Télen, mezítláb

Nem tudom, ki hogy áll téli cipő terén – én egy pár nappal ezelőttig elég rosszul álltam. Az 5-6 ezer forintos Deichmannban meg Humanicban vásárolt csizmákból nagyon elegem lett, amik bár csinosak és kényelmesek, egy télnél többet nem bírnak ki, és vízállóság terén is közelebb állnak egy kínai piacos tornacipőhöz, mint egy tisztességes téli csizmához. Be kellett látnom, hogy pillanatnyilag az egyetlen cipőm, amit hóban, latyakban és hidegben is hordani tudok, az az acélbetétes bakancsom. Annak aztán tökmindegy, mekkora pocsolyába vagy sárba lépek vele, nem ázik be. Bár még mindig nagyon szeretem, azért annyira már nem mint 16-17 évesen – lássuk be, nem a legmegfelelőbb darab mindennapi viseletre. Először is nem éppen fél perc be- és kifűzni, cipőnként kb. egy kiló, ráadásul a ruhatáram is nagymértékben változott, mióta nem hordom rendszeresen. A múlt héten mégis felvettem egy fekete szűk gatyával, és hozzá előkerült az egykor nagy kedvenc fekete-piros csíkos pulcsi. Hát egészen úgy éreztem magamat, mintha újra 16 lennék.

Back to reality, 23 vagyok, és szerettem volna egy kényelmes téli csizmát, ami melegen tartja a lábaimat. És megtaláltam. Úgy voltam vele, hogy most végre rászánok egy nagyobb összeget, mert megéri, ha minőséget kapok cserébe a pénzemért. Vettem egy pár Ugg csizmát. Namost ezzel az Ugg-gal az a helyzet, hogy a márkanév általános terméknévvé vált, és minden gyártó hasonló csizmáját Ugg-nak hívják, nem csak az UGG Australia csizmáit.
Én egy Whooga nevű gyártótól vettem. Eredetileg egy YouTube videóban hallottam róluk, és nagyon ajánlották két okból, a) olcsóbb mint az eredeti Ugg, b) jobb minőségű, vastagabb benne a gyapjú bélés.
Tall-Ugg-Boots_Chocolate_5Nos, ő az. Csokiszínű, és benne a bélés is. 50%-os leértékeléssel vettem, így került szállítással együtt 22887 Ft-ba. A megrendeléstől számított nyolcadik munkanapon meg is kaptam, ami szerintem elég gyors, tekintve hogy a világ másik feléről jött. Eredetileg azt gondoltam, hogy Ausztráliából fog jönni, de csalódnom kellett, mert ez is Made in China. Habár a gyártáshoz felhasznált merino juh gyapjú tényleg Ausztráliából van.
Igazából ezt a csizmát akkor szereti meg az ember, amikor felveszi. Annyira puha és meleg! Maga a gyártó javasolja, hogy hordjuk zokni nélkül, mert a benne található lanolin jót tesz a lábnak, ráadásul nem is fülled bele, a gyapjú télen fűt, nyáron hűt. Kipróbáltam, tényleg nagyon jó volt “mezítláb” mászkálni kint, egyáltalán nem fáztam, kellemes viselet.
Nem tudom, kinek mennyire tetszik az ugg csizmák formája, amikor életemben először láttam ilyet, én egy kicsit azt gondoltam, hogy “ugg-ly”.🙂 De mikor először megláttam magamon a tükörben, meglepődtem, hogy mennyire nem tűnik formátlannak vagy bumszlinak, teljesen jól néz ki. Ráadásul ezzel azt is meg lehet csinálni, hogy a tetejét lehajtom tetszőleges mértékben, így egy kis szegély keletkezik gyapjúból. Nem azt mondom, hogy az esküvőmre is ebben mennék, de mindennapos viseletnek tökéletes.
Egy kicsit féltem azért a külsejét, mert az is merino bőr, nem tudom, mennyire fogja bírni a strapát. Befújtam impregnáló sprével, egyelőre nem volt gond.
Úgy érzem megérte a pénzt a csizma, elégedett vagyok vele. Az biztos, hogy ilyen kényelmes cipőm még nem volt. Egyszerűen élmény hordani.

