Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés

Hétfőn három új darabbal bővült a biciklis felszerelésem, és azt kell mondjam, egyik jobb, mint a másik.🙂
Az első és legfontosabb a képen látható bringabag, avagy BRING A BAG. Az enyém annyiban különbözik a képen láthatótól, hogy még két rigli is van rajta, amibe a vállpántot lehet beleakasztani, valamint, hogy az oldalán fényvisszaverő csíkok vannak. Teljesen vízálló, egész nap esett aznap, amikor megvettem, úgyhogy kapásból rendesen le lett tesztelve: jelentem, bírta a strapát, egy csepp vizet sem engedett át. A csomagtartóra 4db tépőzárral lehet felerősíteni. Egyetlen hátránya az, hogy nem éppen fél perc, mire befűzögetem a tépőzárakat a csomagtartó körül – de cserébe stabilan tart, és hát muszáj, hogy valahogy levehető legyen, nem fogom az utcán hagyni (nem volt épp olcsó, még a 10% kerékpárosklubos kedvezményemmel sem). Végre nem húzza a hátamat semmi, nem izzad rám semmilyen hátizsák. Mindent bele tudok pakolni, 2x15l-es. Csütörtökön 100db 15 oldalas kérdőívet szállítottam benne, és csak az egyik oldalát foglalta el. Azt kell mondjam, hogy az új szerelmem ez a táska. A bringáról levéve is tök jól néz ki, aki viszont látott már ilyet, az egyből kiszúrja, hogy bringás vagyok.🙂

Ez pedig a következő BRING A BAG item (muszáj vagyok az item szót használni, és tudom, hogy ez az öcsém számítógépes játékaiból ragadt rám, pl. amikor a Diablo II-ben valamilyen rare vagy unique item-et talál, ami iszonyat jó, na hát én is így vagyok ezzel :D).
Ő egy nyeregvédő huzat. Funkciója alapvetően az, hogy amíg a bringád kint áll és vár téged, megvédi a nyergedet az esőtől, így amikor rá akarsz ülni, csak leveszed a nyeregvédőt, és száraz felületre ülhetsz. Bevallom, alapvetően ezt egy nylonzacskóval is meg lehetne oldani, bár talán kisebb hatásfokkal. De el kell ismerni, hogy egy ilyen piros virágos nyeregvédő sokkal-sokkal vidámabb és szebb, és az esőben is feldobja az ember hangulatát, a nylonzacskóval ellentétben. Másodlagos funkciója pont ez: mert nem csak akkor használhatod, amikor esik, a nyeregvédő huzat a bringád állandó dísze. Csak rá kell nézni, és azt mondják: ez egy csajbringa. Mondhatjátok azt is, hogy hülyeségekre szórom a pénzem, de engem ez boldoggá tesz, minden alkalommal amikor ránézek, ezért nem bántam meg.

Végül egy kevésbé dizájnos, ám annál hasznosabb darab (item): vízálló kamásli a Lowe Alpine-ból. Hátul tépőzárral rögzíthető és  hosszú fényvisszaverő csík van rajta.
Korábban, tehát mielőtt elkezdtem volna biciklizni, én nem nagyon találkoztam ilyesmivel, ezért  merem feltételezni, hogy ti sem mindannyian, leírom hát, hogy hogy is működik.
A cipőre kell ráhúzni, talpa nincs, csak az orr alatti részen egy kicsi, ami megtartja. A vádli körül elég szoros, hogy ne tudjon belefolyni az eső. Tényleg nem a legcsinosabb darab, nagyjából olyan, mintha fekete zacskót húztál volna a lábadra (najó, annyira nem bő, de azért mégis kicsit formátlan). Ezzel szemben a funkcióját remekül ellátja. Ezt is teszteltem már, a hóesés utáni olvadásban (minden olyan vizes volt, mintha esett volna), és akármennyi víz is csapódott rá, bírta. Lehet olyat is kapni, ami nem csak vízálló, hanem melegít is (persze drágábban), de nekem csak vízállóságra volt szükségem, mert rendeltem egy új cipőt, amiben elvileg kizárt dolog, hogy fázzon a lábam (ha meglesz, majd arról is írok).

További update: kedd este kiégett az első lámpám (dinamós), ezért szerdán elvittem szervizbe. Korábban már írtam, hogy fél év szervizgarancia járt a bicajhoz, hát nagyon örülök, hogy két hét után már el kellett használnom. Bár az is igaz, hogy egyébként is javasolták vásárláskor, hogy 1-2 hónap után, vagy 120km megtétele után hozzam vissza, és akkor átnéznek rajta mindent. Hát nekem a 120km már két hét alatt megvolt, úgyhogy nem csak a lámpát cseréltettem ki, hanem mondtam, hogy nézzék át rendesen. Nagyon jó hír, hogy ez a szervizes srác kettőt húzott csavarkulccsal a kormánycsapágyon, és 99%-osan megszüntette a rázkódást, csúnya hangot pedig már egyáltalán nem ad. A múltkori srác elég béna lehetett, mert ő ugye akkor azt mondta, hogy nem tud vele mit csinálni. (Ugyanabba az Intersportba vittem mindkét alkalommal.) Fékek meghúzva, valamint megtudtam, hogy esőben sokkal jobban kopik a fékpofa, lehet, hogy nemsokára cserélnem is kell, mert hát időjárástól függetlenül mentem vele elég sokat.

A végére hagytam a rossz hírt. Igazából teljesen le vagyok sújtva tőle, és nem tudom, hogy mi lesz. A helyzet az, hogy ha az időjárástól független vagyok is, az útviszonyoktól nem. Tegnap este elindultam ugyan, de annyira le volt fagyva az út, hogy csak az utca végéig jutottam. Nem estem el, de elég rendesen kicsúszott alólam a kerék fékezéskor. Az út további részét nem mertem bevállalni, hazavittem a bicajt, és buszra szálltam. Ma pedig vettem bérletet, hónapok óta először. Ez persze nem azt jelenti, hogy ezennel feladtam a bringázást télire! De tényleg nagyon félek a jeges úttól, még bukósisakban is. Főleg hegyről lefelé, ahol elég rendesen kell fékezni. És ha még többször lesz ilyen, akkor már jobban megéri a bérlet, mint a 320Ft-os jegy.
Ja, és rájöttem, hogy nincs matrica a diákigazolványomon, már egy hónapja. Dehát idáig nem kellett. Holnap megyek a tanulmányi osztályra.

Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Úúúúúúú ilyen táska majd nekem is kell tutira!🙂 Naggyon menő.
    Ezt a fékpofa kopás dolgot én is tapasztaltam, 2 esős napot mentem, és az enyémen erősen érezhető volt máris, hogy nagyon kell húzni a féket.
    Nekem is betett a hó, egyrészt már vagy másfél hete tervezem hogy visszaülök a bringára és én perpill nagy esőben sem merek nem hogy hóban, másrészt pénteken nagyon jól jött volna, mert költözöm nővéremhez.

    • Őhozzá nem lehet kommentelni? Megírtam volna neki, hogy nincs egyedül.🙂 Edömér meg elég vicces név biciklinek😀 Az enyémnek nincs neve de lehetne adni neki.

      • hát én még nem jöttem rá, szerintem nem lehet, sajnos.
        ja, eszter nagyon ért a nevekhez: a laptopja arkagyij, a gitárja aranka, és volt egy fényképezőgépe, akit mr renfieldnek hívtak….

Vélemény, hozzászólás?

