-1 bölcsességfog

Ez a poszt a bölcsességfogaim eltávolításával kapcsolatos tapasztalataimról szól, szóval aki nem szereti az ilyen fogorvosos dolgokat, vagy csak simán nem érdekli a téma, annak nem érdemes továbbolvasnia. Akit érdekel, vagy aki szereti a vért/horrort (😀 ), illetve szeretne vicces képet látni rólam, annak igen.
Két évvel ezelőtt elmentem a Szentkirályi utcába a fogászati klinikára az egyik fogammal kapcsolatos probléma miatt. Elküldtek röntgenre, és ott kiderült egy egészen más jellegű probléma is, mint amivel eredetileg odamentem: mind a négy bölcsességfogam olyan szögben fekszik az ínyemben, hogy nem fognak tudni kinőni. A fejükkel a hetedik fogaim irányába be voltak ékelődve, és egyáltalán nem látszottak ki.
Bár ez persze nem az én röntgenképem, nagyjából ilyesmiről volt szó:

01

Habár panaszmentes voltam, azonnal azt tanácsolták, hogy ezeket el kell távolítani, mert később sok bajt okozhatnak. Ez egy kisebbfajta műtéti beavatkozás, egyszerre egy fogat vesznek ki (bár hallottam azt is, hogy van akinek altatásban egyszerre mind a négyet kiveszik). Úgy kezdtem, hogy ez két évvel ezelőtt volt, akkor miért csak most írok erről? Nos, akkor csak a felső két bölcsességfogamat vették ki. Amikor második alkalommal mentem varratszedésre, szerencsétlenül jártam. Csak annyit hagytak meg, hogy melyik nap menjek, időpontot nem kaptam, mivel a varratszedés gyorsan megvan. Történetesen pénteki nap volt, amikor hivatalosan 4-ig van nyitva a klinika. Én fél3-kor érkeztem oda, de a szájsebészeten már senkit nem találtam. Persze gondolhattam volna, hogy péntek délután hamar lelépnek, de mégsem érzem magam 100%-ig hibásnak, hiszen ők nem mondták meg, hogy hány óráig jöhetek. Így hát ebben a vészhelyzetben a Szent János Kórházba kellett elmennem, nem akartam még napokig varratokkal a számban mászkálni. Ott meg is csinálták, de a harmadik műtétre a Szentkirályiban a varratszedéskor kaptam volna időpontot, amiről így lemaradtam. Persze visszamehettem volna később, de akkor valahogy nem éreztem sürgetőnek a dolgot, úgy gondoltam, majd megcsináltatom. Nos, idáig halogattam a dolgot, de már nem lehetett tovább, mert félő volt, hogy elöl összetorlódnak a fogaim, és 10 évvel ezelőtt már megszabályozták egyszer őket, nem szeretném megint.

Így hát a harmadik műtétre a mai napon került sor. A jobb alsó bölcsességfogam volt a soros, és a műtéti folyamatról is itt szeretnék írni, mert most friss az élmény (bár két éve is nagyjából ugyanígy zajlott le). Úgy kezdődik, hogy érzéstelenítőt adnak, három injekciót – teljesen elzsibbadt tőle az arcom, félig a nyelvem, de még a szám széle is. Ezután kezd műtétre hasonlítani a dolog: kaptam egy kis műtőssapkát a fejemre, meg rámterítettek egy kendőt, nem volt szabad kidugni a kezem (mindez persze fogorvosi székben, nem műtőasztalon). Először egy metszést csinálnak az ínyen, így láthatóvá válik a fog és a csont, aztán többféle fúró, fogó és emelő segítségével kiszedik a fogat. Éles fájdalmat nem lehet érezni, de azért nem kellemes, először is mert egy kampó segítségével eléggé kihúzzák oldalra a számat, hogy rendesen hozzáférjenek a foghoz, másrészt meg sokat nyomkodják és feszegetik az állkapcsomat, mire kijön az a szerencsétlen fog, több darabban. Közben olyanokat mondanak, hogy “ez az, ez volt a jó reccsenés hang” meg hogy “nagyon ragaszkodó ez a fogacska”. A nyálszívón meg látom, hogy mennyi vért szív fel, inkább be is csukom a szememet, vagy máshová nézek. A műtét végén még összevarrják a sebet, látom a tűt meg a “cérnát” is, több öltést csinálnak. Az injekció beadásától kezdve a varrás végéig nagyjából 1 és 1/4 óra telt el. A varrás része egyébként már egyáltalán nem kellemetlen, itt már azt gondolja az ember, hogy túl van a nehezén. A műtétnek tényleg, de nem mondanám, hogy utána kellemes rész következik.