(Kapható egyébként csomó színben meg rövidebb változatokban is. A Whooga honlapján most karácsony előtti leértékelés van, de van egy ajándék kupon kódom is, amit a vásárlásom mellé kaptam. Ezt most megosztom veletek, hátha valaki akar venni, kitudja. A kód: 2CW79922. Korlátlan alkalommal használható.)

Télen, mezítláb” bejegyzéshez ozzászólás

  1. az az acélbetkós, na az az igazi… én most visszaszoktam rá, ha nem kell reprezentálni, szívesen hordom. csizmában meg a klasszikus fekete bőr lovaglójellegűeket szeretem – de persze neked a bringa miatt egyik se praktikus. ez az ugg biztos tökjó kényelmes🙂

    • Hát az acélbetétest valóban nem venném fel túl szívesen bicajozáshoz, bár lehetne benne tekerni, csak minek az a plusz két kiló, pláne hegyre fel.
      Meg a lovaglócsizmában is lehet szerintem, tehát nem akadályoz.
      Csak az van, hogy ha sár van akkor az felverődhet a cipődre. Meg mondjuk mikor megállás után az elinduláshoz visszatekerem a pedált, akkor a cipő teteje mindig érintkezik vele, ami bánthatja, ha kényesebb anyagból van. Az uggot is féltem egy kicsit igazából😦

    • Nagyon jól szuperál! Eddig a “legdurvább” teszt az volt, hogy kb. másfél km-t gyalogoltam benne szakadó hóesésben és persze az utcán is volt ekkor hó rendesen, és nem ázott be semennyire. (Impregnáló sprével be van fújva egyébként, még azelőtt befújtam hogy először kimentem benne az utcára.) Ja, és egyébként ekkor is mezítláb voltam benne és úgy -2 fok lehetett, de meg se éreztem.
      Szóval tudom ajánlani🙂 Szerintem ha sok pénzem lesz veszek még magamnak más színben is meg ilyesmi…
      Ezen a linken most is -50% kedvezmény van, még 2 napig:
      http://www.whooga-eu.co.uk/pc1252DEC2010etk170902XHN4BH32M
      Azt nem tudom, hogy a fenti kupon kód is felhasználható-e vele együtt, de érdemes megpróbálni, ha veszel.

  2. Nekem egy igazi Uggom van amit meg 2 eve szereztem be, szoval mar a 3. telet csinalm benne, es meg mindig szuper. Eleinte enis feltettem nagyon de egyszer elaztam benne, olyan pocsolyakban gazoltam amik elleptek az egesz labfejem, es akkor sem azott be. es mikor megszáradt nem volt sokkal rosszabb szinben mint elotte. igazabol nem is hordok szinte mast miota hideg van, es soha nem fazik a labam. sot, szerintem ha a labad nem fazik , osszesegeben sem tudsz annyira fazni.
    remelem hogy ez is jo minosegu lesz sokaig amit te vettel, mert csomo olyan féle van ami nagyon elocskasodik meg foleg az csunya, mikor befele lepnek az emberek, es a bokajan jarnak a csizmanak. de az igazival ilyen nincs, mert annak a sarka direkt meg van erositve. es nyaron is tenyleg jo, meg tavasszal meg mindig. szerintem megeri beruhazni ra:) en nem bantam meg 3 ev alatt, remelem te sem fogod:)
    ( az acelbetetes bakancsot mert igen nekem is volt olyan, most kolcsonadtam es vedelmi laborfelszereleskent funkcional:) )

  3. Vegre talaltam egy olyan velemenyt ami hasznos! Oszinten eddig nagyon nem tetszett a kinezete miatt, de tegnap meglattam hogy mennyire jol ki van belelve es jo erosnek tunik a talpa, elgondolkoztam hogy vegyek magamnak egyet, mert mar nagyon elegem van az olyan csizmakbol amelyek laposak, teliek ugyan de az ember laba mindig meg van fagyva benne… Szoval rakerestem erre a fajta csizmara, velemenyeket kerestem, nagyon kivancsi voltam hogy mennyire strapabiro es hogy meleg-el, de a bundaval a belsejeben nincs ketsegem effelol. Amilyen hideg telek vannak, ez nekem pontosan megfelel.
    Koszonom a hasznos informaciokat:)

Vélemény, hozzászólás?

