Zsófi scannelni akar

Néhány hete szert tettem egy régi, Umax Astra 2000p típusú scannerre. Csak egy bökkenő volt vele: párhuzamos porttal működik, az én laptopomon meg nincs olyan. Megoldás: vegyek egy usb-párhuzamos átalakító kábelt. Egyszerűen hangzik, de mint ki fog derülni, annyira mégsem az. Rá kellett jönnöm, hogy ilyen kábelt nem könnyű szerezni. Először naiv módon még a Tesco technikai osztályán is megkérdeztem, van-e nekik ilyen – ott az igen hozzáértő eladó közölte velem, hogy ilyen kábel nem létezik.
Elektronikai nagyáruházakban is csak elvétve kapható, egyedül a Media Marktban láttam, de ott nagyon drágán. Végül úgy döntöttem, hogy interneten rendelek egyet.
A Sigton Kft-től rendelt kábelhez végülis hamar hozzájutottam, raktáron volt nekik. Hazahozva azonban csalódnom kellett: bele sem tudtam dugni a scannerbe, mert teljesen máshogy nézett ki, mint amilyenre szükségem lett volna. Ezután már alaposabban felmértem a helyzetet, rá kellett jönnöm, hogy usb-parallel átalakító címen többféle kábelt is árulnak, és végre sikerült beazonosítanom azt, amire nekem szükségem van. Úgy tűnt, a Sigtonnak van is ilyen, és visszaveszik az előző kábelt (10% árcsökkenéssel). Azt azonban nem tudták megmondani, mikor lesz nekik raktáron a jó kábel, és megígérték, hogy visszahívnak. Nem hívtak. Itt, és még a következőkben is szeretnék utalni a Művésznő egy korábbi commentjére, aminek nagyon igazat kell adnom. Mikor már megelégeltem a várakozást, felhívtam őket én. Az ügyfélszolgálatos nő sűrű elnézéskérések mellett elmondta, hogy jaj már volt ilyen kábel, csak elvitték. Majd szól ha lesz megint. Másnap reggel fel is hívott, hogy közölje, szerinte azért nem jó a kábel amit vettem, mert biztos nincs hozzá megfelelő driverem, vagy valami hasonlót okoskodott. Mikor mondtam neki, hogy a scannerbe sem tudtam beledugni, és próbáltam neki elmagyarázni, hogy milyen kinézetű kábelre lenne szükségem, ismét megígérte, hogy utánanéz és felhív. Mondanom sem kell, nem hívott. Úgyhogy egy másik webáruházból rendeltem egy új kábelt, amiért ugyan Budaörsre kellett kimennem, de legalább ez már tényleg az volt, mint amit akartam.  A régit visszavittem a Sigtonba, ahol a boltban még mindig nem akarták elhinni, hogy nekem az a problémám hogy nem tudom beledugni a kábelt a scannerbe. Aztán arról is mindenáron meg akartak győzni, hogy nekem soros, és nem párhuzamos port átalakítóra van szükségem. Mutattak is egy olyat, ami természetesen szemmel láthatóan nem volt jó. Ezután feladták, közölték velem, hogy akkor nem tudják milyen kell nekem. Mondtam, hogy olyan, mint amilyen az ő honlapjukon is szerepel fényképpel együtt. Válasz: ők importálják a képeket, biztos mások tettek fel róla rossz képet. Gratulálok.
Mindegy. Végre megvan a jó kábel, belemegy a scannerbe, és a gépembe is. És a gépem nem érzékeli a scannert, akármit csinálok vele.

én és a kábelem(A scanner egyébként működik – az öcsém számítógépe elég régi, és párhuzamos port van rajta. Úgyhogy neki lett egy scannere, nekem meg egy remek kábelem, amit nézegethetek. Ha valaki igényt tart rá, eladó.)

Zsófi scannelni akar” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ha szeretnel egy nagy egyszeru es olcso scannert, nezz meg egy HP vagy Canon all in one-t. Annyira kevesbe kerulnek, es nagyon konnyu oket kezelni, nekem van belole ketto is:)
    Ez a comment inkabb azt hivatott egyebknet szolgalni h lasd h jartam itt🙂

    • Azóta van már😀 Egy Epson multifunkcionálisat vettem, tényleg nagyon olcsó volt, meg tényleg nem bonyi. Asszem a Young Me/Now Me bejegyzésben említettem is, azért tudtam azt a képet bescannelni, meg az összeset ami az Időutazás részben van🙂

Vélemény, hozzászólás?