Nagyjából a seb bevarrása után 2 órával már elég szép méretűre dagadt az arcom, ez valójában egy ödéma illetve vérömleny, eléggé feszül.

Így nézek ki

Ez a maximum, amennyire ki tudom nyitni a számat. Nem könnyű enni.

Itt talán még jobban látszik. Elvileg néhány napon belül lemegy, addig jegelgetem. Amikor elmúlt az érzéstelenítő hatása, eléggé elkezdett fájni, de egy Algopyrin megoldotta a dolgot, azóta nagyjából jól vagyok. Korábbi tapasztalataim szerint az arcom még be is zöldülhet vagy sárgulhat a duzzanat helyén, mintha megütöttek volna, de maximum a műtéttől számított egy hét alatt minden tünet elmúlik. Ekkor van a varratszedés is. Addig nem ehetek tejterméket, mert attól begyulladhat a seb. Öblögetni meg kiköpni semmit nem szabad, ha vérzik (vérzik), mindent le kell nyelni, mert különben nem tud megalvadni a vér és nem tud begyógyulni. Ezen kívül egy Duomox nevű antibiotikumot kell szednem, nehogy bajt csináljanak a baktériumok, amik bejutottak műtét közben a sebbe. Fogat mosni lehet és kell, de csak óvatosan, főleg eleinte. Hát azt hiszem nagyjából ennyi, megyek jegelgetni az arcomat. És arra gondolok, hogy mostmár csak 1 fog maradt…

-1 bölcsességfog” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Update: tegnap megvolt a varratszedés. Azt mondták a sebem szép, ami jó hír. Egyébként ezt az egy hetet sokkal jobban megszenvedtem, mint a korábbi két alkalommal: az arcom még csütörtök-pénteken is be volt dagadva egy kicsit. És nem hogy az arcom, de még a nyakam is bezöldült, amit igazából nem is értek. Az orvos azt mondta, hogy felül sokkal lazább a csontszerkezet, mint lent, ezért lehetett most rosszabb, mint korábban.
    Mindenesetre ez van, túl vagyok rajta.
    November 4-én következik az utolsó műtét…

  2. Szia Zsófi !

    Elöször is gratula, hogy lány létedre kibírtad ezt a hosszú folyamatot ,4 bölcsességfogat kivenni az nem semmi érzés lehetett.
    Azért írok mert ,ma voltam röntgennél és úgy néz ki nekem is ki kell venni.
    A problémám hogy 16 éves koromban ki kellet vettetnem egy egészséges farkasfogat, mert csúnyán nézett előre.
    És képzeld nem tudták kivenni mert olyan mély és erősek a fogaim,hogy 3 órába telt egy egyszerű kis fog kivétele !
    Na most nekem soha nem volt lyukas fogam és attól félek ,hogy az új gyönyörűen növő bölcsesség fogamat nem fogják tudni kivenni 1/5 óra alatt ,és ezzel is 3 órát fognak szenvedni :=(

    • Szia Zsolt! Köszi – hát tényleg nem volt egy leányálom, de jobb túllenni rajta.🙂 Egyébként a gyógyulási folyamat szerintem sokkal rosszabb, mint maga a műtét. Tudom, nagyon vigasztaló, de ne a műtéttől félj, mert annak legalább pár óra alatt mindenképp vége, viszont az arcod meg napokig dagadt utána (bár nem mindenkinek dagad be, legtöbbször mégis, ahogy hallom).

