Rémálom a Nárcisz utcában

Tegnap éjjel, ahogy tekertem haza a szűk, sötét és elhagyatott hegyvidéki utcákon, elfogott a félelem. Egy lélek sem volt sehol, és mindenhonnan gyanús és beazonosíthatatlan hangok hallatszottak. Az egyik kapualjból valami szörcsögésre lettem figyelmes, de inkább továbbhajtottam. Másutt a bokrok mozogtak, ki tudja, mi vagy ki rejtőzik bennük. Úgy éreztem, bármelyik pillanatban előmászhat az egyik kerítés mögül egy élőhalott vagy valami groteszk mozgású lény, amely órák óta les áldozatára, hogy az éjszaka balga módon odatévedt gyanútlan emberre lecsaphasson.
És akkor megláttam. Messze, az út közepén ott állt valaki, koromfekete volt, nem mozdult. Ennyi, gondoltam, nekem itt végem, miközben meghűlt bennem a vér.

Ez úgy egy másodpercig tartott. Utána rájöttem, hogy a Nárcisz utcában felbontották a burkolatot, és egy pózna áll ott, ami figyelmeztet a gödörre, nehogy belemenjen valaki. Bekanyarodtam a Tamási Áron utcába, és lefékeztem a házunk előtt, amely már sokkal barátságosabban festett, és magamban nevettem egy kicsit, hogy milyen élénk az ember fantáziája.

Mostanában olvastam egy blogposztot egy horrorfilm értékeléséről, amit történetesen láttam is annak idején. A poszt meg az erre érkezett kommentek kicsit elgondolkoztattak: mi olyan jó a horrorfilmekben? Megemelik az adrenalinszintet, lehet rajtuk izgulni meg félni, anélkül, hogy valójában veszélyben lennénk. Ezen kívül az embereket azt hiszem mindig is izgatta az ismeretlen, a megmagyarázhatatlan, a misztikus, a furcsa. Engem sokkal inkább ez a része szokott megfogni ezeknek a filmeknek, félni annyira nem szeretek. Főleg korábban több álmatlan éjszakát okozott nekem egy-egy horrorfilm, és magamtól nem is néznék meg egyet sem, de néha rábeszélnek. Régen ez nem így volt, de mióta láttam A kör és az Átok című filmeket, rájöttem, hogy a műfaj nem nekem való. Sokan csak a film nézése közben félnek, vagy utána egy kicsivel, de rám sokáig kihat egy-egy “jobban sikerült” alkotás.

Ti hogy vagytok ezzel? Véres-darabolós? Elmebetegséges, megmagyarázhatatlan jelenséges? Vagy inkább a klasszikus horrorfilmek jönnek be, mint a Ragyogás vagy a Madarak? Várom a véleményeket horrorfilm témán belül bármiről.

Rémálom a Nárcisz utcában” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

