennyire is nincs kedvem ehhez az egészhez, muszáj lesz sokat foglalkozni vele, azért nem kéne a legvégén elszúrni.
De hogy utána mi lesz? Az egyetem vége utáni életem egy nagy feketeség, fogalmam sincs, hogy mit fogok csinálni. Rengeteg eshetőség van, de ezt a részét az évnek sokkal de sokkal jobban várom, mint az elejét. Ez izgalom, ez lehetőség, az élet ígérete. Meglátjuk.

Nagyon boldog új évet kívánok mindenkinek! Ha csináltok vagy csináltatok (akár fejben) ti is egy kis értékelést, remélem sikerül tartani magatokat az elképzelésekhez. Kinél mi a terv?

2010-ből 2011-be – értékelés és “fogadalmak”” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Tetszik az összefoglalás és értékelés amit írtál az évedről és azt hiszem ezt meg is érdemelted🙂 Jövő évre leírt fogadalmak pedig nagyon jól hangzanak, és jó hogy leírtad őket. Ez plusz egy ok, hogy betartsd őket, különben mi behajtjuk rajtad😉

    Utolsó kérdésedre válaszolva, csak pár tervem van nekem jövőre (lásd bővebben blogomon), leginkább spirituális fejlődésem a lényeg🙂

    • Meg is érdemeltem? Hát, lehet, hogy akkor a blogposzt félrevezető, de néhány dolgot leszámítva szerintem nem volt annyira csúcsszuper év 2010. Vagy akkor rosszat érdemlek?😦
      Az egyébként jó, ha behajtjátok rajtam az ígéreteket, majd igyekszem róluk írni is hogy lássátok, hogy állok.

      • Hát nem tudom, de az én olvasatomban elég sok jó dolgot értél el és történt veled, amik miatt nem kellene a 2010-re olyan rossz évként tekinted🙂 Természetesen a rosszat nem érdemled, azt csak a rossz emberek érdemlik de te egyáltalán nem tűnsz annak szóval ne így értelmezd😉

Vélemény, hozzászólás?