      Nem tudom, hogy hány évvel ezelőtt voltál 16, mindenesetre elképzelhető, hogy azóta már fejlődött egy kicsit a technika. Meg szerintem az sem mindegy, hogy melyik kórházba/klinikára mész. A Szentkirályi utcában szerintem az a jó, hogy nagyon modern felszerelésük van. Az írásban említettem is, hogy voltam a Szent János Kórházban is egyszer a szájsebészeten, hát nem összehasonlítható…

  3. Sziasztok!

    Én 23 vagyok, és ma lettem túl az utolsó bölcsességfogam eltávolításán is! Végreee! =)
    A sztorimat azért mesélem el, mert engem anno megnyugtatott volna, ha olvasok az enyémhez hasonló szituációt… és látom: mindenki túléli!🙂 (Megjegyzem: Zsófi! “Örülök”, hogy láttam ezeket a képeket! Most én is így nézek ki!😀 Igazán JÓ látni.)
    Kb. 3 éve kezdtek el kinőni a bölcs’fogaim. 1 évig nőttek-1 évig gondolkodtam azon, h “jó-e ez nekem?”… Nem volt jó, egyik se nőtt megfelelő irányban, sőt az alsók nem “fértek el” a számban, és az egyik alsó, első fogamat elkezdték kitolni az ívből (eleinte csak szerintem!). Szóval én ennek nem örültem, mert e fog kivételével szépen is állnak és makk egészségesek. Elmentem fogorvoshoz, aki nevetve továbbküldött a fogszabályzásra. Ők végre okosak voltak és egyből kaptam beutalót a szájsebészetre, a 4 bölcs’fogam eltávolítására. Szóval tavaly kezdődött, és jól indult, aránylag!😛
    Az injekciótól féltem először a legjobban… Ma már “rutin”. Az első/felső sima húzás volt, mindenféle kellemetlen utóhatástól mentes. A második/felsőnek, éppen csak egy kis “csücske” volt kint, és láss csodát, azt is csak húzták! Sokáig nem örülhettem: gyógyulási fázisban jól begyulladt. Gennyes volt és büdös! Hú, de szar volt! Hatalmas afta is “benőtte magát” a számba. Végül naponta jártam az Sztk-ba, de néhány nap és helyrejött. (Akkor naponta cserélgettek a lyukban valami gyógyszeres gézcsíkot. Ne legyen meglepetés, egy kisebb darab bent maradt a gézcsíkból (sztk: hát nem magánklinika ez!), de nyugalom (!) az íny összehúzódásnál kilökődik!😀 ) Fájdalmak itt már akadtak bőven, de a Cataflam (később lsd. jóbarát Kati) használt!
    Aztán jött AZ alsó. A műtétes… azzal az egy órával semmi bajom, kivéve, hogy egyszer meg kellett állni, mert rosszul lettem a fúró hangjától.😀 A gyógyulásnál minden rendben zajlott, kivéve (mert mindig vannak kivételek!): hogy néhány napig sírva keltem, sírva aludtam el. Iszonyúan fájt. 2 hétig szedtem “Katit”. Eleinte napi 4-et… Aki teheti ne szedjen ennyit, a max. amúgy is a 3, de ha muszáj… Itt csak megemlítem, hogy az én gyomromnak nem lett baja, se semmi másomnak… (Néha söröztem is mellé.)
    De ekkor annyira beijedtem, hogy plusz egy évig halogattam az utolsó kiműtését. Bár ne tettem volna!
    1 év alatt az utolsó hébe-hóba begyulladt, gennyes volt. Mint kiderült ez a bölcs’foggyulladás okozta az 1-2 havonta visszatérő tüszős mandulagyulladásom, 1-2-szer “alsó tájéki” gyulladásom is volt, na, azt is! 1 év alatt voltam néhányszor laboron, mert eleinte a dokik külön próbálták orvosolni a bajaim. Mandulaműtétre is javasoltak! Végül mindennek meglett a “miért”-je. De nem árt minden orvosnak elmondani a nem odaillő bajokat is, még ha olykor hülyének is gondolnak, esetleg hipochonderkedni se árt néha, és felvetni a saját ötleteinket is!😀 Tapasztalat…. Sajnos. Túl beszűkült egyes orvosok látása a problémamegoldás terén. Szerintem nézhetnének egy kis Dr.House-t!!!
    Így 2011. februárjára gyűjtöttem elég erőt ahhoz, hogy alávessem magam a “mindent megoldó műtétnek”. A “szuri” és a “műtét” nem okozott most se traumát (nekem), mert nem nagyon akart kijönni a fog, végül jóóó sok darabban megadta magát! Délután 3-ra haza is értünk anyuval (elkísért, játszottam kicsit az ovist naaa :P). 6 körül már sírtam! Szóval én nem vagyok az a sírós fajta, volt eltörve orrom-lábam, sírást egyik se okozott! “Kati” nem akart hatni! Lehet azért, mert az érzéstelenítővel nem szeretik egymást? Lehet, nem tudom. De most ilyen éjfél tájra lettem “magamnál”. Varratok most nem fájnak, perpill olyan, mint egy erős mandulafájás! Bírható. Nyelni kín. (Ja, hébe-hóba vérzik is még, majd eláll. A számat alig tudom kinyitni. Az arcom egyik fele röhejesen hatalmasra van duzzadva!😛 Ma semmit nem ettem “műtét” óta. Inni kis vizet+antibiotikummal+”Kati”-val… Betadine-nal kell ecsetelnem a varratokat, erre eddig csak egyszer jutottam, eddig. Ja! Valami gyanúsan lifeg a varratok körül… mint valami “kifelejtett bőrcafat” :S De legyen ez a legkevesebb problémám! Fájdalommentes napokat! Csak azt!🙂

