Hat és fél hónapos a blog

Június 11-én írtam az első bejegyzést ide, tehát már több, mint hat hónap telt el a blog “születése” óta. Azt kell mondanom, hogy ezalatt az idő alatt nagyon megszerettem! Korábban nem voltam túl járatos a blogvilágban, viszonylag keveset is olvastam, kommentelni pláne nem kommenteltem, és írni sem írtam ezelőtt mást, mint a papíralapú naplómat. Pedig nagyon jó dolog.
Viszonylag kis korom óta ott motoszkált bennem a vágy az írásra, gondoltam rá sokszor, hogy majd regényt írok, meg ilyesmik. Mégis leginkább csak a személyes naplómba írtam több száz oldalt az évek során. Ez nagyon sokat segített, mert azt senki más nem olvasta rajtam kívül, 100%-ig őszinte lehettem hát vele, és az írás terápiás jellegét is hamar felfedeztem: “kiírtam” magamból a gondokat.
Ez a blog más miatt jó. Én nem tudok úgy gondolni rá, mint egy online naplóra. Vannak emberek, akik a legbelsőbb érzéseiket is átadják az online felületnek, kitárgyalják még a szexuális életüket is. Valamelyest értem őket, de azért teljesen mégsem – lehet, hogy ha csak rólam lenne szó, engem sem zavarna, ha többet tudnának meg rólam idegenek, csakhogy óhatatlanul szóba kerülnének a környezetemben lévő emberek, ha túlságosan elmennék a perszonális zóna irányába. Kicsit nehezen tudom elképzelni, hogy nyíltan vagy akár még valamilyen formában burkoltan is írjak bizonyos dolgokról – az illetők szerintem úgyis rájönnének, meg ráismernének, ahhoz túl sok ismerősöm/barátom olvasta/olvassa a blogot. De ha nem jönnének rá, akkor sem akarnám senkinek a dolgait kiteregetni. Szóval néha el-elgondolok egy-egy témát, hogy milyen is lenne megírni ide, de egy láthatatlan falba ütközöm: ez ide nem való, ez menjen a “titkos” naplóba.

Nekem érdekes, hogy már ezzel “küzdök” – eleinte a blogírást úgy indítottam, úgy képzeltem el, hogy majd mindenféle témákról írok, amik foglalkoztatnak, vagy amikről azt gondolom, hogy mások számára is érdekes lehet, és az én személyes életemet igyekszem háttérbe szorítani vagy nem megjeleníteni itt, hiszen az “kit érdekel”. Hát, az elmúlt hat hónap tapasztalata szerint ez nemigen megy, a perszonális szféra állandóan a felszínre tör, és élvezem is, ha megmutathatok a személyiségemből vagy az életemből valamit. Természetesen az említett határokon belül. És végülis lehetséges, hogy bizonyos embereknek éppen ez teszi élvezetessé a blogot, a személyes hangvétel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy nem fogom visszatartani ezt a jövőben sem. Sok helyen látom tanácsként, hogy “let your personality shine through”. Na nem mintha a blog valami népszerűségi verseny lenne. De azért meg kell mondjam, hogy óriási boldogságot okoz nekem az a 3000 kattintás, amit a blog ezidáig generált, még ha egy jó részüket valószínűleg Google botok követték is el.🙂 De ezt nem tudhatom, így szeretem elképzelni, hogy mindegyiket élő ember csinálta.

40 poszt és tizenvalahány aloldal a felső menüben – ezt produkáltam idáig. Nem olyan sok, és nyilván egyik sem irodalmi szintű alkotás, de nekem annyira jó érzés, ha valaki hozzászól valamit az írásokhoz, hogy megbeszélünk bizonyos témákat, hogy a blog egy globális diskurzus. Ha senki soha nem szólna hozzá a bejegyzéseimhez, egészen biztosan megszüntetném a blogot. Ez nem valami szabály, csak úgy nekem nem lenne értelme – akkor elég volna ha papírra vagy fájlokba írnám magamnak a dolgokat. Mint egy író, akinek nem olvassák a művét, vagy nem veszik meg, miután kiadták – valószínűleg ő is leginkább csak a fióknak írna egy idő után.
Említenem kell még a kezdődő “blogbarátságokat”, akik írtak nekem, vagy akikkel kölcsönösen szoktunk kommentelni – tök jó dolog, ez is nagy élmény nekem, olyasmi, amit nem ismertem a blogvilágba való “belépésem” előtt.

Összefoglalva, 2010 egyik legjobb élménye volt nekem ez a blog. Köszönöm azoknak, akik bátorítottak hogy írjak, előtte is és közben is, meg hogy leküzdjem ezt a “kit érdekel amit írok” faktort. Sophie 2011-ben is writes, akarom mondani will write.🙂

Hat és fél hónapos a blog” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

