Bútorvásárlási tapasztalatok

A nyáron a szobám teljes bútorzatát kicseréltük, és bár a végeredménnyel elégedett vagyok, azért nem volt egy könnyű menet. Szerintem érdekes megtudni, hogy mi a helyzet a bútorboltokban manapság.

A gardróbszekrényem, a kanapéágyam és a forgószékem az RS bútoráruházból vannak. Annak ellenére, hogy ez egy nagy áruház, szinte semmi sincs nekik raktáron: csak ha valamit megrendelsz, akkor gyártják le, és két-három hetet is kell várni, mire elkészül. A gardróbszekrényt összeszerelt állapotban leszállították pontosan, az ággyal viszont az eredetileg megadott időponthoz képest majdnem egy egész hetet csúsztak (cserébe legalább a kiszállításáért nem kértek pénzt). Az ágyat összeszerelni nekünk kellett, amihez semmilyen útmutatót nem adtak, bár nem volt nehéz. Ezen kívül még hozzá kell tennem, hogy bár nagyon sokféle huzatból lehet választani, ezek nagy része szerintem egyszerűen ronda, vagy öreges. Kb. az az egy normális volt, amit választottunk. De mégis a gardróbszekrénnyel kapcsolatban volt sokkal rosszabb élményem. Az áruházban a szekrény 120cm széles változatban volt kiállítva, ami egy 80cm széles akasztós, és egy 40cm széles polcos elemből állt. Kérdésünkre, hogy van-e 160cm-es változat, igennel válaszoltak, és a beosztását illetően úgy tájékoztattak, hogy a 120cm-estől annyiban tér el, hogy az akasztós elem másik oldalára még egy 40cm-es polcos elem kerül. Ehhez képest, amikor kiszállították, azt hittem megüt a guta: a kiszállított szekrény két 80cm-es akasztós elemből állt. (Tegyük azt hozzá, hogy ekkor már kb. 2 hónapja bőröndből öltöztem, nem volt szekrényem, és iszonyúan vártam, hogy végre berakodhassak.) Dehát polc az nem volt a szekrényben, illetve csak egy-egy, az akasztók fölött. Ekkor őrülten kezdtem hívogatni az RS-t, de a honlapon megadott telefonszámon órákig senki sem jelentkezett. Végre rájöttem, hogy megvan az a mobilszám, amiről a szállítással kapcsolatban hívtak, és ezen végre elértem őket. Kiderült, hogy hivatalosan a 160cm-es Dorina gardrób az úgy néz ki, amit nekem hoztak. Hogy polcot szeretnék? Lehet bele, de nincs raktáron, ha megrendelem, három hét múlva már kész is. Gondoltam fújjátok fel, ezt nem fogom kivárni. Végül az lett a megoldás, hogy az OBI-ban vettem és méretre vágattam két juharszínű bútorlapot (még szerencse, hogy volt nekik pont olyan szín, mint a szekrényem), meg polcpöcköket. A furatokat megcsinálta jófejségből a festő, aki egy hónappal azelőtt a lakásunkat festette ki. A polcok élfóliázását viszont nekem kellett megcsinálni, mert a gép az OBI-ban rossz volt, vagy nem tudom már mi volt a problémájuk. Egyébként nem nehéz, csak egy vasaló meg egy kés kell hozzá, de azt se gondoltam volna sosem, hogy egyszer ilyet is csinálok😀
Végülis a forgószék az egyedüli pozitív tapasztalat, ez raktáron volt nekik, és összeszerelni sem volt nehéz, volt hozzá útmutató.

A fésülködőasztalom a Sirály bútoráruházból van, ami viszont egy nagyon kicsi áruház, csak véletlenül valahogy rábukkantunk a honlapjára. Az asztal elég olcsó volt, színben megy a gardróbomhoz, és nagyon tetszik – de erre majdnem egy hónapot kellett várnom. Itt még azt sem tudták előre megmondani, hogy mikor lesz kész. Először két hét elteltével kerestem őket, amikor is azt a választ kaptam, hogy “most már várható az érkezése”. Egy újabb hét elteltével megint felhívtam őket, amikor is kiderült, hogy a szegény fésülködőasztalt Nyíregyházáról hozzák, és csak akkor indítanak fuvart, ha megtelik egy teherautó, de nagyon kevés a megrendelésük. Megmondtam, hogy nekem egy héten belül mindenképp szükségem van a bútorra – és csodálatos módon két nappal később már itt is volt. A hazaszállítása egy külön sztori, azt majd esetleg egy másik posztban vagy ennek a végén leírom, mert az se semmi.

Most következik a tapasztalatok kellemesebb része: a könyvespolcom, az íróasztalom és a fotelom az Ikeából van. Mindhárommal a következőképpen történt az eset: kinéztük, raktáron volt, megvettük, és a következő nap kiszállították (persze ha lett volna elég nagy autónk, azonnal is hazavihettük volna). Könnyen összeszereltük, nagyjából nulla szerelési tapasztalattal. Annyit azért megjegyeznék, hogy a Billy könyvespolcot muszáj a falhoz erősíteni, mert különben eléggé billegős – egyébként ehhez adnak konzolt, de tiplit meg csavart nem, mondván, hogy nem tudják, kinek milyen otthon a fala. Ezt asztalos csinálta meg, mert fúrónk nincs. A fotelnél pedig az egyik csavar amit adtak, túl rövid volt, ezért újra el kellett menni az áruházba, de rögtön adtak helyette egy jót, még a számlát se kérték.

Összehasonlításképpen az öcsém gardróbszekrénye nem az RS-ből, hanem az Ikeából van (Pax), és nagyjából kétszer annyiba került, mint az enyém. Nézegettem az ikeás kanapéágyakat is, azok is jóval többe kerülnek, mint amennyibe az én kanapéágyam került. Valószínűleg az íróasztallal is spórolhattam volna pár ezer forintot, ha az Ikea helyett elmegyek egy bútorlapszabászatba, vagy egy asztalosműhelybe, és ott egyedileg gyártatok egyet. De ez a bútor lett meg legutoljára, és ekkor a korábbi tapasztalatok alapján már úgy voltam vele, hogy ez nekem nem éri meg. Inkább fizetek az Ikeában egy kicsit többet, mint hogy heteket-hónapokat várjak egy hülye bútorra, és utána esetleg ne azt kapjam, amit szerettem volna. Nem azt mondom, hogy az Ikea mindenek felett, mert bizonyos dolgok tényleg elég drágák tudnak benne lenni, de ha gyorsan és egyszerűen akarsz bútorhoz jutni, akkor szerintem oda érdemes menni.

(Ha esetleg valaki olyan olvasná ezt, aki szintén bútorvásárlást tervez vagy érdeklődik, szívesen mondok pontos árakat és megnevezéseket, de fölöslegesen nem akartam ezzel untatni senkit.)

Bútorvásárlási tapasztalatok” bejegyzéshez ozzászólás

  1. ó de reméltem, hogy az ikea el lesz küldve detto messzire…😉

    amúgy nemcsak a bútorokkal van ez, hanem kb. bármivel, amit nme tudsz a polcról levenni… és lehet rosszul gondolom, de mondjuk hollandiában ha kinézel egy szekrényt, azt tuti egy héten belül leszállítják, mert te vagy a kedves vevő…

Vélemény, hozzászólás?