    A tanulság az, hogy van, aki könnyebben átéli és viseli ezeket, van, aki nem. De (!) mindenki túléli! 4 után büszke is vagyok magamra és legalább van mit mesélni!😀
    Szóval jobb, minél előbb túlesni ezen, ha muszáj!

    U.i.: Ami még nem tetszik a szájízemnek: no tejeskávé, no cigi, no sör…😛
    Üdv, Szandra voltam.

  4. Még annyit, hogy “tökéletes” legyen a pech-sorozat: az első/alsó bölcs’fog műtét után, az egyik varrat kiszakadt a számból! Annyit mondtak rá: “Sebaj, kicsit lassabban húzódik majd össze!”…Remek.😀 Begyógyult valóban.

  5. Sziasztok!

    Ma tudtam meg, hogy el kell távolitani egy bölcsességfogamat. Ez az első ami kibújt és rögtön műteni kell😦 23 éves leszek a jövő hónapban, már azt hittem nincs is nekem bölcsességfogam hiszen 18-20 között szoktak kibújni. De a röntgenen látszik mind a 4, a bal alsóról van most szó sajnos az annyira ferde hogy a mellett állónak dől és nem tud kinőni. Mint itt a képen.
    Nem egyszerü fogeltávolitás lesz hanem csontfűrészelős szájsebészeti műtét. Rettentesen félek, nekem eddig még sima foghúzásom sem volt nemhogy ilyen. A röntgenem nekem is hasonlóan néz ki azt mondta a doki nem tudja megoldani csontvágás nélkül.😦
    Felmerült még az a lehetőség hogy az előtte álló 7-es fogat szednék ki igy a bölcsességog ferdén bár de kibujhatna. Mert igy sajnos nem tud, nyomja a többit előre igy torlódnak egymás hegyére hátára elől. Fogszabályzás lesz a vége már látom. De előbb ezzel a foggal kell valamit csinálni. Nem nagyon akarok kihúzatni egy mélyen tömött de egyébként ép és remek rágófogat egy bizonytalan funkcióju ferde bölcsességfog miatt amivel lehet még rágni se lehet majd rendesen.
    Nagyon kétségbe vagyok esve, nem tudom mit tegyek. Mennyire rossz a műtét, túlélhető kibirható azért? Utána mennyire fáj? Ezek a képek elég riasztóak😦
    Hány napig rossz utána 1 hét 2 hét, mikor lesz teljesen fájdalommentes a helyzet?
    Kérlek segitsetek, hamarosan döntenem kell a doki már ma várta hogy mondjam mikor kezdjük de én csak halogatom nagyon félek bár egyre jobban fáj a fogam.😦
    JObbulást mindenkinek!

    • Szia Viki! Hát ahogy látod nekem is csontfűrészelős műtétem volt és én is túléltem, ráadásul négyszer. Szerintem vágj bele, túl kell rajta lenni. Ha még ráadásul fáj is most a fogad, akkor meg fogsz könnyebbülni hogy nem feszít többé és nem torlódnak még jobban a fogaid.
      Nem mondom hogy kellemes, de persze beinjekcióznak. Szóval éles fájdalmat nem érzel műtét közben, csak feszegetnek, kalapálnak. Nagyon egyéni hogy meddig tart a műtét szerintem, mivel mindenkinek más egy kicsit a fog/csontszerkezete. Nálam általában 1 órásak voltak a műtétek. Lehet, hogy szörnyen hangzik, de nem olyan vészes azért.
      Maga a gyógyulási folyamat szerintem rosszabb, mert sokkal tovább tart a műtétnél. (A felső fogaimnál kicsit könnyebb volt, az alsókkal jobban szenvedtem.) Az arcom mind a négyszer bedagadt, ez a felső fogaknál pár nap alatt elmúlt, az alsóknál kellett hozzá kb. egy hét. A dagadás kellemetlen mert alig tudod kinyitni tőle a szádat és feszít, meg hát heg van a szádban és az fáj egy kicsit. Nálam egy-két algopyrin mindig megoldotta a dolgot. De nem törvényszerű egyébként, hogy bedagadjon az arcod. (Igazából szerintem minél nehezebben jön ki a fog, annál esélyesebb.)
      Ne ess kétségbe, nem kell idegeskedni, az nem segít. Csak légy túl rajta, meglátod, utólag inkább vicces lesz meg bátor leszel:)

  6. Sziasztok! Dóri vagyok 16 éves és még februárban a fogszabályzáson tudtam meg hogy a két alsó bölcsességfogamat el kell távolítani mert rosszul áll. Most szerdán vették ki az első fogamat nagyon izgultam tőle de nekem legjobban az első nap fájt amikor hazajöttünk a műtétről. A műtét nem volt vészes csak a szuri. Másnap is fájt a heg de vettem be Voltaren Dolo-t és az segített inkább az volt egy kicsit fájdalmas amikor kivették azt a jódozott csíkot de legalább már nem éreztem azt a fura ízt a számban.A szám szerdától szombatig dagadt volt minden nap egy kicsit ment le a dagadás de csak azért mert minden órában olyan 10 percet jegeltemés folyamatosan mozgattam a számat hogy nehogy szájzárat kapjak. Egy kicsit besárgult az államnál de nem feltűnő nekem is csak anya vette észre mikor rásütött a nap.😀 Minden nap kamilla teával öblítem a számat így gyorsabban gyógyul. Jövőhét pénteken lesz a másik műtétem és szerencsére egyben az utolsó izgulok tőle ,mert megint ezt a folyamatot sajnos végig kell csinálnom. Am te nagyon ügyes vagy hogy ezt a műtétet ennyiszer már kibírtad. Am remélem hogy jövőhétre mire a másikat kell műteni már begyógyul a heg.

  7. Üdv mindenkinek. Rám is 4 bölcsifogműtét vár, dokinál derült ki hogy a felsörészen elég jó bfogak alul a gyökéren teljessen elvannak korhadva és törnek szét, amikor mondta a fogdoki hogy ez csak a szájsebészeten fog kijönni és ott sem egyszerűen mivel széttörnek, megfoghatatlanok azt hittem menten szörnyethalok. azota életembe először diazepamot szedek mert teljesen gyomorgörcsöm van, enni aludni nem tudok, szédülök ha csak eszembe jut a dolog mert a gyulladások miatt nemnagyon hatnak rá az érzéstelenítők és elég sokmindent éreztem amikor megpróbálta az általános fogdoki kiszedni . Egyébként is pánikolós beteg vagyok sajna. Ráadásul négyszer végigcsinálni mindezt! De jó olvasni mások tapasztalatait és hogy nem csak én rettegek a dolgoktól kicsit megnyugtat. Mindenkivel együttérzek aki ilyesmin volt/lessz túl és remélem túlélem pánikrohamok nélkül.

  8. Sziasztok! Nekem ma derült ki, hogy az állandó ízületi fájdalmak okozója a bölcsesség fogam. Nagyon félek, de azért jó volt olvasni ezeket a sorokat, kicsit “nemvagyokegyedülavilágbanabajommal” érzést adott, amitől kicsit elviselhetőbb és ha látom, hogy más is túlélte, akkor nekem is menni fog🙂 De azért nagyon félek…

  9. Sziasztok! Nekem tegnap műtötték egyszerre két bölcsességfogamat is (bal alul és felül) Az állásuk teljesen jó volt, de sajnos nem fértek el a számban, és bár nem nyomta a többi fogat,de sokszor begyulladtak..és ebből elegem lett. Tudtam,hogy ez vár rám, és ez a megoldás, így egyeztettem időpontot a szájsebészeten! A nagyobb probléma,hogy munkámat tekintve énekes vagyok, minden hétvégén énekelek különböző rendezvényeken. Az időpontom Febr. 25. (hétfő), a doktor úr megnyugtatott,hogy szombaton már fogok tudni énekelni…🙂 remélem is ,hogy így lesz.
    Egyébként nekem a 2 fogat fél óra alatt szedték ki, plusz előtte egy 10-15perc volt az érzéstelenítés. Én kb. 5-6 szurit kaptam össze-vissza a bal oldalamra, az első 3 nem volt kellemes, de a többit már szinte alig éreztem.🙂 Így műtét után a fájdalom elviselhető, persze fájdalomcsillapítót szedek én is, és jegelem ha kell- ha nem :))) Ma mentem vissza csíkeltávolításra, a doki azt mondta szép a seb, nem lepedékes… bár megdúzzadt azért nekem is, és már inkább ez a kellemetlen, olyan mintha egy kisebb fél alma lenne a számban🙂😦 DE remélem szombatra tökéletes lesz, addig pihentetem,szájvizet használok és jegelem🙂 A mosást még nem próbáltam, de ma azon is túl leszek😉
    Sztem pár hónap és megszabadulok a másik kettőtől is, mert azokkal is ez a helyzet!!!
    Mindenkinek kitartás, sokkal jobban fél tőle az ember,mint amennyire komoly dolog ez🙂
    Üdv Nektek!!

    • Gratulálok, hogy ilyen sikeresen sikerült kivenni. Most én is hasonló helyzetben vagyok, csak nekem 4-et akarnak altatásban kivenni egyszerre😦 Szintén énekes és nagyon félek neked így utólag mennyire korlátozta a hangképzést? Teljesen begyógyult már?

  10. Sziasztok!
    Jó, hogy mindenkinek ilyen jók a végeredmények. Nekem a második lenti bölcsességfogamat, 5 napja műtötték ki. Sajnos azóta nem érzem a fél nyelvemet, és a sebemnél akkora ödéma keletkezhetett, hogy nem tudom összecsukni a számat, mert ráharapok a sebre, és iszonyúan fáj. Így zsepivel kell kipeckelnem a számat a nap 24 órájában, hogy nehogy összezárodjon😦 .Mondjuk én a nyelvem miatt nagyon aggódom, sajnos a neten sehol sem találtam bíztató cikket, arról, hogy rövid időn belül ismét fogom érezni, mert így se enni, se beszélni nem kellemes.
    Gyógyulást kívánok mindenkinek!
    Üdv Dávid

  11. Szia🙂 csak azt szeretném kérdezni, hogy idővel magától kinyilt újra a szád vagy tornáztatni kellett hozzá? csakmert már 3 nap kiszedték a fogam és még mindig csak résnyire tudom kinyitni :S nagyon örülnék a válaszodnak, mert félek hogy ha nem tornáztatom, beáll az izom benne és jó ideig ki se fogm tudni nyitni rendesen…

    • Szia! Bár már három éve volt ez az egész nekem, úgy emlékszem, hogy a jegelésen kívül nem csináltam semmi különöset, és a varratszedésre minden kellemetlen tünet elmúlt. Nem kellett semmilyen “tornáztatás”, lement a vérömleny idővel, és ennyi🙂

  12. sziasztok! 23 éves vagyok. már lassan két hete szenvedek az alsó kettö bölcsesség fogammal. Ugy indult hogy fájt a fejem és elmentem orvoshoz. Persze elküldött röngenre azzal hogy biztos elmozdult egy csigolyám..hát tévedet minden renben volt vele. Utána már napi szinten 38-39volt a lázam. egy reggel arra keltem fel hogy szájzáram lett sehogy sem tudtam mozgatni a számat,nnagyon fájt. Akkor tudtam hogy itt nagyobb a baj.de nem vettem komolyan. Ezután a baloldalt is ugyan ez lett…ak

  13. Sziasztok!

    20 éves srác vagyok, és én is megszabadultam a bölcsességfogaimtól.🙂. Magán úton vetettem ki őket, egy nagyon modern klinikán. Kifejezetten Dento-alveoláris sebészet szakorvost kerestem, találtam egy egy főorvost, aki hihetetlenül ügyes volt.
    A műtéti előkészítés.
    1-2 perces várakozás után megkaptam az eh. műtéti köppenyt és “sapkát”, majd ki kellett öblítenem a számat fertőtlenítővel ill. kívülről az aszisztensnő lemosta az egész arcom fertőtlenítővel. Majd a doktornő Lidocain sprayvel befújta az injekció területét és megkaptam a három injekciómat.
    A műtét:
    Talán 5 percet se kellett várni a székben, máris mondták, hogy akkor hozzákezdünk. Mivel a bölcsességfogaim nem tudtak kibújni, és az állcsontban rekedtek, ezért először egy szikével az ínyben metszést csinált a dr. Ezután elfurta a fogat, megmozdította, majd egy fogóval kihúzta. Az egész nem tartott fél óráig, mindennel együtt. Ezután kaptam receptet Dalacint – szükség esetére – és elláttak tanácsokkal.
    Maga a műtét nem fáj, semmi kellemetlenség, az injekciót is teljesen más technikával adják már. Talán az egyetlen kellemetlen dolog az volt, hogy a szám szélén pont aznap jött ki egy herpesz, így a kanállal, amivel az aszisztens húzta az arcom, marhára fájt. De rendesek voltak, mert előtte bekenték vazelinnel ill. többször kérdezték, hogy kérek-e bele injekciót.
    A műtét után:
    Egyből elkezdtem jegelni, de fontos, hogy a műtéti terület felett kell jegelni, és max. 15-20 percig, majd ugyanennyi szünetet kell tartani. Ezt napjában többször is lehet. Én nagyon szeretem a homeopátiás “gyógyszereket”, ezért egyből a műtét után bevettem 5 golyó arnica montana-t (Ütések következtében fellépő vérzések, véraláfutások esetén valamint zúzódáskor, amikor a bőr folytonossága megmarad, de bőr alatti vérömlenyek, szövetszakadások keletkeznek, nagyon jó szer. Enyhíti a fájdalmat, csökkenti a félelem-érzetet, és elősegíti a vérömleny felszívódását.) valamint hypericum perforatumot és symphytum pfficinale-t (Csonttörések esetén elősegíti a hegesedést.). Ezekből 3-4 óránként szedtem 3 napig 5 golyót egyszerre. Nem is nagyon volt oedemas az arcom utána, de fontos a szájhigéne én a műtét után is mostam puha sörtéjű fogkefével a fogaim. Másnap pedig már fertőtlenítőt is használtam, megforgattam a számban.
    Fájdalmam nem volt az érzéstelenítő után sem, az antibiotikumot sem kezdem el szedni. Varratszedésig még fokozottabban vigyáztam rá, de utána, rendesen ettem mindkét oldalon.
    Én is csak azt tudom mondani, hogy vágjatok bele, akinek ki kell szedetni, ha tehetitek magán úton szedessétek ki őket, jobban jártok.

  14. Szia nekem 5 napja szedték ki a bölcsességfogam és elég szépen javul 1 nap volt elviselhetetlen udtánna már egész jó. Csak az lenne akérdésem hogy azt mondta az orvos hogy ne öblögessek de fogmosásánl muszáj ti mit csináltatok?? Ésnekem egy picit mozog a cérna a sebnél és egy duor van a varrat mellett az baj lehet??? Én is a Szentkirályiba voltam és 20 perc alatt végeztem.
    Jó hallani hogy neketek is hasonlóan zajlott a műtét…

  15. Szia! Jambrich Patrícia vagyok 18 éves és a bal alsó bölcsesség fogamat tegnap műtötték, most totálisan fel van dagadva és feszül, folyamatosan jegelem, de nagyon nem ment még le… azt szeretném megtudni, hogy a dagadás kb. hány napig tart és a szám normális kinyithatósága, mikor válik lehetővé, ugyanis én is kb. annyira tudom kinyitni, mint ahogy te a képen? Ja és a varrat szedés mennyire volt fájdalmas?

    • Szia Patrícia! Sajnos nem tudom neked megmondani, hogy hány napig fog tartani a dagadás meg mikor fogod tudni kinyitni jobban a szádat, mert ez mindenkinél egyéni és foganként is más. Ami tapasztalatom van, azt kb. már leírtam itt a kommentekben, ha visszaolvasol. Nekem ezek a műtétek már 3,5 ill. 5 éve voltak, szóval annyira nem emlékszem, de az biztos, hogy a varratszedésre mindig lement a dagadás. A varratszedés nem fájdalmas🙂

  16. Sziasztok Ildi vagyok 22éves!!! Én egy hete estem túl 4db bölcsességfog eltávolításán egyszerre!!! Hasonló volt a röntgen felvételem mint ami fent meg lett osztva!!! Szerencsére altattak, de nem tudom mi lett volna a jó a fejem kb. akkorára dagadt hogy nem gondoltam hogy kibírja a bőröm, de kibírta 2nap volt a legdurvább még a szememet sem bírtam kinyitni, de utána szépen visszahúzódott és már csak a szivárvány színeiben pompázott a sárga szín már kb 4napja tart, de a fejem lelappadt!! A műtét után napokig nem volt vészes a fájdalom csütörtökön műtöttek kedden mentem varratszedésre aminek nagyon örültem, mert engem személy szerint nagyon zavart, és egyáltalán nem fájt kellemetlen volt inkább, de csütörtöktől keddig lezajlott a dagadás minden formája szóval bírható volt, a fájdalom nekem ezután kezdődött ami valószínű a gyógyulás jele, de borzasztó mindenhol fáj a szám belseje persze a műtét alatt nagyon meggyötörtek az ínyemen látszódik hogy más színű valószínű a szájfeszítőnek köszönhetően és sok helyen varrták ami szintén normális, de nagyon jó barátom a Fortedol, egész szépen kiszedi a fájdalmat mivel 0-24be fáj, de már ki tudom nyitni a szám és óvatosan eszegetek is!!! Nem tudom őszintén mi a jobb egyszerre vagy külön-külön megszabadulni tőlük ha már kell, de én most jelenleg annak örülök, hogy haladok afelé, hogy vége legyen!!!Amire figyelni kell ilyen esetbe a műtét után jegelni kell, de nem folyamatosan 10-15perc majd szünet folyamatosan próbálkozni kell minél nagyobbra nyitni a szád, minél többet beszélni,ha nincs kivel tátogni mert utána rosszabb mivel ilyen esetbe az állkapocs is hosszú ideig szenvedtetve van, tejterméket nem szabad enni 3-4 napot mondanak, de én még mindig óvatos vagyok vele, és persze rendszeres fogmosás és ami nekem nagyon jól bevált nem hiszek amúgy az ilyenekbe, de Forevernek van egy Aloe Veras fogkréme ami nem marta a sebet és elérhető áron van.Hát ennyi lett volna azért is gondoltam, hogy írok mivel láttam, hogy itt egy fogtól megszabadultak vannak és én is amikor rákerestem, hogy mit is csináljak és mi a normális nem nagyon találtam olyat akinek mind a 4 hátha másnak tudok segíteni!!!

  17. Szia🙂 Nekem kettőt szedtek ki egyszerre. Szintén úgy kezdődött ahogy nálad. Semmi panaszom nem volt, de közölték, hogy későbbiekben problémám adódhat ebből. Nekem azt mondták hogy ehetek tejterméket, ha megfelelően mosom a fogaimat. Azt nem közölték velem, hogy nem szabad öblögetenek. Kissé hiányosnak találom amit az én dokim mondott. 3. napja van úgy feldagadva az arcom ahogy neked a képeken. Kellemetlen nagyon. Napi kettő cataflam-ot vesz igénybe. 6 hét múlva meg kellene csinálnom ezt a másik oldallal is, de szerintem jegelem a dolgot egy ideig. Üdv!🙂

Vélemény, hozzászólás?

